Web Analytics Made Easy - Statcounter

گسترش مناسبات نظامی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در شرایط حساس جهانی منتج به ایجاد وحدت بیشتر بین کشورهای مسلمان و همسایه ،گامی در جهت توسعه امنیت منطقه بدون حضور و دخالت بیگانگان می انجامد.

اشتراک های فرهنگی، تاریخی و مذهبی فراوان ملت ایران و پاکستان و وجود ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک بین دو کشور؛ فرصت مناسبی برای برداشتن گام های بلندتر در جهت ارتقای روابط بین ۲ کشور است که علاوه بر روابط اقتصادی و مبادلات تجاری می‌تواند در زمینه نظامی هم برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران و پاکستان در طول تاریخ  همچنین دارای اشتراک های زبانی، فرهنگی، دینی، تاریخی و تمدنی بوده اند و این ارتباطات و اشتراک ها به حدی است که ۲ ملت و ۲دولت همواره از یکدیگر با عنوان برادر یاد می کنند ، روابط سیاسی و اقتصادی خوبی با همدیگر دارند و سفرهای متعدد مسوولان دو کشور نشان از دوستی و همدلی آنان دارد.

دوستی ۲ملت ایران و پاکستان در تاریخ ریشه دارد اما زمانی که در سال ۱۹۴۷ میلادی ایران به عنوان نخستین کشور، تشکیل کشور مستقل پاکستان را به رسمیت شناخت و متقابلا پاکستان در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نخستین کشوری بود که جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت شناخت، پایه‌های این دوستی هم بین دو ملت و هم بین دو کشور محکم‌تر از قبل شد.

نیروی دریایی پاکستان در ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ بنا به رسمی که در گذشته پایه‌گذاری شده، درقالب یک ناو گروه با ۲ فروند ناو وارد لنگرگاه عباسی در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش شد تا بار دیگر صفا، صمیمیت و همدلی ۲ نیرو در جهت اهداف بزرگ و بلند ایران و پاکستان را به منصه حضور برساند.

سفرهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به پاکستان و سفر آنها هم به ایران درطول سال‌های اخیر رقم خورده که نشان از همسبتگی و مشارکت ۲ نیرو مهم دریایی برای حفظ ثبات منطقه و توسعه روابط بین دو کشور صورت گرفته است.

دیدار فرماندهان ۲نیروی دریایی قدرتمند منطقه درسایه همدلی

نیروی دریایی پاکستان در ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ بنا به رسمی که در گذشته پایه‌گذاری شده، درقالب یک ناو گروه با ۲ فروند ناو وارد لنگرگاه عباسی در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش شد تا بار دیگر صفا، صممیت و همدلی ۲ نیرو در جهت اهداف بزرگ و بلند ایران و پاکستان را به منصه حضور برساند.

سفرهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به پاکستان و سفر آنها هم به ایران درطول سال‌های اخیر رقم خورده که نشان از همسبتگی و مشارکت ۲ نیرو مهم دریایی برای حفظ ثبات منطقه و توسعه روابط بین دو کشور صورت گرفته است.

اثبات دوستی، برادری، وحدت و همکاری منطقه‌ای و بین المللی از مهمترین اهداف این سفرها بوده تا در سایه آن کشورهای دیگر هم برای حفظ و اعتلای منافع خود تلاش کنند و همواره روابط خوب با همدیگر داشته باشند.

درسال ۹۵ ، ۹۶ و ۹۷ شاهد حضور ناو گروه های نیروی دریایی از کشورهای پاکستان، هند و چین در بندرعباس بوده که پس از اجرای برنامه های دیداری با مسوولان وشخصیت های استان به هنگام خروج تمرین مشترک با نیروی دریایی ایران برگزار کرده واز منطقه خارج شدند.

کشورهای شرقی از جمله پاکستان، هند و چین در این سال‌ها در زمینه توسعه روابط دریایی با سفرهای خود به کشورمان و همچنین سفرهای نیروی دریایی ایران به این کشورها بیشتر از سایر کشور بوده که توانسته‌اند در این زمینه تجربه‌های دریایی خود را به اشتراک گذارند.

درجریان سفر ناوگروه نیروی دریایی ارتش پاکستان به ایران در هفته جاری دیدار فرماندهان با همدیگر، دیدار با عالی ترین مقام های استان شامل استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس، برگزاری محافل قرآنی، مسابقه های ورزشی، ضیافت شام ، اعطای نشان ، هدایای سنتی و در نهایت تمرین دریایی از مهمترین برنامه‌ها بود.

همکاری کشورهای منطقه تضمین کننده امنیت است

جمهوری اسلامی ایران درطول بیش از چهار دهه تاکنون به هیچ کشوری در منطقه تعرض نکرده و کشورهای همسایه خود را دوست و برادر می‌داند؛ از همین رو علاقمند به روابط دوستانه در همه سطوح بویژه در بخش دریایی، ارتباط و رفت وآمد به این کشورهاست که شاهد آن هستیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس دراین زمینه گفت: همکاری کشورهای منطقه موجب تقویت ثبات و تضمین کننده امنیت است، کشورهای متخاصم و تفرقه برانگیز مانند آمریکا به دنبال تفرقه افکنی و نداشتن وحدت کشورهای منطقه هستند و برنامه ناامن نشان دادن منطقه را در دستور کار خود قرار داده اند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده هفته جاری در دیدار با هیات اعزامی ناوگروه نیروی دریایی کشور پاکستان اظهار داشت: کشورهای ایران و پاکستان کشورهای دوست و برادر هستند و در موضوع‌های مختلف منطقه نقش آفرینی موثری دارند که با تعامل‌های سازنده می توانند امنیت مرزهای آبی و خاکی مشترک خود را تامین کنند.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری تمرین‌های مشترک در آبهای خلیج فارس اتحاد و برادری کشورهای منطقه را به جهانیان نشان می‌دهد و پیام تأمین امنیت منطقه توسط خود کشورهای منطقه را به نمایش می گذارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان اظهار داشت: برگزاری تمرین‌های مشترک بین نیروی دریایی پاکستان و ایران نشان دهنده  اتحاد و قدرت دو کشور است و باعث عدم تفرقه افکنی کشور های متخاصم مانند آمریکا می شود و امنیت منطقه را نیز تامین می کند.

 عبادی زاده تصریح کرد: ایران با کشورهای همسایه تعامل سازنده ای را در پیش گرفته است و از ظرفیت کشورهای مختلف استقبال می کند و کشور پاکستان نیز دارای ظرفیت ها و مشترکات فراوانی  است و در آینده شاهد اتفاقات خوبی در تعاملات دو کشور خواهیم بود.

واهمه دشمنان از اتحاد کشورهای مسلمان

جمهوری اسلامی ایران همواره حسن همجواری و تلاش حداکثری برای تامین امنیت مرزها با همه همسایگان را در فهرست سیاست‌های اصولی خود داشته است و بطور حتم این رفت وآمدها به تقویت اشتراک هاو روابط خوب بین این دو کشور می انجامد.

 استاندار هرمزگان در دیدار با دریادار خان محمود آصف فرمانده ناوگروه نیروی دریایی ارتش و عمران کاشف وابسته نظامی پاکستان در تهران گفت: بیگانگان در پنهان مخالف اسلام و پیشرفت کشورهای اسلامی هستند و به‌طور دائم به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند چرا که به شدت از اتحاد آنان واهمه و ترس دارند لذا دشمنان می‌دانند اگر ملت های مسلمان با هم متحد شوند، منافع‌شان به خطر می افتد.

 فریدون همتی اظهار داشت: کشورهای مسلمان باید ید واحده باشند و اگر این اتحاد عمیق بین دیگر کشورهای اسلامی روز به روز تقویت شود، محلی برای حضور بیگانگان در منطقه باقی نمی ماند و در کنار ملت ها، نیروهای مسلح کشورهای اسلامی نیز باید نسبت به اهداف دشمنان اسلام و بیگانگان آگاه باشند.

وی ادامه داد: اقدام های تروریستی و جنگ طلبی دشمنان در عراق، افغانستان، سوریه و یمن تنها به منظور ایجاد انشقاق و تفرقه بین مردم و کشورهای مسلمان است که بتوانند به منافع بیشتری از طریق فروش سلاح و دست اندازی به منابع خدادادی این کشورها دست پیدا کنند.

وی با اشاره به تأثیرگذاری دو کشور ایران و پاکستان در برقراری امنیت و تأکید بر ضرورت افزایش همکاری های منطقه‌ای، افزود: ایران و پاکستان از گذشته علاقه مند به ارتباط به یکدیگر هستند و همانطور که موفقیت ایران در منطقه و صحنه بین المللی برای ما حائز اهمیت است، موفقیت پاکستان نیز برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: همگرایی و ارتباط حسنه موجود بین دو کشور ایران و پاکستان یک سرمایه ارزشمند برای منطقه است و علاقه مند هستیم تجارب بین دو کشور در راستای افزایش قدرت نظامی و تجاری تبادل شود که این بازدیدهای دوره ای می تواند به تحقق این هدف کمک کند.

همتی تصریح کرد: ما هر آنچه برای ایران بزرگ می خواهیم برای پاکستان هم می خواهیم و باید با شناخت موجود از همکاری های مطلوب گذشته، راه های بهتری برای تقویت مناسبات بین دو کشور در آینده پیدا کنیم.

امنیت تنگه هرمز تنها با کمک کشورهای منطقه تامین می‌شود

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تمرین و برگزاری جلسه های مشترک به منظور تبادل اطلاعات و دانش دریایی حامل این پیام است که امنیت و صلح در منطقه راهبردی تنگه هرمز و شمال اقیانوس هند تنها با کمک کشورهای منطقه قابل تامین است.

امیر دریادار دوم جعفر تذکر  روز دوشنبه در دیدار با فرمانده ناوگروه نیروی دریایی پاکستان اظهار داشت: هدف از این تعاملات بین دو نیروی دریایی ارتش ایران و پاکستان تقویت مناسبات نظامی و دستیابی به یک روش مورد پذیرش طرفین جهت طراحی و اجرای تمرین مرکب دریایی است.

وی ادامه داد: این هم افزایی دریایی در سطوح مختلف بین دو کشور باعث تحقق اهداف مشترک دریایی خواهد شد و در نتیجه باعث نمایش عزم و اراده نیروهای دریایی دو کشور در برقراری امنیت حمل و نقل و تجارت دریایی در مناطق تحت حاکمیت می شود.

وی اضافه کرد: دستیابی به فرهنگ و زبان مشترک تاکتیکی برای اجرای عملیات دریایی از دیگر مزیت های این بازدیدهاست و این ملاقات‌ها و سفرهای دریایی بین دو کشور ایران و پاکستان باعث نزدیکی بیشتر فرهنگ دو کشور که اشتراکات دینی و ملی زیادی هم دارند، می شود.

ارتش ایران و پاکستان برای برقراری صلح و امنیت دریایی همکاری دارند

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر مسوولیت های ابلاغی برای حضور در آبهای داخلی و بین المللی بویژه درطول هشت سال جنگ تحمیلی و حفاظت از کشتی های تجارتی، نفتی و صیادی ،درسالهای اخیر همچنین مسوولیت سنگین تری در آبهای دور ازجمله خلیج عدن به عنوان نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی برعهده داشته است.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش نیز گفت: سطح مناسبات و ارتباطات بین نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی کشور پاکستان بسیار خوب بوده و در راستای برقراری صلح و امنیت دریایی همکاری دارند.

دریادار دوم ستاد جعفر تذکر روز شنبه در حاشیه پهلوگیری ناوگروه کشور پاکستان در اسکله منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس افزود: این همکاری ها از گذشته وجود داشته و همچنان ادامه دارد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش اظهارداشت: این سفر ناوگروه نیروی دریایی پاکستان نیز در راستای توافق‌های ۲ کشور انجام شده است؛  انجام چنین سفرهایی و افزایش تعامل های دوسویه بر تامین امنیت خطوط کشتیرانی و تجارت دریایی تاثیر مثبت دارد.

 دریا دار تذکر تصریح کرد: در این سفرها می توان برای برگزاری رزمایش های مشترک و هم افزایی بیشتر بین ۲ نیروی دریایی برنامه ریزی کرد و دیدار با مقام های کشوری و لشکری هرمزگان هم برای این ناوگروه پیش بینی شده و اعضای آن با رعایت پروتکل های بهداشتی از سطح شهر بندرعباس بازدید خواهند داشت.
 

شرکت مقام های سیاسی ونظامی پاکستان در ضیافت شام ناو خارک

 در آخرین شب حضور ناو گروه نیروی دریایی ارتش پاکستان ،فرماندهان و کارکنان این نیرو بنا به دعوت منطقه یکم نیروی دریایی ارتش و وابستگانی از کشورهای برزیل، یونان،اکراین، آلمان، بلغارستان، جمهوری چک و هلند و سفیرانی از کشورهای سوییس، اسلوونی، بولیوی، جمهوری چک و برزیل شب گذشته درناو بالگردبر خاک در ضیافت شام شرکت کردند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش دراین مراسم گفت:۲ کشور دوست و برادر ایران و پاکستان  اشتراکات دینی، ملی و کلامی دارند که این اشتراکات باعث ارتقاء روابط دو کشور خواهد شد.

میر دریادار دوم جعفر تذکر افزود: با توجه به التزام روابط و همکاری‌های نزدیک‌تر و همچنین بزرگداشت تمدن مشترک، یک بار دیگر نیروهای دریایی دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان در مسیر دوستی و همکاری فرصتی را برای تمرین و ارتقاء قابلیت همکاری و هماهنگی نیروهای دریایی دو ملت به دست آورده اند.

فرمانده ناوگروه نیروی دریایی پاکستان با اشاره به روابط ایران و پاکستان خاطرنشان کرد: روابط این دو کشور ریشه دار بوده و دارای اشتراکات ملی و مذهبی است و همین اشتراکات باعث ایجاد روابط نظامی قابل ملاحظه‌ای بین دو کشور شده و به طوری که در چند سال اخیر بازدیدهای متناوبی از بنادر بندرعباس در ایران و کراچی در پاکستان انجام شده است.

ادمیرال خان محمود آصف با اشاره به برگزاری تمرین مرکب دریایی با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های خلیج فارس؛ یادآور شد: ما در این تمرین مشترک؛  تجربیات آموزشی عملیاتی و اطلاعاتی خود را با نیروی دریایی ارتش ایران به اشتراک می‌گذاریم.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید:

نیروی دریایی سهم قابل توجهی در برقراری امنیت خلیج فارس دارد

فرمانده ناوگروه نیروی دریایی پاکستان نیز در دیداراستاندار هرمزگان نیزضمن ابراز خرسندی از حضور در هرمزگان، خطاب به دکتر همتی استاندار هرمزگان گفت: ما خوشحال هستیم که شما استاندار مهمترین منطقه ای هستید که خلیج فارس در آن قرار دارد.

دریادار ادمیرال خان محمود آصف، با اشاره به اثرگذاری نیروی دریایی در برقراری صلح و امنیت در منطقه خلیح فارس، افزود: نیروی دریایی سهم قابل توجهی در برقراری امنیت خلیج فارس دارد.

فرمانده ناوگروه نیروی دریایی پاکستان، تقویت روابط بین نیروی دریایی ۲ کشور و اجرای تمرینات مشترک را ۲ هدف عمده حضور این ناوگروه در بندرعباس اعلام کرد و گفت: این رابطه به کمک خداوند متعال در آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

آصف، برقراری امنیت در خلیج فارس که مهمترین شاهراه بین المللی در سطح جهان محسوب می شود را برای ۲ کشور ایران و پاکستان مهم ارزیابی و اضافه کرد: برقراری روابط با ایران برای پاکستان بسیار حائز اهمیت است چرا که ایران نخستین کشوری بود که پس از انقلاب ۱۹۷۹، رسمیت پاکستان را پذیرفت.

وی ادامه داد: ارتباط با ایران برای ما بسیار مهم است و به دلیل ارتباطات فرهنگی که از گذشته بین دو کشور وجود داشته است، حتی سرود ملی کشور پاکستان نیز به زبان فارسی است.

فرمانده ناوگروه اعزامی نیروی دریایی پاکستان حضور در کشور ایران را باعث افتخار بیان کرد و گفت: افتخار بزرگی برای  بنده و ناوگروه اعزامی کشور پاکستان است که توانستیم با کشتی جنگی خود در شهر بندرعباس پهلو بگیریم.

 دریادار خان محمود آصف افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان برای بنده افتخار بزرگی است و از نیروی دریایی و کشور جمهوری اسلامی ایران به جهت میزبانی بسیار تشکر می کنم.

برای تقویت روابط به ایران آمده‌ایم

 فرمانده ناوگروه نیروی دریایی ارتش پاکستان در بدو ورود ناوگروه خود به بندرعباس گفت: نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و کشور پاکستان از گذشته روابط خوبی با یکدیگر داشته و دارند که برای تقویت این روابط به بندرعباس آمده‌ایم.

 آصف اظهار داشت: همچنین از دیگر  اهداف این سفر ایجاد زمینه برای آموزش و ارتباط بیشتر بین نیروهای دریایی ۲ کشور است، سه روز در بندرعباس حضور خواهیم داشت و پس از آن به پاکستان باز خواهیم گشت و در این مدت برای انجام تمرین های مشترک برنامه ریزی و اقدام خواهیم کرد، از استقبال گرم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران بسیار سپاسگزاریم.

فرمانده ناوگروه نیروی دریایی پاکستان نیز در دیدار با با فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش ضمن تاکید بر اینکه سفرهای دریانوردی به ایران باعث تعمیق روابط دوستانه بین دو کشور می‌شود، گفت: اینگونه سفرها علاوه بر انتقال تجربیات تخصصی، باعث افزایش توانمندی‌ها و انتقال تجارب بین دو کشور می‌شود.

آصف ادامه داد: تقویت روابط بین نیروی دریایی دو کشور و اجرای تمرینات مشترک را دو هدف عمده حضوری ناوگروه در بندرعباس است و برقراری امنیت در خلیج فارس که مهمترین شاهراه بین المللی در سطوح جهان محسوب می‌شود برای ۲ کشور ایران و پاکستان مهم بوده و برقراری روابط با ایران برای پاکستان بسیار حائز اهمیت است.

برگزاری تمرین نظامی در آخرین روز سفر

در چهارمین و آخرین روز از ناو گروه اعزامی نیروی دریایی ارتش پاکستان به ایران، نیروی دریایی این ۲کشور به هنگام خروج این ناوگروه از لنگرگاه تمرین مشترک دریایی در آبهای خلیج فارس انجام دادند و با خاطره خوش آبهای جمهوری اسلامی ایران را ترک کردند.

رییس ستاد فرماندهی منطقه یکم امامت نداجا گفت: ناوگروه اعزامی از نیروی دریایی پاکستان برای برگزاری تمرین مرکب دریایی در آب‍های خلیج فارس و دریای عمان،از بندرعباس عازم منطقه تمرین شد.

ناخدایکم ستاد رضا شیبانی سه‌شنبه، هدف از این تمرین دریایی را ارتقای توان رزمی و تبادل اطلاعات و دانش نظامی بین دو نیروی دریایی ایران و پاکستان عنوان کرد و افزود: این تمرین به منظور نمایش قدرت دریایی و هم افزایی و برقراری تعامل سازنده و پویا در جهت ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه و همچنین انجام عملیات دریایی مشترک شامل نقل و انتقالات هوایی، دریایی و انجام مشترک عملیات Passex با شرکت کارکنان دو نیروی دریایی ایران و پاکستان و آب‌های خلیج فارس و دریای عمان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: یگان‌های نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن البرز و یک فروند موشک انداز به همراه یک بالگرد و همچنین یگان های شناور رزمی و پشتیبانی از نیروی دریایی پاکستان در این تمرین دریایی حضور دارند.

سخنگوی این تمرین مشترک دریایی با اشاره به اهمیت وحدت و همگرایی صاحبان قدرت دریایی در این منطقه راهبردی، اضافه ایجاد امنیت توسط کشورهای منطقه باعث رشد،توسعه امنیت و در نهایت رونق تجارت جهانی خواهد شد.

تحقق اهداف مشترک در دریا، برقراری امنیت حمل و نقل دریایی در مناطق مورد نظر، دستیابی به فرهنگ و زبان مشترک برای اجرای عملیات مرکب دریایی و ایجاد عملیات مشترک دریایی توسط ۲ کشور بنا به ضرورت، از جمله اهداف حضور ناوگروه نیروی دریایی پاکستان در بندرعباس بوده است.
ناوگروه نیروی دریایی ارتش پاکستان به منظور دیدار دوستانه روز شنبه هفته جاری مرکب از ۲ ناو به فرماندهی خان محمود آصف در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش پهلو گرفت و با استقبال همطاران خود مواجه شد.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پاکستان اقیانوس هند نیروی دریایی پاکستان  فریدون همتی هرمزگان خلیج فارس بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پاکستان اقیانوس هند نیروی دریایی پاکستان فریدون همتی هرمزگان خلیج فارس بندرعباس اخبار کنکور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فرمانده ناوگروه نیروی دریایی پاکستان فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش ناوگروه نیروی دریایی ارتش نیروی دریایی پاکستان جمهوری اسلامی ایران کشور ایران و پاکستان نیروی دریایی ایران ایران و پاکستان استاندار هرمزگان نماینده ولی فقیه نیروی دریایی بین نیروی دریایی برقراری امنیت نیروهای دریایی کشورهای مسلمان نیروی دریایی برگزاری تمرین کشورهای منطقه خلیج فارس کشور پاکستان مشترک دریایی دوست و برادر توسعه روابط مرکب دریایی تمرین مشترک پاکستان نیز گروه اعزامی صلح و امنیت بین دو کشور بین المللی دریایی دو اشتراک ها روابط بین همکاری ها ناو گروه ۲ کشور ۲ نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۵۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است

ایسنا/هرمزگان امام جمعه بندرعباس گفت:‌ در آستانه روز خلیج فارس قرار داریم و نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است.

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه شهرستان بندرعباس امروز (هفتم اردیبهت ماه) در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار کرد:‌ خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی ایران نقش بی‌بدیلی دارد و استان هرمزگان به‌دلیل قرارگیری در تنگه هرمز و وجود جزایر متعدد تحت مدیریت و پشتیبانی این استان، در بهره‌برداری از این دریا باید نقش محوری و کلیدی ایفا کند.

وی با بیان این که در آستانه روز ملی خلیج فارس قرار داریم و برنامه‌ریزی برای گرامیداشت این روز و بیان نقش و جایگاه ایران در امنیت و اقتصاد خلیج فارس اهمیت ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: تحریف نام خلیج فارس از سوی جریانی فرامنطقه‌ای صورت می‌گیرد چرا که همه جهانیان می‌دانند  نام خلیج فارس مربوط به بیش از ۲ تا ۳ هزار سال پیش است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: تاریخچه نام خلیج‌فارس به قبل از اسلام و حتی پیش از میلاد حضرت مسیح باز می‌گردد که در منابع اسلامی به نام خلیج فارس و دریای پارس مشهور بوده و حتی همین کشورهای عربی منطقه نیز در گذشته و حتی اکنون از این نام بهره می‌گیرند.

حجت‌الاسلام عبادی زاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری به عنوان معلم انقلاب اسلامی، این روز را به همه معلمان پرتلاش میهن اسلامی‌مان تبریک و تهنیت گفت و عنوان کرد: معتقدم که معلمان باید سطح خودشان را در تراز انقلاب اسلامی بالا ببرند زیرا نقش اول تحول بنیادین در نظام آموزش پرورش را معلمان دارند.

وی پیشنهاد داد با توجه به جایگاه والای مقام معلم، نام آموزش و پرورش به تربیت و تعلیم تغییر داده شود.

وی به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با کارگران نیز اشاره و اظهار کرد: کارگران کم توقع‌ترین و قانع‌ترین اقشار جامعه‌ هستند و بر مسئولان و متولیان امر واجب است تا حقوق و دستمزد این قشر پرتلاش را به نحوی اصلاح کنند که آنان در برابر تورم و مشکلات اقتصادی،‌ فشار کمتری بر این قشر وارد شود.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به تقدیم بیش از ۱۴ هزار شهید از سوی جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس، اضافه کرد: هر جا که نظام اسلامی به حضور این عزیزان نیاز داشته،‌ آنان با اقتدار و صلابت در برابر دشمن قد علم کردند و این قشر همواره همراه نظام و کشور بوده‌اند و باید جهت‌گیری مسئولان،‌ حل مشکلات این قشر باشد.

عبادی‌زاده در پایان از آحاد جامعه خواست تا کتابخوانی به‌خصوص مطالعه آثار شهید مطهری را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود