Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@03:45:04 GMT

معرفی شهید شاخص جامعه ورزش کشور از مازندران

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۲۲۷۴

معرفی شهید شاخص جامعه ورزش کشور از مازندران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ حسن افشار رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه کربلا مازندران گفت: شهید والامقام، حسن فقیهی جویباری از شهرستان جویبار و استان مازندران به عنوان شهید شاخص جامعه ورزش کشور در سال ۱۴۰۰ معرفی شد.

او افزود: از سال ۸۹ با هدف نهادینه کردن سبک زندگی شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ارائه الگوی برتر زندگی به نسل جوان، شهدای شاخص در سطح کشور و استان‌ها معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ افشار گفت: شهدای شاخص، قهرمانان و پهلوانان همیشه جاویدی هستند که پیام آنان ایستادگی بر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و مقاومت در برابر استکبار است.

او با بیان اینکه همه شهیدان برای ما شاخص هستند، افزود: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب هر سال براساس مقتضیات ویژه‌ای برخی از شهدا به عنوان الگو‌های ناشناخته به جامعه معرفی می‌شوند.

سرهنگ افشار گفت: شهید حسن فقیهی جویباری که با توجه به اینکه ایشان دوران خدمت سربازی خود را انجام داده بود و می‌توانست به جبهه نرود، به عنوان یک جوان مومن انقلابی و پای کار با درک شرایط موجود در لبیک به فرمان امام عزیز در کنار سایر اعضای خانواده به جبهه اعزام می‌شود و همراه با سایر برادران شهیدش علی و محمد فقیهی به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود.

او افزود: هر سال در برخی از قشر‌های جامعه نیز شهدای شاخص درسطح کشور معرفی می‌شود و امسال شهید حسن فقیهی جویباری از جامعه ورزش کشتی به عنوان شهید شاخص ورزش کشور از استان مازندران معرفی شده است.

او گفت: از ویژگی‌های بارز این شهید، فداکاری، ایثار، گذشت، پیروی از ولایت فقیه، استکبار ستیزی، حضور فعالانه در عرصه‌های فرهنگی، ورزشی، سیاسی، خوش اخلاقی، مردم داری و کمک رسانی به مردم بی بضاعت و نیازمند بود.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه کربلا مازندران افزود: در گذشته نیز از استان مازندران شهید بهرام اسد پور گلوگاهی از جامعه ورزش استان به عنوان شهدای شاخص کشوری معرفی شده بود.

شهید حسن فقیهی متولد سال ۱۳۳۳ اهل شهرستان جویبار پایتخت کشتی جهان، مهد دلیران و پهلوانان نامی جهان و کشور است.

او آموزش کشتی را از نونهالی و با حضور در مجامع مختلف کشتی شروع به آموختن کرد و مدارک و مدارج مختلف کشتی را در سطوح مختلف تا قهرمانی استانی و کشوری و به عنوان رئیس هیأت کشتی شهرستان جویبار در پرونده خود دارد.

سرانجام این شهید بزرگوار در پنجم اسفند ماه سال ۱۳۶۲ در مناطق جنگی دهلران در عملیات غرور آفرین والفجر ۶ به درجه رفیع شهادت نائل و پس از ۱۰ سال به عنوان شهید مفقودالاثر در سال ۱٣٧٢ پیکر مطهر او در کنار سایر همرزمانش در جویبار به خاک سپرده شد.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه کربلا شهید شاخص دفاع مقدس شهدای شاخص جامعه ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۲۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود اسپانسر مشکل اصلی فوتبال مازندران

دریافت 28 MB

رحیم درزی خلردی در گفت وگو با خبرنگار مهر نبود اسپانسر و حامی را از جمله مشکلات فراروی ورزش فوتبال استان بیان کرد و گفت: این درحالی که فوتبال استان در همه رده‌ها حرف برای گفتن دارد و در کافا، چهار بازیکن از تیم ملی کشور را استان مازندران تشکیل می‌دهد.

وی با عنوان اینکه مازندران جزو استان‌های باظرفیت و با استعداد در حوزه فوتبال است خواستار ورود شرکت‌ها و صنایع تولیدی برای حمایت از ورزش استان شد.

کد خبر 6089468

دیگر خبرها

  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • معرفی نفرات برتر تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • معرفی نفرات برتر مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • نبود اسپانسر مشکل اصلی فوتبال مازندران
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند