Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا سلطانی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان به خبرنگار مهر گفت: در سیستم پوشش ترمال اسپری پودر مواد مذاب با سرعت بالا روی سطح قطعات پاشیده می‌شود که این پودر قطعات را در مقابل اکسیداسیون و خوردگی مقاوم می‌کند.

وی افزود: این پوشش نسبت به سایش و خوردگی برای قالب‌های مسی شرکت‌های فولادی نیز کاربرد دارد که ما تنها تولید کننده این محصول برای شرکت‌های بزرگ فولادی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شرکت خاطر نشان کرد: هدف ما ارائه خدمات مناسب به صنایع در مواردی همچون خوردگی در دمای بالا، سایش در شرایط سخت و همچنین پوشش‌های سرامیکی برای حفاظت در دماهای بسیار بالا و یا عایق‌سازی الکتریکی قطعات توسط این پوشش‌های سرامیکی است.

وی ادامه داد: در اصل این پوشش می‌تواند محصول را نسبت به خوردگی و اکسیداسیون در دمای بالا مقاوم کند. این پوشش برای صنایع دیگری چون نفت، پتروشیمی، پالایش و توربین‌های گازی نیز کاربرد دارد؛ بنابراین طیف وسیعی از صنایع می‌توانند از این پوشش برای بالا بردن عمر قطعات خود استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت در مورد واردات این محصول گفت: همچنان میزان قابل توجهی از این محصول به کشور وارد می‌شود اما ما توانستیم با یک شرکت فولاد همکاری داشته باشیم و آنها برای محافظت از قالب‌های خود که همگی وارداتی هستند از این پوشش استفاده می‌کنند که در این صورت عمر قالب آنها تا سه برابر افزایش می‌یابد. بنابراین این محصول برای شرکت‌های فولاد ساز ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

سلطانی در مورد میزان ظرفیت تولید شرکت نیز گفت: اگر بخواهیم وزن پوشش قطعات مختلف در سال را به عنوان ظرفیت تولید شرکت محاسبه کنیم سالانه بین ۵ تا ۱۰ تن از این مواد را بر سطح قطعات می‌پاشیم.

مدیرعامل شرکت در مورد برنامه‌های آینده شرکت به ورود در عرصه تولید قطعات فولادی اشاره کرد و گفت: تصمیم گرفتیم که در تولید قطعات و افزایش کارایی قطعات مورد نیاز صنعت فولاد ورود کنیم.

کد خبر 5181855 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان شرکت دانش بنیان تولید تولید دانش بنیان فولاد تحقیقات علمی ویروس کرونا حاکمیت سایبری واکسن کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان نوآوری ایرانسل سورنا ستاری توییتر تراشه گوگل روسیه موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۳۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز

محصول دانش‌بنیان "دستگاه پرس گرم شینه‌های ژنراتور نیروگاهی" با یک دهم قیمت تمام شده محصول خارجی در جریان حضور وزیر نیرو در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران راه‌اندازی شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وزیر نیرو برای اطلاع از آخرین وضعیت تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی کشور به منظور تولید برق پایدار و مطمئن طی پیک تابستان امسال از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران بازدید کرد.

مسعود مرادی، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در جریان بازدید وزیر نیرو از این مجموعه با تاکید بر اینکه متخصصان شرکت بی‌وقفه در حال آماده‌سازی واحدهای نیروگاهی کشور برای تولید برق پایدار در پیک تابستان امسال هستند، ادامه داد: به منظور ارتقای آمادگی واحدهای نیروگاهی کشور برای گذر موفق از روزهای اوج مصرف امسال تعداد 180 پروژه تعمیراتی به ظرفیت 12 هزار و 800 مگاوات توسط این شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران یادآور شد: در طی یکسال گذشته 16 هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه‌ها در این مجموعه ساخته شده است که انجام این اقدامات موجب جلوگیری از خروج 80 میلیون یورو ارز از کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر مجموعه تعمیرات نیروگاهی ایران حرکت فزاینده‌ای در رفع کامل وابستگی و خودکفایی ساخت قطعات و بازسازی تجهیزات نیروگاهی برداشته است، اظهار کرد: دانش ساخت داخل صنعت نیروگاهی در کشور به عالی‌ترین حد ممکن خود رسیده و ایران به جمع پنج کشور دارنده فناوری ساخت قطعات نیروگاهی پیوسته است.

مرادی با تاکید بر اینکه هیچگونه وابستگی به خارج از کشور برای تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی نداریم، افزود: در حال حاضر متخصصان داخلی علاوه بر رفع نیازهای کشورمان، در حال صدور خدمات فنی و مهندسی در این بخش و تعمیرات واحدهای نیروگاهی کشورهای منطقه هستند.

وی افزود: شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند صنعت برق کشور با هدف پشتیبانی از تولید برق پایدار و خط مشی انجام تعمیرات تخصصی و فوق‌تخصصی در زمینه صنعت برق، نفت، گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع مولد در زمینی به وسعت 50 هزار مترمربع در استان البرز واقع شده است.

در حاشیه بازدید وزیر نیرو، محصول دانش‌بنیان "دستگاه پرس گرم شینه‌های ژنراتور نیروگاهی" با یک دهم قیمت تمام شده محصول خارجی در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران راه‌اندازی شد.

دستگاه پرس گرم شینه‌های سیم‌پیچی استاتور ژنراتور نیروگاه‌های حرارتی و برقابی با همت و توانمندی مهندسان داخل کشور در کمتر از چهار ماه ساخته و بومی‌سازی شده است که ساخت این دستگاه مانع از خروج 900 هزار یورو از کشور شده است.

این دستگاه قابلیت کار به صورت 24 ساعته را دارد و قادر است روزانه حدود چهار عدد شینه ژنراتور یک واحد حرارتی 320 مگاواتی و یا هشت عدد شینه یک ژنراتور واحد 250 مگاواتی برقابی را با دقت دهم میلی‌متر پرس و آماده نصب در ژنراتور کند.

این محصول جزو اولین دستگاه‌های پرس گرم شینه‌های ژنراتور نیروگاهی است که به صورت تمام اتوماتیک در داخل کشور ساخته شده است و می‌تواند دما و فشار را به صورت همزمان کنترل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟