Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتیجه یک مطالعه جدید نشان می دهد که گروه خونی افراد تاثیری در موارد ابتلا به کرونا یا شدت این بیماری ندارد. این مطالعه یافته‌های مطالعات قبلی را رد می کند.

به گزارش ایرنا از روزنامه دیلی میل، مطالعاتی که پیش از این انجام شده بودند، حاکی از آن هستند که افراد دارای گروه خونی A ، گیرنده های بیشتری دارند که ویروس می تواند به آنها متصل شود و بنابراین باعث می شود که این افراد بیشتر مستعد ابتلا به کرونا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون محققان آمریکایی از انستیتوی قلب مرکز پزشکی Intermountain، برای تعیین صحت این موضوع بیش از ۱۰۰ هزار فرد را که در فاصله زمانی میان ماه های مارس و نوامبر ۲۰۲۰ به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

آنها جامع ترین و کنترل شده ترین آنالیز را در این زمینه  انجام داده اند. نتیجه این آنالیز نشان داد که گروه خونی فرد بر خطر ابتلا به موارد شدید کرونا و یا بستری شدن آنها در بیمارستان بر اثر آلودگی به کووید-۱۹ تاثیری ندارد.

ارجاع متقابل وضعیت های کووید با گروه خونی نشان داد که هیچ ارتباطی میان این دو وجود ندارد و این موضوع یافته های مطالعات قبلی را رد می کند.

این محققان افزودند: با توجه به بزرگی و ماهیت آینده نگرانه این مطالعه و نتایج کاملاً منتفی آن مبنی بر مستعد بودن افراد دارای گروه خونی خاص برای ابتلا به کرونا،  معتقدیم که ارتباط  SARS-CoV-۲ و Covid-۱۹ با گروه های خونی مختلف بعید است.

با این حال محققان نمی توانند توضیح دهند که چرا مطالعات قبلی به نتایج مختلفی رسیده اند ، اما عوامل مختلفی را ذکر کرده اند که ممکن است منجر به بروز نتایج قبلی شود.

آنها می گویند احتمال دادن صرف، تفاوت های ژنتیکی، جغرافیایی و واریان ها مختلف ممکن است منجر به ارائه داده های انحرافی شود که نشان دهد برخی از گروه های خونی در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کرونا قرار دارند. 

این مطالعه نشان داد: ارتباطی میان گروه های خونی مختلف و مستعد شدن افراد به آلودگی به کرونا وجود ندارد، اما عوامل دیگر می توانند خطر ابتلا به کووید-19 را افزایش دهند. که از آن جمله عوامل می توان به مرد بودن، مسن تر بودن اشاره کرد. 

محققان همچنین در مقاله ای در زمینه نتایج مطالعه خود نوشتند، در میان افراد مبتلا به کووید-19، جنسیت و سن آنها با میزان بستری شدن آنها در بیمارستان ارتباط داشت. 

لینک کوتاه: asriran.com/003GR3

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ابتلا به کرونا گروه خونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۵۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اگر در محله‌ای زندگی می‌کنید که این صداهای مزاحم آشنا هستند، احتمالاً شما را شگفت‌زده نخواهد کرد که تحقیقات تمایل به داشتن این نوع خودرو را به سطوح بالاتر سادیسم و روان‌پریشی مرتبط می‌کند.

روانشناس جولی ایتکن شرمر از دانشگاه وسترن انتاریو در کانادا بیش از ۵۰۰ نفر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا رابطه بین ویژگی‌های شخصیتی «تاریک» و ترجیح خودروهای پر سر و صدا با صدای اصلاح شده را بررسی کند.

شرمر در مورد مطالعه آزمایشی خود در Psychology Today نوشت:«از آنجایی که این تغییرات اگزوز هم برای مردم و هم برای حیوانات مزاحمت ایجاد می‌کند و هم در برخی از حوزه‌های قضایی غیرقانونی است، فپی بردن به این موضوع که چرا افراد می‌خواهند صدای خودروی آن‌ها سر به فلک بکشد، حائز اهمیت و جالب است.

شرمر ۵۲۹ دانشجوی بازرگانی را که میانگین سنی آنها ۱۸ سال بود، مورد بررسی قرار داد که ۵۲ درصد از آنها مرد بودند. این تحقیقات با سه سؤال در مورد احساسات شرکت‌کنندگان نسبت به خودروهای پر سر و صدا، شناخته شدن با خودروهای خود و پتانسیل تغییر صدای خودرو را مطرح کرد.

آنها همچنین نظرسنجی شخصیت تتراد تاریک را تکمیل کردند، یک مقیاس که ویژگی‌های شخصیتی ماکیاولیسم، خودشیفتگی، روان‌پریشی و سادیسم را می‌سنجد. این ویژگی‌ها به دلیل ویژگی‌های "شیطانی" آنها که شامل خودخواهی و سوء استفاده از دیگران است، تاریک نامیده می‌شوند.

فرض اولیه شومر آن بود که مردم ممکن است دوست داشته باشند با صدای بلند خودروی خود شناخته شوند و توجه زیادی را به خود جلب کنند که با رفتار خودشیفتگی همسو است. او همچنین پیش‌بینی می‌کرد که افرادی با ویژگی‌های سادیستی یا روان‌پریشی، مرتبط با نگرش‌های مجرمانه، تمایل بیشتری به خودروهای پر سر و صدا با تغییرات اغلب غیرقانونی داشته باشند. او همچنین پیش‌بینی کرد که مردان جوان‌تر ماشین‌های پر سر و صدا را ترجیح می‌دهند چراکه فکر می‌کنند با این کار امتیاز بیشتری کسب می‌کنند.

شرمر به سی‌بی‌سی نیوز گفت:« به نظر می‌رسد این کار بی‌توجهی بی‌رحمانه به احساسات و واکنش‌های دیگران است.»

مرد بودن و داشتن ویژگی‌های شخصیتی سادیستی و روان‌پریشی حدود 29 درصد از واریانس ترجیح خودروهای پر سر و صدا را تشکیل می‌دهد. تجزیه و تحلیل نشان داد که جوان بودن امتیاز بالاتری را در مقیاس خودرو در گروه پیش‌بینی می‌کند، اما این همبستگی به اندازه کافی برای نتیجه‌گیری معنادار نبود. ارتباط بین نمرات بالاتر در مقیاس ماشین و هر یک از صفات تتراد تاریک یافت شد، اگرچه در مورد ماکیاولیسم و خودشیفتگی به طور معنی داری نبود.

در حالی که این مطالعه بینش‌هایی را ارائه می‌دهد، البته هشدارهایی نیز وجود دارد. شرکت‌کنندگان در نمونه نسبتاً کوچک و نسبتاً جوان بودند و همه در یک مدرک بازرگانی در همان دانشگاه ثبت‌نام کردند، بنابراین یافته‌های شرمر ممکن است برای جمعیت‌های گسترده‌تر صدق نکند.

این نظرسنجی فقط در مورد تمایل به داشتن خودروهای پر سر و صدا است و ترجیحات داشتن سایر وسایل نقلیه با صدای بلند، مانند موتور سیکلت یا کامیون‌های بزرگ را بررسی نکرد. تحقیقات آینده می‌تواند متغیرهای دیگری مانند گوش دادن به موسیقی با صدای بلند در حین رانندگی را مورد بررسی قرار دهند.

این تحقیق در Current Issues in Personality Psychology منتشر شده است.

منبع: sciencealert

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899823

دیگر خبرها

  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • شبه قمر زمین از ماه کنده شد
  • یافته محققان نشان داد؛ نقش پیوند مدفوع در بهبود علائم حرکتی پارکینسون
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال