Web Analytics Made Easy - Statcounter

"گوگل، بی‌ام‌و، ولوو و سامسونگ" ضمن رایزنی با صندوق جهانی طبیعت یا بنیاد جهانی طبیعت (WWF) متعهد شدند که ممنوعیت موقت استخراج فلزات از اعماق دریا را امضا کنند؛ از فلزات "کبالت"، "مس"، "نیکل" و "منگنز" برای ساخت باتری استفاده می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ "گوگل، بی‌ام‌و، ولوو و سامسونگ" ضمن رایزنی با صندوق جهانی طبیعت یا بنیاد جهانی طبیعت (WWF) متعهد شدند که ممنوعیت موقت استخراج از اعماق دریا را امضا کنند؛ این 4 شرکت توافق کرده‌اند که هیچ ماده معدنی را از بستر دریا تامین نکنند و از آنها در محصولات خود یا زنجیره‌های تامین استفاده نکنند و همچنین اعلام کردند که بودجه فعالیت‌های استخراج از اعماق دریا را تامین نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق جهانی طبیعت یا بنیاد جهانی طبیعت (WWF)، بزرگترین اتحادیه بین‌المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست است که در سال 1961 در کشور سوئیس تأسیس شد؛ در حال حاضر حدود 4000 نفر در نزدیک به 100 کشور جهان برای این اتحادیه مشغول به کار هستند و بیش از 2000 پروژه را به عهده دارند.

شرکت‌های استخراج معادن از دریا به دنبال فلزاتی همچون "کبالت"، "مس"، "نیکل" و "منگنز" هستند که مواد کلیدی محسوب می‌شوند که معمولاً برای ساخت باتری استفاده می‌شوند که این فلزات در اعماق 4 تا 6 کیلومتری بستر دریا یافت می‌شود.

صندوق جهانی طبیعت یا بنیاد جهانی طبیعت (WWF) و سایر گروه‌های دوستدار محیط زیست معتقدند که این مواد را می‌توان در خشکی و کالاهای بازیافتی نیز یافت کرد و جستجوی این مواد در در بستر دریاها، می‌تواند اکوسیستم اقیانوس‌ها و کل زیستگاه‌ها را از بین ببرد؛ در بیانیه صندوق جهانی حیات وحش طبیعت (WWF) آمده است که با توجه به اینکه اکوسیستم دریاها در اعماق آن، هنوز مورد بررسی دقیق قرار نگرفته است این‌گونه اقدامات بی‌پروا، می‌تواند سلامت محیط زیست را به خطر بیاندازد.

با این حال شرکت‌های استخراج معادن در اعماق دریا در تلاش هستند که مجوزهای اکتشاف در کف اقیانوس‌ها را به امید استخراج و فروش مواد معدنی پیدا شده، به سازندگان خودرو و شرکت‌های تولید‌کننده باتری بدست آورند؛ کشور نروژ رسماً اعلام کرده است که می‌تواند از اوایل سال 2023 مجوز استخراج معادن در اعماق دریا را صادر کند که این امر کشور را در زمره نخستین کشورهایی قرار می‌دهد که فلزات بستر دریا را برداشت می‌کند.

"جسیکا بتل" رهبر صندوق جهانی طبیعت یا بنیاد جهانی طبیعت (WWF) می‌گوید: استخراج معادن از بستر دریاها یک اقدام کوتاه‌بینانه است که می‌تواند پیامدهای جدی داشته باشد، در واقع استخراج از اعماق دریا باعث ایجاد انبوهی از رسوبات می‌شود و کل منطقه محل زندگی حیوانات را از بین می‌برد چراکه به دلیل تاریکی آنجا، گیاهانی وجود ندارد اما حیوانات و باکتری‌های ناشناخته‌ی زیادی در اعماق دریاها وجود دارند.

"ال‌جی" تولید گوشی‌های هوشمند را متوقف می‌کندپروژه "اینترنت بالونی" گوگل شکست خورد!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سامسونگ گوگل شرکت های دانش بنیان علمی علم و تکنولوژی سامسونگ گوگل شرکت های دانش بنیان علمی علم و تکنولوژی اعماق دریا استخراج معادن بستر دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه پاکستانی‌ها از ضایعات الکترونیکی طلا استخراج می‌کنند؟ (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ترفند تشخیص طلای تقلبی (فیلم) چگونه طلا از یک معدن میلیارد دلاری استخراج و به شمش تبدیل می‌شود (فیلم) دستبند طلا چگونه در کارگاه ساخته می‌شود (فیلم)

دیگر خبرها

  • چگونه پاکستانی‌ها از ضایعات الکترونیکی طلا استخراج می‌کنند؟ (فیلم)
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام
  • با ۲٫۵ ساعت انتظار، الماس خودتان را بسازید