Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریاست جمهوری آمریکا دارای مزایایی حتی بعد از ترک کاخ سفید است، بنابراین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ساق این کشور حتی با وجود اینکه دیگر در کاخ سفید نیست همچنان در حال دریافت مزایا با دلارهای مالیات دهندگان است.

به نقل از پایگاه گو بنکینگ ریتز، بر اساس قانون سال ۱۹۵۸ مربوط به روسای جمهور سابق آمریکا، روسای جمهور سابق این کشور واجد دریافت حقوق بازنشستگی سالانه معادل حقوق یک وزیر کابینه هستند و در سال ۲۰۲۱ این حقوق به سطح ۲۲۱۴۰۰ دلار در سال می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شش ماه بعد از آن که یک رئیس جمهور از ریاست جمهوری کنار برود، اداره خدمات عمومی به تامین هزینه برای تشکیل، مجهز سازی و تامین نیروی یک دفتر رسمی برای وی در هر جایی از کشور می‌پردازد و گزارش شده که ترامپ برای این منظور ۹۶۰۰۰ دلار در سال به عنوان هزینه تامین کارکنان دریافت خواهد کرد.

ترامپ دفترش را در فلوریدا تشکیل داده هر چند که هنوز مشخص نیست این دفتر قرار است چقدر هزینه برای مالیات دهندگان آمریکایی در پی داشته باشد. در مقام مقایسه و به منظور بررسی اینکه سابقا اجاره یک دفتر از سوی یک رئیس جمهور اسبق چه هزینه‌ای داشته، هزینه اجاره دفتر بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق در نیویورک حدود ۴۲۹۰۰۰ دلار و هزینه مربوط به دفتر جورج دبلیو. بوش در تگزاس معادل ۴۳۴۰۰۰ دلار برای مالیات دهندگان بوده است.

همچنین یک رئیس جمهور سابق می‌تواند تا میزان یک میلیون دلار به عنوان هزینه امنیت و سفرهای رسمی در هر سال دریافت کند.

روسای جمهور اسبق آمریکا و همسرهایشان واجد برخورداری از محافظت ابدی توسط سرویس مخفی هستند، هر چند که بنا به اعلام بنیاد اتحادیه ملی مالیات دهندگان، هزینه‌های مربوط به آن طبقه بندی شده هستند. این محافظت شامل فرزندان یک رئیس جمهور سابق تا زمان رسیدن آنها به ۱۶ سالگی نیز می‌شود بنابراین بارون ترامپ، پسر کوچک دونالد ترامپ تا زمان رسیدن به آن سن از تامین امنیت برخوردار است.

روزنامه واشنگتن پست گزارش کرد، ترامپ قبل از ترک ریاست جمهوری حفاظت امنیتی توسط سرویس مخفی را در قبال چهار فرزند بزرگسال خود و دو نفر از همسرانش و همچنین سه مقام کلیدی برای مدت شش ماه بعد از خروج او از کاخ سفید برقرار ساخته است. انتظار می‌رود این هزینه مضاعف تامین امنیت برای خانواده و افراد نزدیک به دونالد ترامپ میلیونها دلار روی دست مالیات دهندگان آمریکایی هزینه بگذارد.

همچنین مالیات دهندگان آمریکایی صورت حساب چند مورد هزینه دیگر مرتبط با کار رسمی روسای جمهور  اسبق را شامل قبضهای تلفن، پست، بسته‌های تلویزیون ماهواره‌ای و محموله‌های دفتری را متقبل می‌شوند.

از سوی دیگر طبق گزارش واشنگتن پست ادعاهای غلط ترامپ درباره انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ یک صورت حساب بزرگ و در حال گسترش را که تا تاریخ ششم فوریه به ۵۱۹ میلیون دلار بالغ شد،‌ به جا گذاشته‌اند. این هزینه شامل هزینه‌های حقوقی مرتبط با ده‌ها مورد شکایت، تامین امنیت در پاسخ به تهدیدات مرگ علیه کارمندان انتخاباتی و هزینه‌های ترمیمی مرتبط با حمله ششم ژانویه به کنگره می‌شوند.  بیش از ۴۸۰ میلیون دلار از این هزینه مرتبط با هزینه‌های استقرار سربازان گارد ملی در خیابانهای واشنگتن دی.سی. تا اواسط ماه مارس بعد از آن حمله است.

طبق گزارش واشنگتن پست هزینه‌های رسمی مربوط به ادعاهی ترامپ درباره تقلب در انتخابات همچنان درحال محاسبه بوده و ممکن است هیچ گاه کاملا مشخص نشود.

طبق گزارش واشنگتن پست، ملک تفریحی مارالاگوی دونالد ترامپ در پالم بیچ فلوریدا در طی یک سفر کریسمس، میزان ۱۵۸۴۶ دلار هزینه را شامل هزینه ۳۹۶ دلاری سرویس مخفی برای هر شب در ارتباط با اتاقهای هتل برای مالیات دهندگان آمریکایی در پی داشته است.

هزینه اتاق‌ها تقریبا دو برابر محدودیت ۲۰۵ دلاری تعیین شده طبق قوانین فدرال برای هر شب بوده در حالی که کاخ سفید می‌تواند این محدودیت را دور بزند. ترامپ دسامبر گذشته برای مدت هشت شب در مارالاگو مانده در حالی که گلف بازی کرد و برای لغو نتایج انتخابات مبارزه کرد.

ترامپ در مقام رئیس جمهور ۱۴۲ روز را در ملکش در فلوریدا که به آن لقب "کاخ سفید زمستانی"‌را داده، ماند. او در حالی که توسط اعضای باشگاه احاطه میشد از سران دولتهای خارجی میزبانی می‌کرد و از محل این تفرجگاه دستور به یک حمله مناقشه برانگیز داده و با همپیمانان سیاسی خود برای دورهای زیادی گلف بازی کرد. طبق گزارش واشنگتن پست او حدود ۸۷ بار در محل باشگاه بین‌المللی گلف ترامپ در وست پالم بیچ بازی گلف انجام داد.

۳۲ سفر ترامپ به پالم بیچ به همراه بازدیدهای فراوان دیگر از املاک متعلق به ترامپ در طی ریاست جمهوری چهار ساله‌اش هزینه قابل توجهی روی دست مالیات دهندگان گذاشته است. این بعد از آن مشخص می‌شود که ترامپ به حامیانش در زمان کمپین انتخاباتی گفت اگر مجددا به ریاست جمهوری انتخاب شود دیگر زمان گلف بازی کردن را نخواهد داشت و احتمالا دیگر به املاک خودش سر نخواهد زد. املاک ترامپ طبق گزارش واشنگتن پست تا ماه اکتبر ۲.۵ میلیون دلار پول مالیات دهندگان آمریکایی و ۵.۶ میلیون دلار پول مربوط به کمپین رئیس جمهور و گروه جذب کننده کمکهای مالی را دریافت کرده‌اند.

در اولین روزهای ریاست جمهوری ترامپ، ملک مارالاگو هزینه ۵۴۶ دلار برای هر شب اقامت کارکنان ترامپ در اتاق‌های هتل را برای دولت در پی داشته است. این تفرجگاه بعدا بخشی از هزینه را به دولت بازپرداخت کرده و هزینه ۳۹۶ دلاری را مطرح کرده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مالیات دهندگان آمریکایی طبق گزارش واشنگتن پست یک رئیس جمهور ریاست جمهوری دونالد ترامپ میلیون دلار روسای جمهور جمهور سابق کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین

رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان این کشور در حمایت از فلسطین نوشت: فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از دستگیری صدها دانشجو در دانشگاه های آمریکا به دلیل تظاهرات حمایتی از فلسطین، مخالفت خود را با این اعتراضات اعلام کرد.

ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود به نام "Truth Social"، نوشت: «فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! !!!» 

این در حالی است که دانشجویان در سراسر آمریکا تجمعات اعتراضی خود را در کالج‌ها تشدید کرده‌اند.

وی همچنین در مطلبی دیگر از عملکرد جو بایدن در این مدت انتقاد کرد. وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر سال گذشته میلادی نوشت: «اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.»

منابع خبری از تظاهرات گسترده در دانشگاه تگزاس آمریکا، در همبستگی با ملت فلسطین در غزه و در  مخالفت با واشنگتن در حمایت از رژیم صهیونیستی خبر دادند.

همچنین منابع خبری همچنین از استقرار گسترده نیروهای پلیس آمریکا در دانشگاه آستین در ایالت تگزاس برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین گزارش دادند. 

خبرنگار الجزیره گزارش داد که دانشجویان کالیفرنیا ارواین و کالیفرنیا ریورساید تحصن‌های «باز و فراگیر» خود را علیه جنگ در غزه آغاز کردند.

اساتید دانشگاه کلمبیا در نیویورک نیز  برای محافظت از دانشجویان معترض حامی ملت فلسطین در غزه زنجیره انسانی تشکیل دادند.

پلیس آمریکا برای خارج کردن دانشجویان معترض به جنگ غزه در دانشگاه تگزاس از محوطه دانشگاه به اسپری فلفل متوسل شد. 

رسانه آمریکایی گزارش دادند که  پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که پلیس آمریکا تعدادی از فعالان و دانشجویان را که در حال سازماندهی تظاهرات در حمایت از فلسطین در مقابل دانشگاه تولین در نیواورلئان آمریکا بودند، سرکوب و بازداشت کرد.

دانشگاه فلوریدا هم اعلام کرد که 9 نفر در محوطه دانشگاه به دلیل آنچه نقض قوانین در جریان اعتراضات خوانده شد، بازداشت شدند

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکاتداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها