Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:21:37 GMT

کشف محموله بزرگ مواد مخدر در غرب عراق

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۹۵۰۱

کشف محموله بزرگ مواد مخدر در غرب عراق

به گزارش دوشنبه ایرنا دستگیری این قاچاقچی که شب گذشته صورت گرفت بازتاب گسترده‌ای در شبکه های اجتماعی عراق داشت.

احتمالا دلیل این بازتاب گسترده تلاش برخی جریانها برای انحراف افکار عمومی مبنی بر ورود مواد مخدر به عراق از دیگر مرزهای این کشور همچون ترکیه و ایران است بی آنکه توجهی به مرز اردن وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منابع محلی عراق گزارش دادند؛ بزرگترین فروشنده مواد مخدر غرب کشور با کمین نیروهای مبارزه با قاچاق مواد افیونی در ورودی شهر الرمادی به دام افتاد.

این قاچاقچی درحالی که قصد وارد کردن محموله بزرگی از قرص های روانگردان و مواد مخدر کریستال از مبداء اردن به عراق را داشت؛ دستگیر شد.

 هفته گذشته نیز یک محموله دیگر شامل ۷ میلیون قرص روانگردان و ۹ کیلوگرم کریستال که آنها هم از مرز اردن به عراق قاچاق شده بود، کشف و ضبط شد که واکنش فعالان مجازی را به همراه داشت.

این مساله از آنجایی مهم جلوه می کند که برخی مسوولان عراقی معتقدند مواد مخدر توزیعی در این کشور از سایر مبادی وارد می شود بی‌آنکه دلیل و سند محکمی برای آن ارایه دهند.

گفته می شود دستگاه اطلاعاتی اردن جزو برترین ارگان های امنیتی جهان عرب به شمار می رود که از آغاز همه گیری کرونا اختیارات بیشتری نیز به آن اعطا شده است و همین امر باعث تعجب کاربران عراقی شده که اردن با دستگاه امنیتی قوی خود چگونه نمی تواند جلوی قاچاق عظیم مواد مخدر از مرز کوچک خود با عراق را بگیرد؟ آیا عمدی درکار است؟

دکتر فراس الیاسی از دانشگاه رسانه بغداد هفته گذشته در واکنش به پوشش خبر کشف ۷ میلیون قرص روانگردان توسط یکی از شبکه هایی که مواضع انتقادی به ایران دارد نوشت: "عجیب است که این شبکه ایران را به قاچاق این مواد متهم نکرده است!".

سمیر عبید نویسنده و پژوهشگر مسائل سیاسی عراق نیز با انتشار یک توییت نسبت به این ماجرا واکنش نشان داد و گفت: حتما می خواهید بگویید اینها کار ایران است و رژیم صهیونیستی و عناصرش هم اصلا دخلی به این ماجرا ندارند؟

شمار دیگری از کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز واکنش های مشابهی به موضوع داشتند.

عراق قوانین بسیار سختگیرانه ای در زمینه مبارزه با مواد مخدر دارد و کوچکترین و کمترین مواد و قرصی که دارای مخدر باشد را ممنوع و جرم تلقی می‌کند.

با این وجود به گفته مدیر بخش مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور عراق در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) بیش از ۶ هزار متهم در مسایل مرتبط به مواد مخدر این کشور دستگیر شده‌اند.

برچسب‌ها عراق رژیم صهیونیستی ایران اردن ترکیه بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عراق رژیم صهیونیستی ایران عراق رژیم صهیونیستی ایران اردن ترکیه بغداد اخبار کنکور مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۹۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد

سرهنگ محمود مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی سودجو قصد انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر از محورهای مواصلاتی بردسکن را دارد، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی بردسکن افزود: مأموران انتظامی حین کنترل خودروهای عبوری محور خلیل آباد به بردسکن به یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ به رانندگی مردی جوان مشکوک و دستور ایست را برای راننده خودرو صادر کردند.

وی گفت: مأموران انتظامی در بازرسی خودرو ۱۴ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را از متهم کشف کردند.

مختاری ا اشاره به دستگیری یک متهم در این زمینه خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6097660

دیگر خبرها

  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی ‌/ بایدها ‌و نبایدهای حجاج
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم