Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@04:07:17 GMT

اجرای طرح هویت گذاری دام راهی برای جلوگیری از قاچاق دام

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۹۸۸۶

اجرای طرح هویت گذاری دام راهی برای جلوگیری از قاچاق دام

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس قانون نظام جامع دامپروری هویت دار کردن دام‌ها ضروری است، اظهار داشت: ایجاد بانک یکپارچه اطلاعات، بهبود نظام آمار و اطلاعات، کنترل تردد دام، بهبود سیستم‌های پرورش و اصلاح‌نژاد دام، کنترل بهداشت دام و اختصاص فرآورده‌های دامی از مزایای طرح هویت گذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اختصاص نهاده‌های دامی با هویت گذاری دام انجام می‌شود، افزود: دامداران پس از هویت گذاری در سامانه بازارگاه می‌توانند میزان نهاده‌ها مورد نیاز خود را خرید و پس از تبدیل به خوراک مورد استفاده دام قرار دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان شناسایی دام‌های موجود، ثبت اطلاعات دام و دامدار، برآورد تولیدات دامی، جابجایی کنترل شده دام و نهایتاً مبارزه با قاچاق دام زنده را از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: براساس دستورالعمل اجرایی پلاک کوبی دام‌های سبک و سنگین و به منظور شناسایی دام‌های موجود، ثبت اطلاعات دام و دامدار، برآورد تولید دامی، جابه جایی کنترل شده و مبارزه با قاچاق دام زنده، طرح هویت گذاری دام اجباری شده است و ارائه هرگونه خدمات و تخصیص نهاده‌های دامی صرفاً به دامدارانی صورت می‌گیرد که اقدام به پلاک کوبی دام‌های خود نموده باشند.

وی با بیان اینکه جمعیت دام سنگین کشور حدوداً ۸.۵ میلیون رأس است که از این تعداد ۳.۹ میلیون رأس پلاک کوبی شده است که معادل ۴۶ درصد جمعیت دام کشور است، ادامه داد: استان‌های آذربایجان شرقی، هرمزگان و بوشهر به ترتیب با ۹۶ درصد، ۸۶ درصد و ۸۳ درصد نسبت به جمعیت دام سنگین در استان بیشترین و استان کرمانشاه با ۸ درصد کمترین پلاک کوبی انجام شده است.

فتحی با بیان اینکه با برنامه ریزی و اقداماتی جامع از نظر تأمین پلاک، آموزش کارشناسان و مأموران پلاک کوب و استفاده از همه ظرفیت‌ها از جمله مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی، در این مدت کوتاه اقدامات چشمگیری انجام گرفته است، افزود: در این پروژه پس از پلاک کوبی اطلاعات هر رأس دام، محل پرورش دام و اطلاعات پرورش دهنده در سامانه هویت گذاری دام کشور ثبت می‌گردد و دامداران پس از هویت گذاری می‌توانند نسبت به بیمه دام خود نیز اقدام نمایند مهمترین اهداف اجرای پروژه فوق دستیابی به آمار و اطلاعات دقیق در حوزه دام، کنترل تردد و جلو گیری از قاچاق دام، امکان ارائه خدمات اصلاح نژادی و صدور شناسنامه، شناسایی واحدهای فعال و اختصاص نهاده و خدمات به جمعیت دام موجود است.

وی افزود: از ۵۲۶ هزار و ۵۱۷ رأس دام سنگین در استان آذربایجان شرقی، ۵۰۴ هزار و ۵۴۸ رأس پلاک کوبی شده‌اند.

کد خبر 5183369

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی قاچاق دام ویروس کرونا شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا ماه مبارك رمضان اردبیل محدودیت های کرونایی اراک انتخابات 1400 واکسن کرونا هویت گذاری دام پلاک کوبی جمعیت دام قاچاق دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۹۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار استان در قالب احداث سایت جدید و یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و ساکنان این مناطق به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرده‌اند.

مجتبی صارمی با تأکید بر تسریع در اجرای طرح های ابلاغی لرستان از طرف وزارت متبوع افزود: تأمين پوشش ارتباطی دیگر روستاهای واجد شرایط در این خصوص در دست اقدام است.

در ادامه جلسه نبی الله شمسی‌فر مدیر مخابرات منطقه لرستان و نمایندگان اپراتور همراه اول برخی مشکلات و موانع موجود در اجرای پروژه های ابلاغی را مطرح کردند که تصمیمات لازم برای رفع موارد مطرح شده و تسریع در اجرای پروژه‌ها اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت