Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:49:25 GMT

ورود سرمایه‌گذار به حوزه آبی مینوشهر

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۸۷۳۲

ورود سرمایه‌گذار به حوزه آبی مینوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در حاشیه جلسه شورای اشتغال، در جمع خبرنگاران به رفع موانع سرمایه‌گذاری در بخش صنایع دریایی و گردشگری دریایی اشاره کرد و گفت: برای رفع این موانع، دو سرمایه‌گذار از سرمایه‌گذاران بزرگ در حوزه شرکت صنایع دریایی آمسکو در زمینه تعمیر و ساخت و سازه‌های دریایی در جزیره مینو سرمایه‌گذاری کردند و قرار است که موانع این سرمایه‌گذاری با کمک استاندار خوزستان و بانک مرکزی برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرکت آمسکو، یکی از بزرگ‌ترین کشتی‌سازی‌های ایران در بحث رودخانه‌ای است که ظرفیت اشتغال‌زایی را برای سه هزار نفر دارد و اکنون با یک هزار نفر ظرفیت مشغول به فعالیت است.

فرماندار خرمشهر، به اجرایی شدن پروژه گردشگری در مینوشهر نیز اشاره کرد و گفت: اگر پروژه تفریحی - گردشگری «مینولند» با سرمایه‌گذاری بالغ ۱۲۰ میلیارد تومان و در ظرف دو سال اجرا و به مرحله بهره‌برداری برسد، باعث ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۴۰۰ نفر می‌شود؛ همچنین این پروژه باعث بهره‌مندی از ظرفیت گردشگری جزیره مینو خواهد شد و اقتصاد منطقه و حوزه گردشگری جنوب غرب خوزستان را تغییر خواهد داد.

وی، ظرفیت تولید در بخش آبزی‌پروری خرمشهر را نیز یادآور شد و گفت: شهرستان خرمشهر ۱۰ درصد محصولات آبزی‌پروری کشور و ۲۴ درصد آبزی‌پروری خوزستان را تأمین می‌کند و این نشان‌دهنده ظرفیت سرمایه‌گذاری در این حوزه تأثیر بسزایی را در اشتغال شهرستان دارد.

حیدری با تأکید بر اینکه از دیگر ظرفیت‌های شهرستان خرمشهر ساحل رودخانه کارون است، بیان کرد: ظرفیت سرمایه‌گذاری حوزه رودخانه کارون بسیار بالاست و توجیه اقتصادی خوبی دارد و می‌تواند ظرفیت اقتصادی خوبی برای همه سرمایه‌گذاران باشد و امید است که سرمایه‌گذاران با مراجعه به حوزه شهرستان خرمشهر از مزایای قانونی منطقه آزاد استفاده کنند.

وی گفت: با هماهنگی‌ها و هم افزایی که بین شهرستان، استان و منطقه آزاد اروند وجود دارد می‌توان علاوه بر رفع موانع پیشروی سرمایه‌گذاران نیز حمایت قانونی و قاطعانه از سرمایه‌گذاران، تجار و بازرگانان را انجام داد.

کد خبر 5182720

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد حیدری فرمانداری خرمشهر سرمایه گذاری اشتغال ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان روز طبیعت انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا اراک محدودیت های کرونایی خطبه های نماز جمعه اردبیل ماه مبارك رمضان سرمایه گذاران سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۸۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی

فرماندار شهرستان گرمی از تخصیص اعتبارات لازم در حوزه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسین مولایی در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جزو اولویت‌های اول در شهرستان گرمی است و در سال‌های اخیر اعتبارات قابل توجهی را به این حوزه تخصیص داده‌ایم.

حسین مولایی افزود: امسال نیز در چند حوزه از جمله کاوش محوطه دیگه‌ور، برگزاری جشنواره‌ها و معرفی قابلیت‌ها، آموزش صنایع‌دستی، موزه گرمی و جاده‌های گردشگری اعتبارات لازم را برای حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اختصاص می‌دهیم.

دریاچه گیلارلو ظرفیت مهمی برای گردشگری شهرستان گرمی است

در ادامه این نشست حسن محمدی ادیب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: دریاچه گیلارلو در شهرستان گرمی ظرفیت مهمی برای گردشگری این منطقه است و با همکاری فرمانداری شهرستان و سایر نهادهای مرتبط می‌بایست یک جشنواره برای این منطقه تعریف شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: جشنواره‌ها نقش مهمی در دیده شدن و جذب سرمایه‌گذار برای منطقه دارند و لازم است که در شهرستان گرمی نیز جشنواره‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های منطقه تعریف کنیم.

وی تاکید کرد: همچنین لازم است برای آموزش صنایع‌دستی، تولید محتوا برای معرفی ظرفیت‌ها و کاوش محوطه تپه دیگه‌ور نیز از اعتبارات شهرستانی اختصاص پیدا کند تا بتوانیم اقدامات مهمی را در این شهرستان انجام دهیم.

کد خبر 750878

دیگر خبرها

  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید