Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:26:04 GMT

واحدهای صنفی غیرضرور البرز تعطیل شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۷۲۷۶

واحدهای صنفی غیرضرور البرز تعطیل شدند

بهروز حصاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که طبق اعلام رسمی ستاد مبارزه با کرونا استان البرز، واحد های صنفی غیرضرور این استان تا اطلاع بعدی تعطیل هستند و اجازه فعالیت به آن ها داده نمی شود.

وی اضافه کرد که با اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز مبنی بر  قرارگرفتن شهرستان کرج در وضعیت قرمز کرونایی  و روند افزایشی تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ ، محدودیت فعالیت های صنفی به مدت ۲ هفته  اجرا می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حصاری گفت: مشاغل گروه یک  که مجاز به فعالیت در تمام شهرستان‌ها حتی در شرایط قرمز هستند شامل  کارخانه‌ها و کارگاه های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات، کشتارگاه، انبار و سردخانه عمومی،  مراکز زیر ساختی و حیاتی، مراکز تامین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت های تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاه ها و جایگاه های سوخت، حمل و نقل عمومی کالا و مسافر برون‌شهری شامل ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی ، کرایه خودرو بدون راننده، پارکینگ عمومی، مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی خواهد بود.

وی یادآورشد : همچنین  فروشگاه‌های مواد غذایی، زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و سبزی فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌بار، مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات پروتئینی و خدمات وابسته،  مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی و نانوایی (تولید فراورده‌های نانوایی)،  مراکز بهداشتی، درمانی، اورژانس و تامین آمبولانس دولتی و خصوصی و مشاغل مشابه،  داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی و بذر، مراکز تهیه، تولید و طبخ مواد غذایی و خوراکی آماده و صرفا بیرون بر (شامل تمام گروه‌های غذایی سرد، گرم، آشامیدنی، بستنی و آبمیوه، خشکبار، شیرینی و مشاغل مشابه)، خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیت‌های پستی، شرکت‌های خدمات اینترنتی، رسانه‌های مکتوب و بر خط و مشاغل مشابه، مراکز نگهداری خدماتی سالمندان، معلولان، جانبازان، مراکز توان‌بخشی و مراقبتی و آسایشگاه‌ها،  تعمیرگاه‌های انواع خودرو، لوازم خانگی، الکتریکی، الکترونیکی، کامپیوتر، تاسیساتی، کلیه خدمات فنی و کارواش،  فروشگاه‌های انواع قطعات، لوازم یدکی، الکتریکی، الکترونیکی، صیادی، کشاورزی و تاسیساتی و سایر ملزومات مورد نیاز تولید نیز جز گروه یک هستند.

وی بیان داشت : طبق اعلام ستاد کرونا استان البرز فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی از قبیل گچ، سیمان، سرامیک، لوله و اتصالات)، محصولات فولادی (آهن و آلومینیوم) و پاساژهای تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن‌آلات، کامپیوتر (به استثناء پوشاک، کیف، کفش و موبایل) و آهن‌آلات،  کارگاه‌های صنعتی و ساختمانی (مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن،  لیتوگراف، تایپ و تکثیر و دفاتر فنی مرتبط، دفاتر آگهی تبلیغاتی، فروشندگان کاغد و مقوا، خشکشویی‌ها، مراکز فروش عینک‌های طبی، فروش گل و گیاه تزیینی و طبیعی، فروشگاه‌های لوازم ایمنی و آتش‌نشانی،  مراکز اقامتی، فروشگاه‌های مواد شیمیایی با کاربرد صنعتی و کشاورزی،  فعالیت تیم های ملی و لیگ های وابسته در رشته های مختلف و غذا و ملزومات حیوانات خانگی، ملزومات و تجهیزات دامپزشکی جز مشاغل گروه یک خواهند بود.

 رییس اتاق اصناف البرز گفت که با توجه به شیوع ویروس کرونا ، تمام واحد های صنفی مجاز به فعالیت این استان بیش از پیش موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

وی اضافه کرد: نظارت های کامل از سوی مراجع ذیربط  انجام می شود و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تعیین شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی ، واحدهای صنفی متخلف برابر مقررات پلمب خواهند شد.

اکنون بیش از ۱۲۰ هزار واحدصنفی درالبرز فعالیت می کنند.

استان البرز هفته جاری در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز اتاق اصناف ایران محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز اتاق اصناف ایران محدودیت های کرونا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۷۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا رستگار در یک گفت‌وگوی رادیویی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت، خدمات الکترونیک است و در این راستا برخی مجوزها از سوی درگاه مجوزها اعطا شده است. همچنین تمام کسانی که دارای مجوز کسب و کار هستند برای دریافت تسهیلاتی که دولت ارائه می‌دهد، باید کد یکتا داشته باشند.

وی افزود: کد یکتا به حساب بانکی افرادی که فعالیت اقتصادی دارند متصل می‌شود. پیش‌تر افراد باید از مجوز فیزیکی استفاده می‌کردند یا استعلامی از نهادهای زیربط انجام می‌گرفتند تا اعتبار پروانه کسب بررسی می‌شد، اما با الکترونیکی شدن و ایجاد کد یکتا دیگر نیازی به موارد یاد شده نیست. 

رستگار با بیان اینکه مهم‌ترین موضوعی که اتاق اصناف و اتحادیه‌ها دنبال می‌کنند، این است که همه فعالان اقتصادی باید پروانه کسب داشته باشند و این مجوزها مورد تایید درگاه ملی مجوزها باشد، تصریح کرد: با کد یکتایی که افراد دریافت می‌کنند، هم افرادی که مجوز دارند یا مجوز قدیمی دارند و نیازمند به روز شدن هستند، عملیات به‌روزرسانی خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: تهران دارای ۱۳۵ اتحادیه و نزدیک به ۵۰۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه هستند و همه آنها باید کد یکتا را دریافت کنند. افرادی که پروانه کسب ندارند حتما باید با این کد یکتا مجوز کسب و کار را دریافت کنند.

به گفته رئیس اتاق اصناف تهران یکی از موضوعات مهم این است که همه مردم تا پایان این ماه باید برای دریافت کد یکتا به آدرس الکترونیکی اقدام کنند. غیر از آن افراد صنفی می‌توانند به اتحادیه مرتبط مراجعه کنند و اتحادیه‌ها نیز این کد را ارایه می‌کنند.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902367

دیگر خبرها

  • دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است
  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران