Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، تمامی مردم باید از روز پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ نسبت به ثبت املاک تحت تملک خود در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir اقدام کنند. طبق قانون ۵۴ مکرر که بخشی از قانون مالیات‌های مستقیم است و در سال گذشته در مجلس تصویب و ابلاغ شده، همه خانوارها اعم از شهری، روستایی، مالک و مستاجر، مکلف هستند اطلاعات سکونتی خود را در سامانه املاک و اسکان ظرف ۲ ماه که زمان تعیین شده است، ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ در این خصوص گفته است: اخذ مالیات از خانه‌های خالی برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است. بدین معنا شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و روستاها اگر خانه خالی از سکنه باشد مشمول مالیات نیست.

سامانه‌ای که وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته تشکیل داد به استناد قانونی بود که برای شناسایی واحدهای خالی بود. اما طبق قانون ۵۴ مکرر، علاوه بر شناسایی واحدهای خالی، وظیفه جدیدی برعهده سامانه نهاده است و آن هم شناسایی محل سکونت خانوار است. هر خانواری بر اساس قانون می‌تواند یک اقامتگاه دائمی در شهر محل سکونت و یک اقامتگاه فرعی در شهری غیر از محل سکونت داشته باشد که اینها مشمول مالیات نیست. مازاد بر آن اگر هر واحدی داشته باشد مشمول مالیات خواهد شد. اگر واحدهای بیشتری داشته باشند اما خالی نباشند مشمول مالیات نخواهد شد.

محمودزاده با اشاره به اینکه در این مرحله سرپرستان خانوار نسبت به ثبت محل سکونت خود و ثبت املاک مسکونی اقدام خواهند کرد، توضیح داد: سامانه املاک و اسکان، باری بر روی دوش دولت نمی‌گذارد. در شرایط فعلی در مجلس قانون جهش تولید مسکن مراحل پایانی خود را می گذراند. در قانون جهش تولید مسکن یک صندوق ملی مسکن لحاظ شده که مصوب شده است و مراحل شورای نگهبان را طی کند که اجرایی و عملیاتی خواهد شد. در قانونی که در مجلس برای جهش تولید مسکن تصویب شده است یکی از مواردی که منابع صندوق ملی مسکن را تامین خواهد کرد، مالیات‌های اخذ شده بر بخش مسکن است. منابع حاصل از بخش مسکن به صندوق ملی مسکن واریز می شود و منابع این صندوق برای تامین مسکن حمایتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هر خانواری که نسبت به درج اطلاعات ناصحیح اقدام کند و یا اطلاعات خود را در سامانه درج نکند علاوه بر آنکه کد یکتا را دریافت نمی‌کند از خدمات دولتی نمی‌تواند استفاده کند، بر این اساس این خانوارها، مشمول دو برابر جرایم مالیاتی خواهند شد.

درخصوص واحدهای تحت تملک شرکتهای دولتی، محمودزاده چند روز قبل به ایسنا گفته بود: جرایمی که قانون برای واحدهای خالی دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقوقی در نظر گرفته، دو برابر جرایم اشخاص حقیقی است. برای افراد حقیقی اشاره شده که اگر خانه بیش از چهار ماه خالی بماند، مشمول مالیات در سال اول شش برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر ارزش اجاره است. این عدد برای اشخاص حقیقی به میزان دو برابر یعنی ۱۰۰ درصد افزایش اعمال خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مالیات مالیات خانه های خالی راه و شهرسازی مشمول مالیات محل سکونت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۸۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها

استاندار لرستان گفت: کارکنان شهرداری مامور در سایر دستگاه ها باید ظرف یکسال با ایجاد شغل به دستگاه محل خدمت خود شهرداری بازگردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت در جلسه با شوراهای اسلامی و شهرداران استان اظهار داشت: تورم نیروی انسانی یکی از مهمترین معضلات شهرداری‌هاست و باید نیروهایی که توسط شهرداری ها جذب سایر ادارات شده  و مامور هستند باید ظرف یکسال با ایجاد شغل به بدنه شهرداری برگردند.

وی با بیان اینکه شوراها پل ارتباطی دولت و مردم هستند و می توانند زمینه ی مشارکت مردم را در حکمرانی با دعوت و تشویق آنها به وجود آورند افزود: هرجا از حضور و مشارکت مردم در امور اقتصادی، عمرانی و تولیدی غفلت شد به شکست منتهی شد.

استاندار لرستان با اشاره به این موضوع که شهرداران و شهرداری ها مسئول ایجاد نشاط اجتماعی فردی و عمومی هستند، گفت: تمامی اقدامات شهرداری ها از جمله ایجاد فضای سبز، ایجاد نماهای شهری، کاهش ترافیک و تنظیف زمینه ساز نشاط فردی و اجتماعی هستند.

شفقت تاکید کرد: در شهرهای کوچک باید شرایطی فراهم شود که باعث تشویق مردم برای مهاجرت به آنها شوند.

وی همچنین درباره نقش شهرداری‌ها در گردش اقتصادی داخل استان گفت: با توجه به ازدیاد پروژه‌های خرد در شهرداری‌ها جهت گردش مالی در داخل استان برای اجرای آنها از پیمانکاران بومی استفاده شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه  شوراها محل مطالعات نظری و عملی شهرداران هستند، عنوان کرد: آبخیزداری و آبخوانداری در مناطق سرچشمه  ایجاد سیل باید توسط دستگاه‌های مربوطه انجام شده و در شهرهایی مانند خرم‌آباد و پلدختر که رودخانه‌ها از میان شهر عبور می‌کنند باید تعاملات لازم با دستگاه های ذیربط انجام شوند.

وی با اشاره به نقش مهم نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس شورای اسلامی به جهت تدوین قوانین محرومیت‌زدایی در این شهرها گفت: نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس می توانند با تشکیل فراکسیون‌های لازم قوانینی را در جهت ایجاد زیرساخت‌ها و محرومیت‌زدایی از این شهرها تدوین کنند.

در این جلسه شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای مختلف استان مشکلات و نقطه نظرات خود را در برنامه های پیشرو تشریح کردند.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد