Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی از موافقت کابینه سودان با لغو قانون سال 1958 برای تحریم این رژیم استقبال کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نوشته روزنامه اورشلیم پست، الی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی که به تازگی در راس هیاتی به سودان سفر کرده بود، ضمن استقبال از موافقت کابینه سودان با لغو قانون سال 1958 برای تحریم این رژیم، این اقدام را "گامی مهم و ضروری در مسیر امضای توافقنامه صلح میان دو طرف" دانست و مدعی شد: همکاری میان دو طرف به اسرائیل و سودان کمک خواهد کرد و "در برقراری امنیت و ثبات منطقه‌ای نقش بسزایی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"
کابینه سودان در بیانیه‌ای لغو قانون تحریم رژیم صهیونیستی را اعلام کرده و همزمان مدعی شد که موضع سودان درباره تشکیل کشور فلسطین در چارچوب راه‌حل دو کشوری ثابت است.
کابینه سودان در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: این اقدام نیازمند موافقت نشست مشترک شورای حاکمیتی سودان و کابینه، به عنوان طرف قانونی موقت در سودان است تا این تصمیم وارد فاز اجرایی شود.
قانون تحریم رژیم صهیونیستی در سودان بر تحریم همه جانبه این رژیم مبتنی بود به شکلی که هر گونه توافق مستقیم و یا با واسطه با هیات‌ها و افراد ساکن اراضی اشغالی و یا کسانی که تابعیت این رژیم را دارند و یا آنهایی که برای اسرائیل کار می‌کردند، برای همه سودانی‌ها ممنوع بوده و تعامل با تمامی شرکت‌ها و تاسیسات ملی و خارجی که منافع، زیرشاخه‌ها و یا دفاتری در اراضی اشغالی دارند، جرم محسوب می‌شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ذوق زدگی رژیم صهیونیستی کابینه سودان لغو قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۲۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشاره گادی آیزنکوت به کناره‌گیری از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی

یکی از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، وزرای دارایی و امنیت داخلی این رژیم را به باج خواهی از دولت با تهدیدات سیاسی متهم کرد.

به گزارش ایسنا، گادی آیزنکوت، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت: ظرف ۲۴ ساعت اخیر دو تن از اعضای کابینه (کابینه امنیتی و سیاسی) از طریق تهدیدات سیاسی به باج خواهی از دولت پرداختند. این یک اقدام خطرناک است که امنیت داخلی اسرائیل را تهدید می‌کند. من تنها می‌توانم شریک دولتی باشم که تصمیمات خود را بر اساس منافع داخلی می‌گیرد نه بنا به مسائل سیاسی.

اشاره آیزنکوت به ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم است.

تهدید آیزنکوت به استعفا از کابینه همزمان با کاهش سطح خوشبینی نسبت به احتمال امضای توافق میان رژیم صهیونیستی و حماس برای تبادل اسرا و آتش بس به خاطر اختلافات با جنبش حماس و دودستگی‌ها در داخل کابینه رژیم صهیونیستی است.

بن گویر و اسموتریچ تهدید کرده‌اند در صورت اجرای معامله کنونی با جنبش حماس از کابینه کناره‌گیری می‌کنند.

اسموتریچ در واکنش به اظهارات آیزنکوت گفت: گادی، تو می‌دانی که من چقدر برای تو احترام قائلم اما وظیفه من این است که علیه معامله بدی که می‌تواند امنیت شهروندان اسرائیلی را در معرض خطر قرار بدهد، اقدام کنم. این باج خواهی نیست بلکه نظر مشروع میلیون‌ها اسرائیلی است که به آینده سرزمین خود توجه می‌کنند.

پیش از این اسموتریچ تاکید کرد: پیشنهاد مصر یک شکست سخت برای اسرائیل است.

وی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی را به موافقت با امتیازهای استراتژیکی متهم کرد که این رژیم را در معرض خطر قرار می‌دهد.

اسموتریچ مجددا به کناره‌گیری از کابینه بنیامین نتانیاهو تهدید کرد و گفت: دولتی که تسلیم فشارهای بین‌المللی می‌شود و جنگ را نیمه‌کاره می‌گذارد، حق وجود داشتن را از دست خواهد داد.

بن گویر نیز سه شنبه گفت: من به نخست وزیر درباره عدم ورود به رفح و پایان جنگ و یک معامله غیرقانونی برای تبادل اسرا و آتش بس هشدار دادم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • بلینکن در تل‌آویو: حالا وقت توافق است
  • اشاره گادی آیزنکوت به کناره‌گیری از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی
  • دست‌وپا زدن مقامات صهیونیست برای عدم صدور حکم بازداشت بین‌المللی
  • ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه موافقت کرد
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو