Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، محمد فلاحی در گفت‌وگویی با اشاره به وقوع زلزله در مریوان اظهار داشت: شدت این زمین لرزه به حدی بود که در تمام شهرستان‌های استان به‌ویژه مریوان و سنندج احساس شد، اما بر اساس آخرین گزارش اخذ شده، تاکنون این زمین لرزه هیچ خسارت  جانی و مالی در پی نداشته است.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: البته این زمین لرزه سبب ترک خوردن منازل روستاهای مرزی شهرستان مریوان شده که تیم‌های اعزامی در حال بررسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
فلاحی از اعزام چندین تیم و اکیپ امداد و نجات به روستاهای مرزی مریوان خبر داد و بیان کرد: تمام همکاران فرمانداری، هلال‌احمر، بخشداری و دهیاری در آماده‌باش کامل هستند.
 
آرتیکاس اقبال، فرماندار شهرستان مریوان نیز با تشریح آسیب‌های زلزله زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.3 ریشتری استان کردستان حوالی این شهر اظهار داشت: در حال حاضر ارزیابی شروع شده و تیم‌های امدادی نیز در حال آماده باش هستند.
 
وی افزود: خوشبختانه در پی این زمین‌لرزه هیچ‌گونه مورد فوتی گزارش نشده و خسارت مالی نیز در دست بررسی است.
 
فرماندار شهرستان مریوان با تاکید بر اینکه شهروندان خونسردی و آرامش خود را حفظ کنند، تصریح کرد: نیروهای امدادی هلال احمر در مناطقی که زمین لرزه احساس شده در حالت آماده‌باش کامل به سر می‌برند.
 
در ساعت 19 و 42 دقیقه و 23 ثانیه امروز(سه‌شنبه) زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.3 در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) استان کردستان حوالی مریوان را لرزاند.
 
مدت زمان لرزش به قدری بود که زمین لرزه علاوه‌بر شهرستان‌های استان کردستان،  در بیشتر شهرهای غربی کشور از جمله کرمانشاه، مهاباد، بوکان، سردشت احساس شده است.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس

سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت: شورای معماری باید نسبت به بازنگری و جابجایی حدود مرزی شهر پردیس اعلام نظر کند و تصمیمات لازم در چارچوب کمک به تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۳ که به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است، اتخاذ شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون در خصوص تعیین تکلیف مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود اظهار داشت: این مجموعه صنعتی که در فاصله 120 کیلومتری شرق تهران قرار دارد، دارای زمین‌هایی با موقعیت تجاری است که از سال 1375 به متقاضیان آن اختصاص یافته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که شرکت بالادستی عمران پردیس از تعیین تکلیف مالکیت این زمین‌ها با استناد به مصوبه هیأت وزیران، عدول کرده و از این رو شکایتی از سوی مالکان این زمین‌ها در خصوص طرز کار دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت راه و شهرسازی به کمیسیون اصل نود واصل شد. 

خضریان در ادامه با اشاره به نتیجه این جلسه، بیان داشت: در این جلسه ضمن بررسی جوانب موضوع و پس از استماع مشکلات نماینده مالکان و همینطور نمایندگان وزارت راه و سازمان حفاظت محیط زیست، مقرر شد گزارشی از سوی شورای عالی محیط زیست جهت تعیین تکلیف این منطقه و لکه‌های صنعتی فاصله 120 کیلومتری تهران ارائه شود. 

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش شورای معماری باید نسبت به بازنگری و جابجایی حدود مرزی شهر پردیس اعلام نظر کند و تصمیمات لازم در چارچوب کمک به تولیدکنندگان در سال 1403 که به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است، اتخاذ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • قلعه خواجه لرزید
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر شهرستان نقده را لرزاند