Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناخدایکم ستاد رضا شیبانی روز سه‌شنبه سخنگوی این تمرین مرکب، هدف از این تمرین دریایی را ارتقاء توان رزمی و تبادل اطلاعات و دانش نظامی بین دو نیروی دریایی ایران و پاکستان عنوان کرد و گفت: این تمرین به منظور نمایش قدرت دریایی و هم افزایی و برقراری تعامل سازنده و پویا در جهت ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه و همچنین انجام عملیات دریایی مشترک شامل نقل و انتقالات هوایی، دریایی و انجام مشترک عملیات Passex با شرکت کارکنان دو نیروی دریایی ایران و پاکستان و آب‌های خلیج فارس و دریای عمان صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یگان‌های نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن البرز و یک فروند موشک انداز به همراه یک بالگرد و همچنین یگان های شناور رزمی و پشتیبانی از نیروی دریایی پاکستان در این تمرین دریایی حضور دارند.

سخنگوی این تمرین مشترک دریایی با اشاره به اهمیت وحدت و همگرایی صاحبان قدرت دریایی در این منطقه راهبردی، اضافه ایجاد امنیت توسط کشورهای منطقه باعث رشد،توسعه امنیت و در نهایت رونق تجارت جهانی خواهد شد.

شایان ذکر است روز گذشته نیز افسران و کارکنان ۲ نیروی دریایی ایران و پاکستان در راستای تبادل تجربیات آموزشی و عملیاتی از یگان‌های شناور یکدیگر مستقر  در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس بازدید کردند.

ناوگروه نیروی دریایی ارتش پاکستان پیش از ظهر شنبه در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلوگرفت.

 ناوگروه پاکستانی شامل ۲ ناو نیروی دریایی در راستای سنت دریایی پاکستان و به منظور تقویت بیشتر روابط دو جانبه و دوستانه، امروز در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلو گرفت و فرماندهان وکارکنان آن مورد استقبال همتایان ایرانی خود قرار گرفتند.

برچسب‌ها نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دریای عمان پاکستان نیروی دریایی پاکستان ایران بندرعباس خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دریای عمان پاکستان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دریای عمان پاکستان نیروی دریایی پاکستان ایران بندرعباس خلیج فارس اخبار کنکور نیروی دریایی ایران و پاکستان نیروی دریایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری کوانتومی یک ضرورت برای نیروی دریایی است

ایسنا/مازندران معاون پژوهش و قائم مقام فرهنگستان علوم کشور با تاکید بر ابتکار و نوآوری برای نیروی دریایی گفت: فناوری کوانتومی و هوش مصنوعی یک ضرورت بایسته برای نیروی دریایی است.

علی اکبر صالحی امروز در آیین گرامیداشت مقام معلم در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر با اشاره به جایگاه معلم و استاد مطهری به عنوان یکی از اساتید کم نظیر و مشرف به همه حوزه‌ها اظهار کرد: انسانهای بزرگ از جمله معلمان برای موفقیت دیگران کار می‌کنند و یک معلم هیچ‌گاه به شاگردانش حسادت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه انواع ثروت‌ها با تربیت افراد خلق می‌شوند، افزود: زیرساخت‌ها را در حوزه ثروت اجتماعی و اقتصادی فراهم می‌کنیم.

صالحی با تاکید بر اینکه برای اوج گرفتن نیاز به مسلح شدن به هر دو سلاح علم و دین هستیم، تصریح کرد: علم بدون اخلاق و دین باوری منتهی به اتفاقی همچون هیروشیما می‌شود که در عرض چند ثانیه بیش از دویست هزار نفر کشته شدند.

معاون پژوهش و قائم مقام فرهنگستان علوم کشور با بیان اینکه علم در هر مکتبی دارای جایگاه ویژه است، افزود: اینکه چگونه از علم استفاده شود و آیا نافع یا غیر نافع است مهم است.

وی از علم نافع در کشور با نام علم هسته‌ای و کاربرد آن در صنعت،کشاورزی و پزشکی یاد کرد و گفت: علم غیر نافع یعنی همین هسته‌ای تبدیل به سلاحی شود که ترو خشک را باهم از بین ببرد.

معاون پژوهش و قائم مقام فرهنگستان علوم کشور با اشاره به عملیات مقتدرانه ناوگروه ۸۶ در آبهای بین المللی یادآور شد: کار بدون ریسک ما را به جایی نمی‌رساند و نیروی دریایی با این عملیات یک امید آفرینی کرد و اعتماد به نفس داد.

صالحی خودباوری را مقدمه سایر کارها دانست و متذکر شد: انسان در زندگی با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو است اما با تدبیر و امید باید حرکت کرد.

وی در ادامه به وضعیت کشور و جایگاه آن در جهان پرداخت و گفت: یک روزی حتی تصور نمی‌شد که بتوان موشک ساخت اما امروز به پیشرفته‌ترین موشک‌ها مجهز هستیم و جمهوری اسلامی این مسیر را در عین مظلومیت و تنهایی حرکت کرد.

ایران در طول تاریخ دچار تنهایی استراتژیکی بوده است

 معاون پژوهش و قائم مقام فرهنگستان علوم کشور با بیان اینکه ایران در طول تاریخ دچار تنهایی استراتژیکی بوده است،خاطر نشان کرد: یک نمونه آن جنگ تحمیلی بود که در واقع جنگ جهانی علیه کشور بود اما ایران ایستاد.

صالحی ادامه داد: مشکلات زیادی در کشور داریم اما این دستاوردها همچون چشمه فیاضی از درون خودتان جوشید.

فناوری هسته‌ای اقتدار به کشور داده است

وی با بیان اینکه دشمن از فناوری هسته‌ای ما هراس دارد،افزود: این فناوری امید آفرین است و به کشور اقتدار داده است.

معاون پژوهش و قائم مقام فرهنگستان علوم کشور با بیان اینکه عملیات وعده صادق از نظر بین المللی جایگاه ایران را چندین مرتبه ارتقاء داد،افزود: در این عملیات ۲۰ کشور مشارکت داشتند و هشت کشور مستقیما بودند و این قدرت نمایی ایران بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فناوری کوانتومی یک ضرورت برای نیروی دریایی است
  • الحاق شناورها و تجهیزات جدید به نیروی دریایی
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • نیروی دریایی ارتش هیات پژوهشی به قطب جنوب اعزام می‌کند
  • ۵ نیروی هوایی برتر جهان در سال ۲۰۲۴؛ از تفنگداران دریایی آمریکا تا نیروی هوایی روسیه (+عکس)
  • هیئت علمی و پژوهشی ارتش به قطب جنوب اعزام می‌شود
  • اعزام هیئت علمی ـ پژوهشی نیروی دریایی ارتش به قطب جنوب
  • تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد با شرکت و همراهی ۵ کشور برگزار شد
  • موسوی: اگر منطقه ناامن شود همه کشورهای آن آسیب می‌بینند
  • برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد ارتش و ۵ کشور