Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: با توجه به شعار سال 1400 توسط مقام معظم رهبری که بر محور تولید می باشد ضروری است همکاران قضایی در رسیدگی به پرونده های واحدهای تولیدی سرعت بیشتری به عمل آورده و کلیه واحدهای تولیدی تعطیل شده استان توسط ستاد اقتصاد مقاومتی شناسایی شده و سریعا رسیدگی و تعیین تکلیف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی در نخستین جلسه شورای معاونین ، روسا و دادستان‌های حوزه های قضایی استان کردستان از کسب رتبه سوم کشوری دادگستری استان کردستان در طرح پایش زندانیان خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تاکید بر لزوم برخورد با مقوله قاچاق که از مواتع اصلی تولید می باشد، اظهار داشت : در استان کردستان باید مقوله قاچاق سازمان یافته با کمک نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشف و با آن برخورد گردد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی افزود: از سیاست‌های محوری دستگاه قضایی مبارزه با فساد هست و طبق فرمایش ریاست محترم قوه قضاییه فساد نباید در هیچ سازمانی رخنه کند و ما نیز در استان کردستان ادامه دهنده راه ایشان هستیم و در این مسیر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در کشف فساد بسیار حائز اهمیت است و باید با استفاده از این ظرفیت‌های بزرگ سیاستهای دستگاه قضایی برای جامعه منعکس شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت برگزاری ملاقات‌های مردمی بصورت مرتب و مستمر و با رعایت حفظ کرامت مردم توسط روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه های قضایی استان تاکید کرد و افزود : باید در ملاقات‌های مردمی در یک روز هفته و بصورت مشخص به دنبال حل واقعی مشکلات مردم باشیم و مردم را از سرگردانی خارج کنیم .

رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین از مختومه نمودن 9 هزار و 700 پرونده در چهارماهه پایانی سال 1399 در دادگستری استان خبر داد و در خصوص شعب دارای موجودی نامتعارف در استان کردستان ابراز نارضایتی کرد و بیان داشت : متاسفانه در تعدادی از شعبه های دادگستری استان موجودی پرونده ها بیشتر از 200 مورد می باشد که ضروری است تا همکاران قضایی و اداری اهتمام ویژه ای را در سال جدید به کاهش موجودی شعب و با رعایت اصول صحت ، دقت و سرعت داشته باشند .

وی به سند تحول قضایی اشاره کرد و اتقان آراء قضات را از نکات کلیدی این سند ذکر کرد وافزود : نشست های قضایی باید در دادگستری استان کردستان به صورت مستمر برگزار شود و در این راستا کمیسیون های مشورتی در استان فعال شده است و در این کمیسیونها از قضات خبره و با تجربه استفاده شده است تا قضات در رسیدگی به پرونده ها و صدور احکام به بن بست نخورند .

حجت الاسلام و المسلمین حسینی از کسب رتبه سوم کشوری دادگستری استان کردستان در طرح پایش زندانیان خبر داد .

وی در پایان بر اهمیت سلامت دستگاه قضایی تاکید کرد و اظهار داشت : مدیریت بدون نظارت معنا و مفهومی ندارد و نظارت روسا و دادستان‌های استان باید شامل نظارت قضایی  اداری و صیانتی باشد .

در ادامه این جلسه حاضرین در خصوص مسایل و مشکلات حوزه های قضایی تابعه استان بحث و تبادل نظر کردند و مصوباتی در این خصوص به تصویب رسید.

انتهای پیام 
  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دادگستری استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۹۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی دهقانی بیان کرد: نام سال با تدبیر رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و همه باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این شعار و راهبرد مهم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تولید و نقش آن در رونق اشتغال در خوزستان اظهار کرد: حمایت از تولید همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و از سیاست‌های کلان قوه قضائیه است، لذا بر همین مبنا، دادگستری استان همچون سنوات گذشته با عزم جدی برای حمایت قضائی از تولید در فرایند‌های قانونی ورود پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: ارتباط و تعامل بین ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید همچنان اولویت کار مسؤولان خوزستان در سال جاری قرار گرفته به نحوی که شاهد رفع موانع تولید و گسترش تولید در واحد‌های تولیدی استان باشیم.

دهقانی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بالایی در زمینه تولید و اشتغال دارد و نباید اجازه داد مشکلات مانع شکوفایی اقتصادی در این استان شود، نشان کرد: انتظار ما این است که دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت خود برای حمایت از تولید استفاده کنند.

وی گفت: در سال گذشته در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم، رشد تولید، با ورود به موقع دادگستری و حمایت‌های قضائی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی استان، ۲۶ هزار و ۳۴۲ نفر کارگر خوزستانی به کار بازگشتند و یا از اخراج آنها جلوگیری شد.

دیگر خبرها

  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان