Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@08:36:00 GMT

سیستم آموزشی و اداری آموزش و پرورش نیازمند تغییر است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۲۵۰۰

سیستم آموزشی و اداری آموزش و پرورش نیازمند تغییر است

ایسنا/یزد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه سیستم آموزشی و اداری آموزش و پرورش نیازمند تغییر است، گفت: می توان از فرصت کرونا برای ایجاد این تحول استفاده کرد.

آیت الله «محمدرضا ناصری» صبح امروز سه‌شنبه هفدهم فرودین‌ماه در دیدار با وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: کرونا شرایط جدیدی در کشور ایجاد کرد اما در حوزه آموزش و پرورش از آنجا که آموزش ها مجازی شده است، باید دقت بیشتری انجام شود و تدریس باید تقویت و ساماندهی شده و از کاستی ها و حواشی آن کاسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در این شرایط می شود به این فکر کرد که سبک آموزش و سبک اداری آموزش و پرورش را متحول کرد زیرا در سیستم قدیم آموزشی هم وقت معلم ها تلف می شود و هم دانش آموزان که این امر هزینه های بسیاری را نیز به دولت تحمیل می کند.

ناصری بیان کرد: اگر برنامه ریزی شود و تحولی ایجاد شود که سیستم تدریس معلمان مانند سیستم تدریس اساتید دانشگاه باشد و زمان اضافه را در اختیار خودشان باشند، هم معلمان به معیشت و مطالعه و زندگی خود رسیدگی می کنند و هم دولت در تمام طول سال به معلمان تعهد ندارد و هزینه های آن کاهش می یابد.

امام جمعه یزد ادامه داد: باید از این فرصت استفاده شود تا یک سیستم جدید و کارآمد و پویا برنامه ریزی شود.

وی همچنین بر تحول در سبک آموزش تاکید کرد و اظهار داشت: سیستم آموزش ما از ۱۰۰ سال پیش به شیوه غربی‌ها بوده و به نظر می رسد که غربی‌ها در این سیستم به سمت آموزش های سطحی رفته اند و تدین و تعقل و تفکر را از آموزش ها حذف کرده اند.

ناصری تاکید کرد: اگر در آموزش تدین وجود داشته باشد، دانش آموز از ابتدا نسبت به درس و تحصیل خود و تعیین الگو تعهد پیدا می کند اما اگر تدین وجود نداشته باشد، الگو و خط مشی مطابق خواست غربی‌ها تعیین می شود.

وی در مورد تعقل و تفکر نیز بیان کرد: وقتی این دو از سیستم آموزشی حذف شود، خلاقیت از بین می رود و نتیجه آن بیکاری هزاران فرد فارغ التحصیل است در حالی که هر دانشجو باید یک کارآفرین باشد اما از آنجا که تفکر از سیستم حذف شده، دانش آموز و دانشجو سطحی نگر بار آمده و به سیستم بخوان، حفظ کن و نمره بگیر عادت کرده است.

ناصری با تاکید بر اینکه در قرآن کریم بر تفکر و تعقل تاکید مکرر شده است، افزود: غربی ها این مهم را از سیستم ما حذف کرده اند و اکنون دیگر وقت آن رسیده که این سیستم را متحول کنیم.

وی با بیان اینکه انبیاء الهی آمده اند تا دفینه های عقلی عظیم در درون انسان را استخراج کنند، عنوان کرد: این اتفاق مهم باید در سیستم آموزشی ما مدنظر باشد و از کودکی تفکر و تدین و تعقل در آموزش ها گنجانده شود.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه افراد باید از دوران نوجوانی قدرت تشخیص داشته باشند، تصریح کرد: این قدرت تشخیص خوب از بد یا حق از باطل باید در سیستم آموزشی در دانش آموزان نهادینه شود.

وی با اشاره به نامه ۳۱ نهج البلاغه که حضرت علی(ع) خطاب به امام حسن مجتبی(ع) نوشته است، اظهار کرد: حضرت علی(ع) در این نامه خطاب به فرزند خود اعلام کرده اند که من تصمیم گرفته ام آموزش به تو را از قرآن آغاز کنم و این مهم باید مدنظر مسئولان حوزه آموزش و پرورش باشد.

ناصری همچنین با تاکید بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: باید معلمانی در این دانشگاه تربیت شوند که نسبت به دین بچه ها احساس مسئولیت داشته باشند و با امانات الهی به نحوی رفتار کنند و به نحوی آنها را تربیت کنند که آینده خود و کشور را بسازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی وزير آموزش و پرورش امام جمعه يزد يزد آموزش و پرورش سیستم آموزشی سیستم آموزش آموزش ها غربی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: با وجود افزایش ۲ برابری سرانه فضاهای آموزشی مدارس گناباد در مقایسه با سطح استانی ولی همچنان حدود ۳۰ درصد از مدارس این شهرستان فرسوده است و باید با مشارکت خیران و از محل اعتبارات دولتی بازسازی شوند.

مجید فدوی افزود: سرانه فضاهای آموزشی آموزش و پرورش به ازای هر دانش آموز در شهرستان گناباد هشت مترمربع است در حالی که این میزان در سطح استانی چهار و سه دهم متر مربع است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد ادامه داد: ۴۶۰ میلیارد ریال طی یک سال گذشته برای احداث و بهسازی ۱۳ مدرسه و فضای آموزشی مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد تخصیص یافت.

فدوی گفت: ۲۳۰ میلیارد ریال از این میزان با مشارکت خیران و ۲۳۰ میلیارد ریال و معادل آن هم از محل منابع اعتباری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی تخصیص یافت.

وی در ادامه جهیز و توسعه کارگاه هنرستان دخترانه فدک، توسعه دبیرستان نمونه ذبیحی، احداث و بهسازی دبیرستان و دبستان شهید رفیعی بیدخت، مدرسه ابتدایی بهفر ریابی ، ساخت و تکمیل استخر شهر کاخک، مدرسه خیرساز نوغاب و احداث ۶ چمن مصنوعی را از جمله طرحهایی عنوان کرد که طی یک سال اخیر در گناباد به بهره برداری رسیده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: احیا و راه اندازی مرکز تونبخشی و روان شناختی آموزش و پرورش شهر بیدخت و خانه معلم شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد از دیگر اقدامات این اداره طی این مدت به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است
  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی