Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، هواپیمای اختصاصی را ضرورت امروز دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت های کردستان، سرمایه گذاری در حوزه هواپیما و فرودگاه خصوصی را توجیه پذیر می کند.

خالد جعفری در جلسه ای که با حضور مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور، برگزار شد، از پیشنهاد جوانان کردستانی در ایجاد دانشکده علوم هوایی و حضور سرمایه گذار خارجی جهت خرید و فعالیت هواپیماهای سبک قابل استفاده در سفرهای کوتاه و گردش های توریستی استقبال کرد و افزود: نقش فرودگاه در توسعه بسیار مهم است که شاید به دلیل جنگ و عواقب آن، فرودگاه سنندج نتوانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به ظرفیت بزرگ مرز و تعاملات بسیار خوب کردستان با اقلیم کردستان عراق، از جمله سلیمانیه به عنوان مرکز تجاری اقلیم، افزود: علیرغم بسته بودن یک ماهه مرزهای عراق، مرز ما نه برای ترددهای مسافری بلکه برای ترددهای ضروری مسؤولیت پذیرفته و باز بوده است.

معاون اقتصادی استاندار، یادآور شد: توان مالی اقلیم از ما بیشتر است و هزینه های درمانی در ایران با سایر کشورهای منطقه قابل قیاس نیست و از سوی دیگر، قرابت فرهنگی ما و اقلیم بسیار زیاد است و اکثر دانشجوهای خارجی دانشگاه کردستان، از اقلیم هستند که همه اینها ظرفیت های خوبی برای استان است.

وی یادآور شد: اگرچه شاید فرودگاه ما در سایه فرودگاه کرمانشاه باشد اما ظرفیت های ما قابل قیاس نیست و همین امر، سرمایه گذاری بخش خصوصی در خرید هواپیماهای سبک و حتی احداث فرودگاه های کوچک را توجیه پذیر می کند.

جعفری خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که از فرودگاه بیشتر استفاده کنیم، هم در راستای رفاه مردم و هم توسعه استان، لذا از سرمایه گذاری (داخلی و خارجی) در این حوزه حمایت می کنیم.

وی در پایان یادآور شد: در کردستان هم افراد با توانایی سرمایه گذاری بالا داریم و هم جوانان خلاق و خوشفکر، که می توانند استان را به سمت توسعه پیش ببرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۰۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین تجلی، ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال با توجه به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید و مشارکت مردم عنوان شده است، ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری میراث فرهنگی تجهیز شده است.

وی افزود: افرادی که علاقه مند سرمایه گذاری در این حوزه هستند می‌توانند به معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی، گردشگری استان کرمان مراجعه و ضمن دریافت فهرست بسته‌های سرمایه گذاری برحسب میزان سرمایه و علاقه خویش بسته مورد نظر را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: ویژگی بسته‌های سرمایه‌گذاری در این است که حجم بسته‌های سرمایه گذاری با دقت محاسبه گردیده است و همچنین مکان یابی و اینکه در چه منطقه‌ای از استان واقع شده است مشخص شده است.

تجلی، گفت: از دیگر ویژگی‌های بسته‌ها این است که نوع فعالیت گردشگری کاملاً مشخص و معین است.

کد خبر 6087968

دیگر خبرها

  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود