Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:45:14 GMT

۹۰ درصد آب‌بندان‌های آستارا آبگیری شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۵۴۰۷

۹۰ درصد آب‌بندان‌های آستارا آبگیری شد

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر عصر چهارشنبه در بازدید از آب بندان های آستارا اضافه کرد: ۹ آب بندان مهم این شهرستان برای سیراب کردن اراضی کشاورزی بخصوص برای شالیزارها آبگیری شده و کشاورزان مصارف آب را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: آب بندان ها به مساحت ۲۰۰ هکتار، برای آبیاری کشاورزی، پرورش ماهی و مقاصد گردشگری استفاده می شود و یک دهنه چاه نیمه عمیق برای تامین آب مزارع کشاورزی روستای باغچه سرا راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: کانال هدایت آب های سطحی به مزارع در روستاهای عنبران و لمیر محله ساخته شده و زمینه ساز رفع تنش آبی در فصول گرم است.

فرماندار آستارا گفت: سه آب بندان در سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال لایروبی و از مصالح آن برای طرح های عمرانی استفاده شد و لایروبی آب بندان ها امسال نیز در دستور کار است.

صابر افزود: ۲۵ کیلومتر از انهار با همکاری اداره منابع آب لایروبی شده و مشارکت کشاورزان برای لایروبی انهار به مصرف بهینه آب کمک خواهد کرد.

فرماندار آستارا گفت: ظرفیت آب کشاورزی این شهرستان ۱۵ میلیون متر مکعب است و با توجه به محدودیت منابع در تابستان تجهیز چاه های عمیق، صرفه‌جویی و اجرای طرح های تامین آب پیگیری می شود.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، هفت رشته رودخانه، ۱۱ آب بندان و هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی در غرب استان گیلان واقع شده و کشت غالب آن برنج است.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها آستارا توسعه ایران جهش تولید کشاورزی آبیاری توسعه روستایی اراضی کشاورزی پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها آستارا توسعه ایران سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها آستارا توسعه ایران جهش تولید کشاورزی آبیاری توسعه روستایی اراضی کشاورزی اخبار کنکور آب بندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، ملک زاده در استودیوی خبر ۲۰ شبکه یزد با اشاره به اینکه درپی صدور هشدار سطح نارنجی همه دستگاه‌ها در آماده باش بودند، گفت:خوشبختانه خسارات این بارندگی‌ها کم بود و بیشترین خسارات در بخش راه، بد لیل گستردگی بارش‌ها گزارش شده است ودر بخش کشاورزی هم فراخوان داده شده تا کشاورزان و باغداران نسبت به مستندسازی اولیه خسارات اقدام کنند.
وی ادامه داد: تاکنون خسارت به ۲۱ رشته قنات گزارش شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان اضافه کرد: در بخش منابع طبیعی هم ۲ هزارو ۲۰۰ سازه آبی و خاکی داشته ایم که ۳۰ درصد از این سازه‌ها آبگیری کامل شده که برای تغذیه سفره‌های زیرزمینی از این آب‌ها استفاده می‌شود. 
ملک زاده ضمن تشکر از خدمات ۴۹۰ تیم خدماتی در دستگاه‌ها وتلاش ۲۵۰ تیم جهادی در کنار این تیم‌ها اضافه کرد: با تمرین‌ها ومانور‌های گوناگون و استفاده از تجربیات بارندگی‌های قبلی خوشبختانه میزان خسارات نسبت به بارندگی‌های قبلی کمتر بوده و حتی در این بارندگی در برخی نقاط ضعف‌ها نیز احصا شده تا رفع شوند و در بارندگی‌های بعدی دیگر شاهد این نقاط ضعف نباشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • غرق شدن مرد ۵۵ ساله سیمرغی در آب‌بندان لاله‌زار
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • آئین دوهزار ساله بیل‌گردانی در نیم‌ور برگزار شد
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور