Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از نظارت این سازمان برای استرداد ۱۰۰ درصدی وجوه بلیت پروازهای تور ترکیه از سوی شرکت های هواپیمایی و آژانس ها خبر داد.

حسن ذی بخش  در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر لغو تورهای مسافری به مقصد ترکیه اجرایی شده است، گفت: این مصوبه هنوز به سازمان هواپیمایی ابلاغ نشده؛ هر زمان که ستاد ملی مقابله با کرونا، مصوبه لغو تورهای ترکیه را به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ کند، آن را اجرا می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همه مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا که برای ما حکم نهایی را دارد، بلافاصله پس از دریافت، به شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌ها ابلاغ کرده و محدودیت را اعمال می‌کنیم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره بازگرداندن پول تور و بلیت پروازهای ترکیه به مسافرانی که تور سفر به این کشور را رزرو کرده اند، گفت: موضوع بازگرداندن پول بلیت به مسافران صنعت هوانوردی در تمام دنیا طی یک سال گذشته به یک اصل تبدیل شده است.

وی افزود: در ایران نیز هم وزیر راه و شهرسازی و هم رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کرده اند که اگر به دلیل کرونا، پروازی کنسل شود، پول مردم عیناً باید عودت داده شود.

ذی بخش تصریح کرد: ما در سازمان بر استرداد وجوه بلیت پروازهای کنسل شده کرونایی به مردم، نظارت داریم.

خاطرنشان می‌شود قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا امروز اعلام کرد بر اساس تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، کلیه تورهای ترکیه لغو شده و تردد در مرزهای زمینی و پروازها نیز با تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

 

 مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا سازمان هواپیمایی کشوری بلیت پروازهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۰۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

«محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هیأت وزیران در خصوص آیین نامه طبیعت گردی که در ۱۲ ماده تنظیم شده را به وزارت‌خانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین نامه «پارک‌های طبیعی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده (اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست)»، «اراضی جنگلی، مراتع، بیابان ها، کویر‌ها و ... (مناطق تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی)»، «زمین‌بوستان‌ها (ژئوپارک‌ها) (اراضی تحت نظارت سازمان زمین شناسی)» و «محدوده‌های میراث طبیعی ملی و محدود‌های تاریخی - طبیعی (اراضی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی)» مناطق مجاز برای طبیعت گردی محسوب می‌شوند.

کارگروه‌های ملی و استانی طبیعت گردی به ریاست نماینده وزارت میراث و با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست (معاونت محیط زیست طبیعی)، نماینده وزارت جهاد کشاورزی (رئیس سازمان منابع طبیعی)، نماینده وزارت صمت (رئیس سازمان زمین شناسی)، کارشناس طبیعت گردی، دستیار وزیر گردشگری در امور مردمی سازی و نماینده دستگاه‌های ذی ربط حسب موضوع مورد بررسی در کارگروه تشکیل می‌شود.

این کارگروه دستورالعمل بیراهه نوردی (آفرود سواری) در عرصه‌های طبیعی و نیز تهیه پیوست‌های فرهنگی برای ساماندهی تور‌های طبیعت گردی را تدوین می‌کند.

مسئولیت صدور مجوز فعالیت‌های طبیعت گردی به مؤسسات گردشگری به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد