Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@20:23:54 GMT

لزوم توجه نهاد‌های فرهنگی به هنر نمایش

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۰۶۳۹

لزوم توجه نهاد‌های فرهنگی به هنر نمایش

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سعید انبارلویی، مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین در نشست مشترک صداوسیما و حوزه هنری با فعالان هنر تئاتر استان قزوین با بیان اینکه نمایش یک هنر مقدس است، گفت: استان قزوین ظرفیت‌های عظیمی در هنر نمایشی دارد و این امر مستلزم توجه نهاد‌های مختلف است.

وی با اشاره به استقبال صداوسیمای مرکز قزوین از فعالیت‌های گروه‌های نمایشی استان افزود: صداوسیمای مرکز استان همواره به دنبال انعکاس فعالیت‌های نمایشی استان بوده و این امر بار‌ها در بخش‌های مختلف صداوسیمای مرکز قزوین کاملا محسوس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل صداوسیمای مرکز استان در ادامه با اشاره به پخش آیتم‌ها و برنامه‌های مختلف از صداوسیما در زمینه فعالیت‌های هنری استان اظهارداشت:در بخش خبر باکس فرهنگی و هنری به طور مداوم تولید و از آنتن شبکه استانی پخش می‌شود.

انبارلویی به تولید برنامه‌های مختلف از معاونت سیما اشاره و تاکید کرد: معاونت‌های مختلف صدا، سیما و خبر برنامه‌های متنوعی را در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان تولید و پخش می‌کنند.

وی در خصوص تولید سریال در صداوسیمای مرکز قزوین نیز افزود: صداوسیمای مرکز استان آماده همکاری با فعالان هنر‌های نمایشی است.

انبارلویی در خصوص اهداف صداوسیمای مرکز قزوین خاطرنشان کرد: رسانه استانی آماده شنیدن درد دل فعالان هنر‌های نمایشی است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین هنر خوشنویسی و تئاتر را دو مورد مهم و مورد تاکید صداوسیمای مرکز قزوین دانست.

وی در خصوص سوژه‌های ناب هنری نیز گفت: استان قزوین ظرفیت‌های عظیم فرهنگی، هنری و تاریخی دارد که می‌تواند بهانه هنر‌های مختلف باشد.

انبارلویی در ادامه اظهارداشت: کرونا موجب آسیب دیدن صنعت سینما و هنر نمایشی شده است.

سید محمد سالم، معاون فضای مجازی صداوسیمای مرکز قزوین نیز گفت: فضای مجازی بستر مناسبی در جهت معرفی هنر تئاتر استان است.

اقدامات مطلوب حوزه هنری در زمینه فعالیت‌های هنر‌های نمایشی

سید قاسم سید قوامی، کارشناس مسئول واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان قزوین نیز در جریان نشست مشترک صداوسیمای مرکز قزوین و حوزه هنری با فعالان هنر تئاتر استان گفت: حوزه هنری در استان در زمینه فعالیت‌های هنر‌های نمایشی اقدامات مطلوبی داشته است.

وی افزود: در زمینه فعالیت‌های نمایشی صداوسیمای مرکز استان می‌تواند با بهره گیری از ظرفیت‌های استان برنامه‌های متنوعی تولید کند.

سید قوامی با اشاره به هزینه‌های ساخت و تولید مجموعه‌های نمایشی اظهارداشت:صداوسیما در راستای ارائه تولیدات نمایشی می‌تواند از ظرفیت‌های با ارزش حوزه هنری بهره ببرد.

کارشناس مسئول واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان با اشاره به شیوع و گسترش کرونا افزود: به علت گسترش شیوع کرونا سالن‌های نمایش تئاتر استان تعطیل شده است و نمایش تئاتر روز‌های خلوتی را پشت سر می‌گذارد.

سید قوامی با اشاره به فرآیند تولید یک برنامه نمایشی خاطرنشان کرد: بار هزینه تهیه و تولید نمایش عملا موجب شده تا فعالان این عرصه مشکلات متعددی را تحمل کنند و صداوسیمای مرکز استان می‌تواند با ورود به این حوزه و انعقاد تفاهم نامه در این راستا یاری رسان فعالان عرصه نمایش شود.

لیلا روغن گیر از فعالان هنر نمایشی استان قزوین نیز گفت: استفاده از ظرفیت رسانه در بخش هنر‌های نمایشی می‌تواند موجب رونق این هنر شود.

در پایان نشست امروز از پوستر نمایش خیابانی تئارستان رونمایی شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا و سیمای قزوین حوزه هنری اخبار هنرمندان صداوسیمای مرکز استان صداوسیمای مرکز قزوین زمینه فعالیت هنر های نمایشی تئاتر استان استان قزوین فعالان هنر هنری استان قزوین نیز حوزه هنری هنر نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مسئول دبیرخانه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون گفت: در این جشنواره ۱۶ گروه نمایش در بخش‌های کانونی و آزاد با شیوه‌ی اجرای (عروسکی و زنده_عروسکی) با موضوعات توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد در رده‌ی سنی نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۲۲ سال، به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که با انتخاب هیئت داوران متشکل از «امیر شیخ جبلی»، «منصورقربانی» و «منیر السادات سجادیان»، ۳ گروه به عنوان نماینده استان اصفهان به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مریم حسینی افزود: این جشنواره امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح کار خود را در سالن نمایش تالار هنر شهرداری اصفهان کار خود را آغاز می‌کند و تا پایان روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد.

آیین پایانی این جشنواره سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تالارهنر شهرداری اصفهان از ساعت ۹ الی ۱۲ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال