Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@22:50:31 GMT

تورهای منوفلامنت قاتل خاموش آبزیان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۶۰۵۳

تورهای منوفلامنت قاتل خاموش آبزیان

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، با اشاره به اهمیت حفظ ذخایر تمامی گونه های آبزیان گفت: تورهای منوفلامنت (تورهای پلاستیکی و بسیار نازک نامرئی) تهدیدی جدی برای ذخایر آبزیان چه خوارکی و چه غیر خوارکی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، ابراهیم عالی زاده  با بیان اینکه این تورهای تک رشته که به راحتی در آب توسط آبزیان دیده نمی شوند موجب خسارات جبران ناپذیری به ذخایر آبزیان می شوندگفت:تورهای منوفلامنت اکثراً توسط صیادان غیر مجاز معمولا به دلیل ارزانی و همچنین توانایی بالای صید مورد استفاده قرار میگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این تورهای تک رشته ای و پلاستیکی به دلیل ارزان بودن پس از پاره یا بلا استفاده شدن در آب رها می شوند و با شناور بودن موجب به دام افتادن و مرگ سخت آبزیان می شوند.

 عالی زاده افزود: تورهای منوفلامنت که اغلب در قایق های غیر مجاز  استفاده می شود پس از سرگردان شدن در آب با به دام انداختن و مرگ آبزیان موجب فاسد شدن آنها در دریا می شود و آلودگی های جبران ناپذیری را به وجود می آورد.

 معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با بیان اینکه استفاده از این تورها به دلیل مشکلات عدیده ایی که برای آبزیان به وجود می آورند از مدت ها پیش ممنوع شده است گفت: متاسفانه به دلیل ارزانی این تورها و آزاد بودن خرید فروش آنها متاسفانه شاهد استفاده از این تورها هستیم.

وی گفت:  ارزانی و راحتی تهیه این تورها از مشکلات و موانع اصلی برخورد با استفاده کنندگان این تورهاست که لازمه مرتفع سازی این مشکل منع قانونی خرید و فروش آنها در استان است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هرمزگان آبزیان تورهای منوفلامنت تورهای منوفلامنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۶۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای خاص رادیو خاموش شد

مسعود اسکویی مجری پیشکسوت ورزش و رادیو که به دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا در بخش مراقبت‌های ویژه بود، دارفانی را وداع گفت.

به گزارش مشرق، مسعود اسکویی مجری و مفسر قدیمی ورزش رادیو وتلویزیون به دلیل شکستگی ناحیه پا و لگن در بیمارستان لاله عمل جراحی شد و مدتی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر پزشکان بود که امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ دار فانی را وداع گفت.

استاد اسکویی که متولد سال ۱۳۱۸ بود، از سال ۱۳۴۵ به استخدام تلویزیون ملی ایران درآمده و سابقه حدودا ۵۷ سال گزارشگری و فعالیت در رادیو و تلویزیون را داشت. او از جمله گزارشگران و مفسران ورزشی بود که در رشته‌های مختلف از جمله والیبال سال‌ها سابقه فعالیت داشت.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • مراقب این قاتل خاموش باشید
  • مراقب فشار خون، این قاتل خاموش باشید
  • مراقب قاتل خاموش باشید
  • مراقب قاتل خاموش باشید/ افراد بالغ باید غربالگری فشارخون شوند
  • مرگ خاموش تخت جمشید و بیستون
  • کامل‌ترین تورهای ترکیبی ویژه بهار ۱۴۰۳
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • صدای خاص رادیو خاموش شد
  • رشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان
  • مرگ خاموش تخت‌جمشید و بیستون