Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نظرسنجی جدید نشان داد، با گذشت سه ماه از حمله حامیان دونالد ترامپ به کنگره آمریکا در تلاش برای لغو شکست وی در انتخابات ماه نوامبر، حدود نیمی از جمهوریخواهان معتقدند این حمله عمدتا یک اعتراض غیرخشونت آمیز بوده یا کار فعالان چپگرا با هدف "تلاش برای بد جلوه دادن ترامپ" بوده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی جدید که از سوی رویترز/ایپسوس انجام شد، نشان داد از هر ۱۰ جمهوریخواه،‌ شش نفر به ادعای غلط مطرح شده از سوی دونالد ترامپ مبنی بر "دزدیده شدن"‌ انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر به سبب وقوع تقلب گسترده از او معتقد بوده و همین میزان از جمهوریخواهان نیز معتقدند او باید در سال ۲۰۲۴ مجددا برای ریاست جمهوری نامزد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان وقوع حمله ششم ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا،‌ بسیاری از هم‌پیمانان ترامپ در حزب جمهوریخواه و شخصیتهای رسانه‌های راستگرا علنا تصویری مغایر با واقعیت را از وقایع مربوط به آن روز ترسیم کرده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای که اخیرا با فاکس نیوز داشت گفت، تهدید مربوط به آشوبگران "صفر"‌بوده است. همچنین دیگر جمهوریخواهان برجسته نظیر سناتور رون جانسون از ویسکانسین نیز علنا در اینکه حامیان ترامپ پشت این آشوب بوده باشند، اظهار تردید کرد.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس که در بازه ۳۰-۳۱ مارس انجام شده، همچنین نشان داد، تعداد زیادی از جمهوریخواهان این افسانه را پذیرفته‌اند. در حالی که طبق این نظرسنجی ۵۹ درصد همه آمریکایی‌ها می‌گویند دونالد ترامپ از بابت این حمله تا حدی مسئول است،‌ تنها سه نفر از هر ۱۰ جمهوریخواه با آن موافقند. هشت نفر از هر ۱۰ دموکرات و شش نفر از هر ۱۰ مستقل این ادعای غلط که حمله به کنگره "عمدا صلح آمیز" بوده یا از سوی معترضان چپگرا اجرا شده را رد می‌کنند.

جان گیر، یک کارشناس آرای عمومی در دانشگاه واندربیلت گفت: جمهوریخواهان نسخه خودشان را از واقعیت دارند. این یک مشکل بزرگ است. دموکراسی نیازمند پاسخگویی است و پاسخگویی نیازمند سند و مدرک است.

همچنین سوزان کورک، مدیر پروژه اطلاعات در مرکز ساوثرن پاورتی لاو که به ردیابی گروه‌های مروج نفرت میپردازد، گفت: خودداری ترامپ و جمهوریخواهان برجسته از انکار واقعا ششم ژانویه احتمال وقوع یک حادثه مشابه برای بار دیگر را افزایش می‌دهد. این بزرگترین خطر است، اینکه این رفتار عادی سازی شود. من فکر می‌کنم ما قرار است شاهد خشونت بیشتر باشیم.

همچنین نظرسنجی مذکور نشان داده که ترامپ همچنان محبوبترین چهره در داخل حزبش است و از هر ۱۰ جمهوریخواه هشت نفر نظر مثبتی درباره او دارند.

تیم میلر، یک سخنگوی سابق جب بوش، نامزد سابق ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه گفت: جمهوریخواهان کنگره به این ارزیابی رسیده‌اند که لازم است که برای پیروز شدن رای ترامپ را به حداکثر برسانند. این مسیر دستیابی مجدد به اکثریت است.

این در حالی است که جمهوریخواهان کنگره نشانه چندانی از فاصله گرفتن از ترامپ نشان نداده‌اند. کمی بعد از حمله مرگبار به کنگره ۱۴۷ قانونگذار جمهوریخواه علیه تایید پیروزی انتخاباتی بایدن رای دادند.

چند روز پیش جیم بنکس،‌ یک نماینده جمهوریخواه کنگره از ایندیانا گفت، حزبش باید در آستانه انتخابات میاندوره‌ای مهم سال آینده میلادی که منجر به تعیین کنترل کنگره خواهد شد، روی رای دهندگان طبق کارگر که پایگاه سیاسی ترامپ را تشکیل می‌دهند، کار کند.

بنکس یکی از ۱۴۷ قانونگذار جمهوریخواهی بود که علیه تایید پیروزی انتخاباتی جو بایدن رای داد و بعدا نیز به استیضاح ترامپ رای منفی داد.

برخی جمهوریخواهان جریان اصلی نیز خواهان آن هستند که جمهوریخواهان بعد از آنکه هم کاخ سفید و هم کتنرل هر دو مجلس کنگره آمریکا را در ضمن نظارت ترامپ از دست دادند، باید از این رئیس جمهور سابق فاصله بگیرند تا بتوانند نظر رای دهندگان مستقل، میانه رو و حومه نشین را جلب کنند.

در نظرسنجی اخیر رویترز/ایپسوس تنها حدود سه نفر از هر ۱۰ مستقل گفتند نظر مثبتی درباره ترامپ دارند که یکی از کمترین سطوح رای ثبت شده از زمان ریاست جمهوری او است. اکثریت آمریکایی‌ها معادل حدودا ۶۰ درصد همچنین معتقدند که بایدن در انتخابات ماه نوامبر گذشته عادلانه و درست پیروز شده و گفتند که ترامپ نباید مجددا برای ریاست جمهوری نامزد شود.

نظرسنجی مذکور به شکل اینترنتی و به زبان انگلیسی در سراسر آمریکا با کسب پاسخ از سوی ۱۰۰۵ بزرگسال آمریکایی انجام شده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ریاست جمهوری دونالد ترامپ نفر از هر ۱۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها

بر اساس نظرسنجی موسسه آکسیوس، قریب به دو سوم آمریکایی‌ها باور دارند که مهاجرت غیرقانونی یک بحران جدی است.

به گزارش ایسنا، بر اساس این نظرسنجی جدید موسسه آکسیوس مشخص شد که ۳۲ درصد از شرکت کنندگان جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و تیم او را مقصر و مسئول این وضعیت می‌دانند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،همچنین ۲۱ درصد از آمریکایی‌ها جرایم رو به رشد، مواد مخدر و خشونت را نگرانی اصلی خود می‌دانند تا بحران مهاجرتی را.

«مارک پن»، رئیس مرکز نظرسنجی هریس به آکسیوس گفت که نتایج این نظرسنجی باید به عنوان هشداری برای بایدن باشد و افزود: «فکر می‌کنم که آنها پیامی برای سیاستمداران ما هستند مبنی بر اینکه اوضاع را تحت کنترل خودتان بگیرید.»

قریب به ۷.۳ میلیون مهاجر از آغاز به کار ریاست جمهوری بایدن در ۲۰۲۱ از مرز جنوبی ایالات متحده به صورت غیرقانونی وارد این کشور شدند و تعداد آنها همچنان در حال افزایش است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • تیم فوتسال افغانستان نیمی از راه جام جهانی را طی کرد
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!