Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا به ۳ کشور آمریکایی قصد دارد در جریان سفر ۲ روزه خود به آمریکای مرکزی درباره راهکارهای مقابله با بحران مهاجرت رایزنی کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ریکاردو زونیگا فرستاده ویژه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در جریان سفر دو روزه خود به 3 کشور آمریکای مرکزی یعنی گواتمالا، السالوادور و هندوراس، درباره راهکارهای مقابله با بحران روزافزون مهاجران خارجی با مقام های این کشورها بحث و تبادل نظر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد مهاجران بازداشت شده در مرز آمریکا به بالاترین سطح در دو دهه اخیر رسیدیک میلیون مهاجر امسال به مرز آمریکا-مکزیک خواهند رسید

 

بر اساس این گزارش فرستاده ویژه دولت بایدن دوشنبه شب به وقت محلی با آلخاندرو گیاماتی رئیس جمهور گواتمالا دیدار می کند.

این 3 کشور آمریکای مرکزی طی سال های اخیر بخش عمده‌ای از مهاجران خارجی را که به سوی مرز آمریکا روانه شده‌اند، تشکیل داده‌اند.

سفر زونیگا در حالی است که آمارهای رسمی نشان می دهد تعداد مهاجران غیرقانونی که ماه گذشته از مرز آمریکا و مکزیک عبور کرده‌اند، به طور فزاینده‌ای رشد داشته است. این مساله فشارها بر دولت بایدن برای مقابله با بحران مهاجرت در مرز مکزیک را تشدید کرده است.

زونیگا قرار است سه شنبه نیز با سایر مقام های گواتمالایی دیدار کند. دفتر رئیس جمهور گواتمالا ضمن اعلام این خبر افزود: دو طرف همچنین درباره توسعه اقتصادی و مسائل امنیتی مذاکره خواهند کرد.

کاخ سفید نیز اعلام کرده است که فرستاده ویژه آمریکا قرار است بعد از گواتمالا به السالوادور سفر کند.

وزارت خارجه هندوراس نیز اعلام کرد: در حالی که زونیگا قرار است طی هفته جاری به هندوراس سفر کند، وی پیش از این درباره مهاجرت مذاکرات مفصل و جامعی را با وزیر خارجه هندوراس داشته است.

این در حالی است که آمارهای اولیه حاکی است بیش از 171 هزار مهاجر در ماه مارس توسط مقام های آمریکایی در مرز مشترک این کشور با مکزیک بازداشت شده اند که این بالاترین رکورد ماهانه در دو دهه اخیر به شمار می رود.

ثبت رکورد بی سابقه بازداشت مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک نشانگر تشدید بحران انسانی و چالش بزرگی است که دولت جو بایدن با آن روبرو است.

بازداشت این تعداد مهاجران خارجی در مرز مکزیک از آوریل 2000 تاکنون بی سابقه بوده است، یعنی وقتی که بیش از 180 هزار مهاجر بازداشت شدند.

این گزارش افزود: در ماه مارس بیش از 19 هزار کودک مهاجر بدون همراه و 53 هزار عضو خانواده که با همدیگر مسافرت می کردند، بازداشت شده‌اند. بزرگسالان تنها نیز 99 هزار نفر از این آمار را تشکیل داده است.

دولت بایدن برای اسکان کودکان مهاجر جدیدی که به مرز مکزیک رسیده‌اند، با چالش های گسترده‌ای روبرو شده است. بحران شیوع ویروس کرونا نیز به مشکلات دامن زده است.

تعداد مهاجران بازداشتی در ماه مارس با رشد 178 درصدی نسبت به ماه قبل روبرو شده است.

در حالی که جو بایدن هفته گذشته مدعی شده بود که اکثر مهاجران به مکزیک بازگردانده شده اند ولی آمارهای جدید نشان می دهد بیش از 19 هزار نفر که در ماه فوریه در مرز گرفتار و بازداشت شده اند هنوز به مکزیک بازگردانده نشده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تعداد مهاجران آمریکای مرکزی فرستاده ویژه بازداشت شده مرز آمریکا رئیس جمهور شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۹۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد

رهبر انصارالله یمن امروز (پنج‌شنبه) در سخنرانی اظهار کرد که آمریکا برخلاف اظهارات فریبکارانه مقاماتش به دنبال ادامه جنگ نسل‌کشی در نوار غزه است و جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه‌های این کشور کذب ادعاهای مقامات کاخ سفید را آشکار کرد.

به گزارش ایسنا، «عبد الملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن در سخنرانی خود گفت: صحبت درباره گورهای جمعی در غزه گسترده شده است و ۱۴۰ قبر توسط دشمن صهیونیستی حفر شده است. دشمن صدها فرد را اعدام و آنها را در گورهای جمعی دفن کرد و مرتکب جنایت نسل‌کشی علیه بیماران و پرسنل پزشکی شد.

طبق گزارش شبکه المیادین، الحوثی درباره بندر شناور آمریکا در غزه نیز تاکید کرد: آمریکایی‌ها تحت عنوان اسکله شناور به دنبال فراهم کردن زمینه حضور نظامی برای خود و انگلیسی‌ها هستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند از طریق گذرگاه دریایی کمک‌های ارائه شده به ملت فلسطین در نوار غزه را کنترل کنند و جاه‌طلبی‌هایی برای کسب ثروت دارند. آمریکایی‌ها مخالف آتش‌بس بوده و خواهان ادامه نسل‌کشی در غزه هستند.

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از اظهاراتش به اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا و تظاهرات همبستگی دانشجویان با ملت فلسطین نیز اظهار کرد: از ۲ هفته پیش، دانشجویان در ۷۹ دانشگاه آمریکایی در حال تظاهرات هستند و فعالیت آنها به دانشگاه‌های دیگر گسترش یافته و آنها خواستار پایان دادن به تجاوز به غزه شدند.

وی در این باره ادامه داد: نهادها و سازمان‌های حامی دشمن در پی این جنبش دانشجویی دیوانه شده‌اند و نتانیاهو آنها را «نازی» توصیف کرد. فعالیت مسالمت‌آمیز دانشجویی مقامات آمریکایی را رسوا و کذب اظهارات آنها را برملا کرد؛ چراکه آنها این فعالیت را تحمل نکردند.

الحوثی اضافه کرد: جهان امروز شاهد گستردگی خشونت بیش از حد و تلاش برای تحقیر و ارعاب در جریان دستگیری دانشجویان غیرمسلح و برخی از اساتید دانشگاه در آمریکاست و عملیات بازداشت و ارعاب در دانشگاه‌های آمریکا بیشتر شبیه حمله نظامی اراذل و اوباش به دانشجویان دختر و پسر است.

وی ادامه داد: دستبند زدن و توهین به یک زن با درجه استادی نشان‌دهنده فریبکاری آمریکا و لبیک به ندای دستیابی به حقوق و آزادی‌هاست. نگرانی آمریکا از جنبش دانشجویی و رفتار خشونت‌آمیز با تظاهرکنندگان، مؤید تأثیر این جنبش است.

الحوثی در انتقاد به عملکرد برخی کشورهای عربی در قبال جنگ در غزه نیز تاکید کرد: سکوتی که در اکثر کشورهای عربی دیده می‌شود، شرم‌آور است و به هیچ‌وجه با ماهیت تعلق به اسلام و مسئولیت انسانی سازگار نیست.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • واشنگتن پست : طرح صلح خاورمیانه بایدن توهم است تا واقعیت/ طرح نتانیاهو برای غزه شامل جنگ بیشتر است/ اعراب طرف گفت و گویی در تل آویو ندارند
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ دانشجو فقط در یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه