Web Analytics Made Easy - Statcounter

آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و عشایر، پیگیری جدی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توسط دیوان محاسبات، دستور جلسه نشست آتی وین و الزامات خروج از بن‌بست برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و عشایر،  پیگیری جدی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توسط دیوان محاسبات، دستور جلسه نشست آتی وین و الزامات خروج از بن‌بست از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۱۶ فروردین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و عشایر

نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری تا یکشنبه ۲۲ فروردین ادامه دارد. این انتخابات قرار است در چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری برگزار شود.

داوطلبان می ­توانند از طریق اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت­ نام از پورتال وزارت کشور و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar)، یا از طریق نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar) در انتخابات ثبت نام کنند.

داوطلبان همچنین می تواننداز طریق دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها و دریافت رسید چاپی ممهور به مُهر آن دفتر و همچنین پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره(Keshvar) و از طریق مراجعه حضوری به بخشداری (از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰) و دریافت رسید نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.  ثبت نام باید با شماره تلفن همراهی انجام شود که شخص داوطلب، مالک آن باشد.

 

پیگیری جدی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توسط دیوان محاسبات

موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان که در احکام بودجه ۱۴۰۰ درج شده، به عنوان یکی از موضوعات دارای اولویت در دستور کار دیوان محاسبات قرار گرفته است.

این یکی از تصمیمات بزرگ قانون بودجه سال جاری بوده که باید تا انجام نهایی و رسیدن به دست بازنشستگان به بهترین نحو صورت گیرد و در این باره، دیوان محاسبات تا کسب نتیجه به نفع بازنشستگان، موضوع را مورد پیگیری و نظارت جدی قرار خواهد داد.

دیوان محاسبات یکی از نهادهای وابسته به مجلس شورای اسلامی است که وظیفه نظارت بر همه فرایندهای مالی کشور را بر عهده دارد و به عنوان بازوی نظارتی مجلس عمل می‌کند.

 

بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان‌های مناطق آزاد تصویب شد

بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان‌های مناطق آزاد تجاری - صنعتی و اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۹ آنها توسط هیات وزیران به تصویب رسید. شمول این تصویب نامه، مصوبات عادی (غیر طبقه بندی‌) هیات وزیران، کمیسیون های موضوع اصل (۱۳۸) قانون اساسی و نمایندگان ویژه رییس‌جمهور موضوع اصل (۱۲۷) قانون اساسی، مصرّح در موضوع «مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی» تا پایان بهمن ۱۳۹۹ بوده و هر مصوبه مربوط به موضوع و حدود شمول این تصویب نامه که در آن درج نشده، تا هنگام تعیین تکلیف توسط هیئت وزیران (که با فوریت خواهد بود) غیرقابل استناد است.

همچنین در ادامه، اعضای دولت به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی و به استناد بند (ج) ماده (۴) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی، بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان های مناطق آزاد تجاری – صنعتی کیش، قشم، چابهار، ارس، اروند، انزلی، ماکو و شرکت های تابع آنها و نیز اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان های یاد شده را بررسی و به تصویب رساندند.

معافیت رایانه های دستی اهدایی به دانش آموزان مناطق محروم از پرداخت سود بازرگانی

باتوجه به شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مدارس و ضرورت آموزش دانش‌آموزان از طریق شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد)، هیات وزیران باهدف جلوگیری از قطع ارتباط تحصیلی دانش‌آموزان ایتام و بی‌بضاعت مناطق محروم کشور، با معافیت یک‌هزار دستگاه رایانه دستی (تبلت) اهدایی از پرداخت سود بازرگانی با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش موافقت کرد.

رفع اختلاف بین وزارت صنعت و سازمان امور مالیاتی کشور در مورد عوارض نوشابه های گازدار

هیات وزیران در ادامه، درخصوص رفع اختلاف بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان امور مالیاتی کشور در مورد مطالبات عوارض نوشابه های گازدار از سال ۱۳۹۳ لغایت ۱۳۹۸ تصمیم گیری کرد.

به موجب تصمیم دولت، با توجه به اینکه قانونگذار میزان، نحوه تعیین و مرجع وضع عوارض نوشابه های گازدار را تغییر داده که در ردیف بودجه مندرج در قانون بودجه منعکس شده ولی تاکنون مرجع موصوف تشکیل نشده و عوارضی وضع ننموده و از سوی دیگر از آنجا که امکان مطالبه عوارض با اتکا و استناد به ردیف بودجه وجود ندارد، هیئت وزیران مقرر نمود عوارض مربوط از سال ۱۳۹۳ لغایت ۱۳۹۸ ملغی الاثر بوده و قابل مطالبه نخواهد بود.

 

برای احیای کارخانه آی تی آی شیراز کمک می‌کنیم

سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور در ارتباط تصویری با برنامه گفت و گوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما درباره کارخانه ”آی تی آی“ شیراز با بیان اینکه دولت و بانک‌ها باید برای رفع مشکل این کارخانه همکاری کنند و حداکثر ارفاق‌های قانونی را انجام دهند و با اشاره به اینکه اسناد لازم الاجرا از طریق ثبت، قابلیت اجرا دارد و نماینده دادستان حضور پیدا می‌کند، افزود: دادستان استان فارس در جلسه‌ای که به منظور بررسی مشکلات این کارخانه تشکیل شد، شرکت کرد.


وی با اشاره به اینکه این کارخانه به قیمت پایه ۳۴۰ میلیارد تومان یعنی جمع بدهی‌های کارخانه، قیمت گذاری شده است، ادامه داد: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان معوقات کارگران است.

عمرانی افزود: جلسات متعدد ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان، تشکیل شده است و قطعاً ما هم برای حل این مشکل، راهکار داریم.


معاون قضایی دادستان کل کشور اضافه کرد: فروش اموال مازاد این کارخانه برای پرداخت بدهی هایش راهکار خوبی است و دولت و بانک‌ها باید همکاری کنند و حداکثر ارفاق‌های قانونی را انجام دهند.


وی ادامه داد: آماده کمک هستیم تا این کارخانه احیاء شود و کارگران آن برگردند.

 

دستور جلسه نشست آتی وین و الزامات خروج از بن‌بست

در ادامه جلسات فصلی کمیسیون مشترک برجام، قرار است نشست بعدی این کمیسیون روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۰ با حضور نماینده ایران و اعضای ۱+۴ در وین پایتخت اتریش برگزار شود.

اعلام برگزاری این نشست که جلسه ابتدایی آن به صورت مجازی روز جمعه گذشته برگزار شد به دلیل برخی ادعاهای خلاف واقع طرح شده از سوی رسانه‌های غربی حاشیه‌هایی را به دنبال داشته است.

طبق خبر نورنیوز، در همین خصوص سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و نماینده کشورمان در این مذاکرات، امروز با رد برخی شبهات مطرح شده از سوی رسانه‌های غربی پیرامون گفت و گوی غیر مستقیم ایران با ایالات متحده اظهار داشت: «جمهوری اسلامی ایران در خصوص بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات برجامی تنها با کمیسیون مشترک برجام (۱+۴) گفت و گو می‌کند و هیچ‌گونه مذاکره‌ایی با آمریکا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم نخواهد داشت.»

او افزود: «ما در این نشست چارچوب‌های مدنظر خود را بر اساس سیاست‌های اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری به ۱+۴ اعلام خواهیم کرد.»

بر این اساس؛ مشخص است که نشست روز سه‌شنبه وین نه یک نشست فوق‌العاده که نشستی عادی در ادامه جلسات قبلی کمیسیون مشترک بوده که هر سه ماه یک بار برگزار می‌شود.

چنانچه پیش از این نیز از سوی مقامات ایرانی به صراحت بیان شده، شرایط ایران برای بازگشت کشورمان به تعهدات برجامی خود چیزی غیر از رفع کامل و یک مرحله‌ای تحریم‌های آمریکا و سپس راستی‌آزمایی آن توسط ایران نیست.

بسیار واضح است که اگر کمیسیون مشترک برجام (۱+۴) موفق شود آمریکا را به هر شیوه‌ای که خود می‌داند به چارچوب‌های مورد نظر ایران که در راس آن لغو تحریم‌ها است، راضی کند، ایران پس از راستی‌آزمایی به تعهدات خود باز خواهد گشت.

به‌طور طبیعی در صورتی که موارد اعلام شده از سوی ایران که تماما بر اساس مبانی حقوقی و فنی است محقق نشود تغییری در وضعیت موجود حاصل نخواهد شد و تهران بدون هیچ عجله‌ای مسیر مورد نظر خود را ادامه خواهد داد.

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار مناطق آزاد تجاری کمیسیون مشترک هیات وزیران شده از سوی بودجه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در حاشیه سفر به مشهد مقدس اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه فراهم شده است.

وی افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899684

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس