Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار‌ها و مطالعات نشان می‌دهد که از زمان آغاز واکسیناسیون در آمریکا، سیاه پوستان در مقایسه با سفیدپوستان تمایل کمتری به دریافت واکسن دارند.

خبرگزاری میزان - تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که سیاه پوستان آمریکا تقریبا دو برابر بیشتر از دیگران در مناطقی زندگی می‌کنند که در معرض خطر بهداشتی و اقتصادی در هنگام ابتلا به بیماری همه گیر کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه «مک کنزی»، در سطح ملی، سیاه پوستان آمریکایی نه تنها بیشتر در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ قرار دارند، بلکه دسترسی کمتری به آزمایش‎های تشخیصی ویروس کرونا دارند.

علاوه بر این، آنها احتمالا عوارض شدیدتری را از طریق ابتلا به این ویروس تجربه می‌کنند.

به طور متوسط حدود ۳۰ درصد سیاه پوستان آمریکایی احتمال ابتلا به بیماری‌هایی را دارند که اثرات ویروس کووید-۱۹ را تشدید می‌کنند.

این تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهند که ۳۹ درصد از مشاغل سیاه پوستان آمریکایی، در مقایسه با ۳۴ درصد مشاغل سفیدپوستان آمریکایی، اکنون در معرض تهدید کاهش ساعت یا دستمزد، اخراج موقت یا اخراج دائمی در مجموع ۷ میلیون شغل قرار دارند.

بیشتر بخوانید: کرونا با سیاه پوستان آمریکا چه کرد؟ «تاسکیگی» چه بود و چگونه آمریکا بر روی هزاران نفر آزمایش انجام داد؟

از طرفی، مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از سیاه پوستان در آمریکا به دلایل گوناگونی، از جمله تجربیات تاریخی، تمایلی به دریافت واکسن کرونا ندارند.

یکی از این تجربه‎ها، آزمایش تاسکیگی بود (آزمایشی در زمینه بیماری سفلیس) که در سال ۱۹۴۷ بر روی سیاه پوستان آمریکایی انجام شده بود.

این آزمایش مدتی بعد خاتمه یافت، اما اثرات آن بر روی سیاه پوستان برای همیشه باقی ماند.

با این وجود مطالعات اخیر نشان می‌دهد که سیاه پوستان در آمریکا به عنوان بیمار، با تجربه بالاتر از جمله درد درمان نشده، یا عوارض یا مرگ پس از جراحی در مقایسه با سفیدپوستان روبرو هستند.

همچنین برای افراد رنگین پوست در آمریکا، فاکتور‌های دیگری نیز باید در نظر گرفته شود، از جمله دسترسی کمتر به کلینیک‌های واکسیناسیون و سواد کمتر در میان این افراد.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر کرونا سیاه پوستان آمریکایی سیاه پوستان آمریکا نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد

به نقل از راشا تودی، این حکم به نفع بانک وی‌تی‌بی روسیه که دومین بانک بزرگ وام‌دهنده این کشور است، صادر شد.

به نوشته راشا تودی، پس از اینکه واشنگتن به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین، در سال ۲۰۲۲ نسبت به مسدود کردن ۴۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از دارایی‌های بانک وی‌تی‌بی روسیه که در نزد غول بانکی آمریکایی (جی پی مورگان) نگهداری می‌شد، اقدام کرد، بانک وی‌تی‌بی روسیه نیز شکایتی بر علیه بانک جی‌پی مورگان و شرکت‌های تابعه آن تنظیم و آن را به دادگاه سن پترز بورگ ارائه کرد.

بر اساس پرونده‌های دادگاه سن پترزبورگ، بانک وی‌‎تی‌بی شکایت خود را در ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین) از جی پی مورگان و شرکت‌های تابعه آن که در مناطق سن پترزبورگ و لنینگراد فعالیت دارند، به این دادگاه ارائه کرده است.

در حکم دادگاه سن پترزبورگ آمده است: ۴۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از محل وجوه موجود در حساب‌های جی پی مورگان در روسیه و نیز از محل «اموال منقول و غیرمنقول» این بانک از جمله سهام آن در یکی از شرکت‌های تابعه روسیه مسدود شده است.

جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده برای روز ۱۷ جولای (۲۸ خرداد) تعیین شده است.

 از آغاز حمله به اوکراین، کشور‌های غربی بیش از ۳۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه در خارج از این کشور را مصادره کرده‌اند. رهبران گروه هفت متشکل از هفت کشور بزرگ اقتصادی جهان در ماه جاری گفتند که دارایی‌های روسیه تا زمانی که مسکو خسارات جنگ اوکراین را بپردازد مسدود باقی می‌ماند، اما آنها این موضوع را هم تشخیص دادند که به ایجاد یک سازوکار بین‌المللی برای جبران خسارت‌ها، تلفات و جراحت‌های ناشی از حمله روسیه نیاز است.

اورسلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا ماه گذشته در کنفرانس کمک به بازسازی اوکراین وعده داد که تا تعطیلات تابستان شیوه‌ای قانونی برای استفاده از دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین ارائه شود، اما این وعده نگرانی‌هایی را در بین دیپلمات‌ها و مقامات این اتحادیه برانگیخت. آنها ماه‌ها مشغول بحث درباره ایده‌هایی در این زمینه بودند و آن را به شکل فزاینده‌ای دشوار یافتند.

بر اساس قوانین بین‌المللی، دارایی یک کشور را می‌توان از طریق رای‌گیری در شورای امنیت، حکم دیوان بین‌المللی دادگستری یا یک توافق بعد از جنگ مصادره کرد، اما هیچ یک از این شیوه‌ها محتمل به نظر نمی‌رسند.

روسیه به عنوان عضو شورای امنیت هر گونه رای‌گیری در این نهاد را وتو خواهد کرد. هیچ توافقی تا زمانی که جنگ ادامه دارد بدست نمی‌آید و پرونده‌ای به دادگاه بین المللی دادگستری ارائه نشده است و اگر هم می‌شد قوانین بین‌المللی علیه توقیف دارایی‌های بانک مرکزی روسیه بود، زیرا به گفته کارشناسان حقوقی، این مساله نقض حاکمیت این کشور خواهد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • متفکرآزاد: خیزش دانشجویان آمریکایی منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد