Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامران اصغری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با شیوع ویروس کرونا تقریباً تمامی حوزه های اشتغال استان آسیب های جدی به خود دید و متاسفانه برخی از آنها نیز به تعطیلی کشیده شد ، ولی پرداخت تسهیلات کرونایی راه نجات بخش زیادی از اشتغال استان بود. 

وی با اظهار این که اغلب اشتغال استان مازندران در حوزه خدمات است و برخلاف حوزه های صنعتی ، مشاغل بخش خرد محسوب می شوند ، گفت : به همین دلیل هم مازندران در مقایسه با استان های صنعتی بیشترین خسارت را از همه گیری کرونا و بویژه محدودیت های آن تجربه کرد و اگر تسهیلات کرونایی نبود ، وضعیت اشتغال استان دچار بحران می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

مدیرکل تعاون مازندارن طرح پرداخت تسهیلات کرونایی برای بنگاه های آسیب دیده را برای تداوم حیات اقتصاد و اشتغال مازندران نجابت بخش توصیف کرد و افزود : تا به امروز ۲۲ هزارو ۶۹۱ پرونده درخواست تسهیلات کرونایی برای انواع بنگاه های آسیب دیده از کرونا در استان تشکیل شد که شامل تعداد ۴۸ هزار و ۱۴۸ مورد شغل می شود و از این تعداد به ۲۱ هزار و ۷۴ پرونده تسهیلات پرداخت شد که جلوی بیکاری ۴۵ هزار و ۲۶۹ نفر را گرفت.

وی با اعلام این که ۸۸ درصد از درخواست های تسهیلات کرونایی در استان محقق شده است ، میزان تسهیلات پرداخت شده را ۵۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

اصغری میزان اعتباری که دولت و سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت تسهیلات کرونایی در مازندران اختصاص داد ۸۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : در حال حاضر پرونده یکهزار و ۶۱۷ متقاضی دریافت تسهیلات کرونایی باقی مانده است که نزد بانک ها در حال طی مرحله ارزیابی است و چنانچه نواقصی در پرونده نباشد ، تسهیلاتشان به صورت مستمر پرداخت خواهد شد.

صنعت و معدن رتبه نخست دریافت تسهیلات کرونایی

مدیرکل تعاون مازندران بیشترین میزان تسهیلات کرونایی پرداختی طی یک سال اخیر را مربوط به حوزه صنعت ، معدن و تجارت یا اصناف عنوان کرد و اظهار داشت : تاکنون در این بخش پنج هزار و ۳۹۹ فقره پرونده با ضریب اشتغال ۲۲ هزار و ۸۴۰ نفر به دریافت تسهیلات به مبلغ ۳۰۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان انجامید.

وی جایگاه دوم دریافت تسهیلات کرونایی استان را مربوط به بخش حمل و نقل و زیرمجموعه اداره کل راه و شهرسازی معرفی کرد و افزود : این بخش نیز تاکنون توانسته با ارائه ۹ هزار ۷۲۹ فقره پرونده با اشتغال ۹ هزار ۹۱۴ نفر ، ۵۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کند. 

اصغری گردشگری و آموزش را به ترتیب در رتبه سوم و چهار آسیب پذیرترین بخش اشتغال در شرایط کرونایی دانست و گفت : در بخش گردشگری ۳۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و آموزش هم ۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرونایی پرداخت شد که به ثبات بخشی چهار هزار و ۸۱۱ شغل انجامید.

وی کمترین سهم تسهیلات کرونایی را مربوط به زیرمجموعه اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و همچنین فنی و حرفه ای معرفی و میزان آن را هم ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

اصغری علت اختصاص کمترین تسهیلات کرونایی به این بخش را به خاطر آسیب پذیری کمتر مشاغل آن ذکر کرد.

جذب بیشترین تسهیلات کرونا در شهرستان آمل 

مدیرکل تعاون مازندران بیشترین میزان تسهیلات پرداخت شده بر اساس جغرافیای استانی را مربوط به شهرستان آمل عنوان کرد و گفت که برای تثبیت مشاغل در این شهرستان ۲۴۰ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد که تقریبا شامل نیمی از تسهیلات کرونایی مربوط به اشتغال استان می شود. 

وی افزود : این میزان تسهیلات برای یکهزار و ۴۵۸ طرح با اشتغال ۱۶ هزار و ۴۵۶ نفر بود که اغلب آن مربوط به حوزه اصناف و گردشگری به خصوص تالارهای پذیرایی می باشد. 

اصغری گفت : شهرستان ساری با دریافت ۵۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، بابل با ۴۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون و قائمشهر با ۳۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دیگر شهرستان های مازندران هستند که پس از آمل بیشترین تسهیلات کرونایی را جذب کردند.

وی افزود : شهرستان عباس آباد با هفت میلیارد تومان، گلوگاه با سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و کلاردشت با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمترین میزان تسهیلات کرونایی را دریافت کردند که البته با توجه به جمعیت و میزان مشاغل آنها رقم خوبی محسوب می شود.

ایجاد ۲ هزار و ۳۰۰ شغل جدید با یارانه دستمزد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران همچنین از ایجاد بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ شغل جدید در استان با طرح پرداخت یارانه دستمزد طی سال ۹۹ خبر داد و گفت: مازندران در این بخش توانست جز سه استان برتر کشور شود.

اصغری با اشاره به اینکه طرح یارانه دستمزد طی دو مرحله در کشور اجرا شد ، افزود : استان مازندران جزو مرحله دوم بود که از ابتدای مهرماه سال گذشته دستورالعمل‌های مربوطه را دریافت کرد.

وی سهمیه مازندران در طرح یارانه دستمزد را اشتغال ۲ هزار و ۳۹ نفر اعلام کرد و ادامه داد : اما خوشبختانه با طرح های ارائه شده توانستیم از تعهد خود فراتر برویم و بر اساس قراردادهای منعقد شده تا پایان سال ۹۹ تعداد ۲ هزار و ۳۲۸ نفر اشتغال ایجاد شد که معادل ۱۱۴ درصد از تکلیف استان بوده است.

برچسب‌ها بیکاری ساری جهش تولید مازندران عباس آباد قائم شهر بابل ویروس کرونا توسعه ایران گلوگاه اشتغال زایی آمل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیکاری ساری جهش تولید بیکاری ساری جهش تولید مازندران عباس آباد قائم شهر بابل ویروس کرونا توسعه ایران گلوگاه اشتغال زایی آمل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اخبار کنکور تسهیلات کرونایی تسهیلات پرداخت شد دریافت تسهیلات تسهیلات کرونا یارانه دستمزد میزان تسهیلات اشتغال استان مدیرکل تعاون میلیون تومان ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۲۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن بمی بعد از ۴ روز گرفتاری بین دیوار، نجات یافت

ایسنا/کرمان رئیس سازمان آتش نشانی شهرستان بم گفت: زن بمی که چهار روز بین دو دیوار گرفتار شده بود، توسط آتش نشانانان نجات پیدا کرد.

محسن حدادیان در گفت و گو با ایسنا از نجات فرد گرفتار در بین دو دیوار خبر داد و اظهار کرد: پس از تماس با سامانه ۱۲۵، نیروها به محل اعزام شدند و فرد گرفتار که خانم بود و برای جمع‌آوری ضایعات وارد محل شده بود را نجات دادند.

وی افزود: آتش نشانان پس از شکافتن دیوار منزل همسایه توانستند فرد گرفتار را نجات بدهند.

حدادیان سن فرد گرفتار بین دیوار را بین ۳۰ تا ۴۰ سال اعلام کرد و گفت: وی پس از نجات، تحویل اورژانس داده شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنی در بم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دیوار، نجات یافت
  • زن بمی بعد از ۴ روز گرفتاری بین دیوار، نجات یافت
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • غرق شدن مرد ۵۵ ساله سیمرغی در آب‌بندان لاله‌زار
  • نجات مصدوم حادثه سقوط از آبشار ورخامن