Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ارشد ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه نمی‌توان گفت هرکسی دلش خواست سربازی بیایید و هرکسی خواست نه، گفت: به نیرو‌های پایور بیشتری نیاز داریم.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با موضوع خدمت سربازی طی سخنانی اظهار داشت: مدتی است درباره بحث خدمت مقدس سربازی و وظیفه عمومی بحث‌هایی توسط افراد حقیقی و حقوقی در کشور مطرح می‌شود که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: برای پاسخ به شبهات و مسائل مطرح شده این جلسه برگزار شد تا بتوانیم در این خصوص آگاهی‌بخشی کنیم.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح با اشاره به حضور ۳ میلیون سرباز در دفاع مقدس گفت: این سربازان از همه افراد جامعه بودند که تعدادی جان خود را در این مسیر فدا کردند تا کیان کشور حفظ شود.

سردار شکارچی گفت: سربازان در دفاع مقدس با تخصص‌های مختلف در حوزه‌های دفاعی مشغول کار بودند و با آموزش‌های مختلف از خط مقدم تا کیلومتر‌ها پشت خط مقدم مشغول فعالیت بودند و توانستند به خوبی در دفاع از کشور نقش‌آفرینی کنند و در این راستا یکی از اصلی‌ترین عوامل نقش‌آفرین بودند.

وی با تشکر از زحمات جوانان سرباز در طول انقلاب، گفت: عده‌ای با سو استفاده از سربازی و بدون تخصص و کار کار شناسی پشت تریبون رفته و وعده‌های غیر قابل تحقق می‌دهند که می‌تواند به امنیت کشور آسیب بزند.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح نیاز کشور به سربازان را بسیار دانست و گفت: بخش اعظمی از امنیت مرز‌ها توسط سربازان عزیزمان تامین می‌شود و اگر تنها یک روز این نقش را کاهش دهیم، با توجه به نا امنی‌ها در اطراف کشور، ببینید چه اتفاقی رخ می‌دهد.

سردار شکارچی گفت: برخی بدون در نظر گرفتن شرایط کشور، مثال کشور سوئد را می‌زنند. ما یک کشور مستقل هستیم و نمی‌توانیم مانند برخی کشور‌ها از سربازان اجاره‌ای برای تامین امنیت استفاده کنیم.

وی نیرو‌های مسلح ایران را مردم پایه دانست و گفت: نیرو‌های مسلح ما در سیل، زلزله، دفاع از امنیت دریایی و هوایی و مقابله با شرارت آمریکا حضور دارند و نمی‌توان گفت هرکسی که دلش خواست سربازی بیایید و هرکسی خواست نه، ما در صورت اجرایی شدن این طرح‌ها به بیش از این میزان نیروی پایور برای تامین شرایط فعلی داریم و این جدای از بحث جنگ است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح تامین منابع مالی را یکی دیگر از موضوعات در خصوص بحث سربازی دانست و گفت: هنوز هم حقوق مصوب شده سربازان تامین نشده پس چگونه عده‌ای سخن از حرفه‌ای شدن سربازی می‌زنند.

شکارچی با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی برخی که ستاد کل نیرو‌های مسلح در جلسات برسی موضوعات سربازی شرکت نمی‌کنند، گفت: تاکنون هیچ کسی از ستاد کل نیرو‌های مسلح برای شرکت در جلسه با موضوع سربازی دعوت نکرده است، از سوی دیگر سخن گفتن درباره موضوعات سربازی جلوی دوربین‌های خبرنگاران و رسانه‌ها نیست. سخن گفتن درباره موضوعات سربازی جلوی دوربین با اهداف خاص و با توجه به نزدیکی انتخابات، اهداف انتخاباتی دارد.

وی گفت: در هیچ جای دنیا درباره مباحث امنیتی به این شکل که برخی دوستان صحبت می‌کنند، سخن گفته نمی‌شود از سوی دیگر برخی سخن از مناظره در این خصوص می‌زنند. مگر امنیت ملی جای مناظره است؟

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح ادامه داد: بسیار متاسفم برای کسی که با تبلیغ، رای مردم را جلب و خود را امین می‌داند بعد به سرباز سیلی می‌زند، سیلی زدن به سرباز سیلی زدن به امنیت ملی کشور است.

شکارچی ادامه داد: آن اتفاقاتی که در بابل رخ داد نیز در شأن ایران نبود و کسی حق ندارد حتی با عنوان بازپرس رفتاری نامناسب با سربازان داشته باشد البته به ما قول رسیدگی داده بودند و ما از روند بررسی این موضوع گله‌مندیم.

وی گفت: نمایندگان مجلس که خود قانون‌گذار هستند چگونه قانون را زیر پا گذاشته و به سربازان سیلی می‌زنند.

سردار شکارچی گفت: کسی با دست اندازی به امنیت و قدرت بازدارندگی کشور نباید به دنبال پیروزی در انتخابات باشد. مردم نیز باید این مهم را مدنظر قرار دهند.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سردار شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح خدمت سربازی سخنگوی ارشد نیرو های مسلح سردار شکارچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نجم الدین شریعتی مجری کارشناس رسانه ملی درباره رویداد ملی جوانی جمعیت با اشاره به اهمیت بحث فرزندآوری بنا به مصلحت‌های جمعیت شناختی کشور گفت: ما این روز‌ها بیش از هر چیزی نیاز به فراهم آوری زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور داریم تا جوانان هم با احساس بهتر و امنیت خاطر بیشتری به بحث ازدواج و فرزندآوری توجه کنند.

وی با اشاره به مناسب بودن چنین طرح‌هایی در عرصه تشویق جوانان گفت: در کنار همه مسائل اقتصادی ما نیاز داریم که ابعاد فرهنگی و دیدگاه‌های مردم نسبت به فرزندآوری مثبت باشد.

البته من خیلی قائل به این نیستم که بگویم تهاجم فرهنگی و نگاه‌های ضدفرهنگی عامل کم شدن فرزندآوری در کشور شده، اما بی تاثیر هم نیست. شریعتی با تأکید بر اهمیت تبلیغات مثبت و ایجاد شعار‌های مناسب در عرصه فرزندآوری گفت: جوانان ما علاقه‌مند ازدواج و سپس فرزندآوری هستند در صورتی که امنیت خاطر داشته باشند، این امنیت خاطر از بالا به پایین به جامعه تزریق می‌شود بنابراین نیاز به سیاست‌های صحیح در عرصه فرزندآوری داریم. وی در پایان یادآوری کرد که کارشناسان زیادی در این عرصه می‌توانند نظر دهند و شرایط جامعه را بررسی کنند.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اما و اگرهای قانون سربازی؛ پاسخ به شبهات اصلی خانواده‌ها
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • اما و اگرهای قانون سربازی
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • فرانسه پیشتر سربازان خود را به اوکراین فرستاده است
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • اعطای مشوقهای قابل توجه به سربازان دارای مهارت
  • سیمونه اینزاگی: به باشگاه گفتم نمی خواهم هیچ بازیکنی از جمع ما خارج شود؛ به همه آنها نیاز دارم