Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@10:13:06 GMT

فرانسه احزاب لبنانی مانع تشکیل دولت را تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۶۹۰۶

فرانسه احزاب لبنانی مانع تشکیل دولت را تهدید کرد

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه گفت که فرانسه اقداماتی را علیه کسانی که مانع حل بحران در لبنان شده‌اند، انجام خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری النشره، وزیر خارجه فرانسه روز‌های آتی را برای لبنان سرنوشت ساز خواند و گفت: احزاب سیاسی لبنان علی‌رغم وعده‌ها، کاری برای نجات کشورشان انجام نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لودریان با ادعای اینکه مسئولین سیاسی شناخته شده و احزاب سیاسی لبنان مسئول بحران لبنان هستند، گفت: نیرو‌های سیاسی لبنان به دنبال خارج شدن از بحران نیستند و نیرو‌هایی سیاسی وجود دارند که خواسته‌های غیر عملی را مطرح می‌کنند.

لبنان در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب» نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا اینکه «سعد الحریری» نخست‌وزیر اسبق لبنان به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد، اما او نیز تا امروز موفق به تشکیل کابینه جدید نشده و با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان نشست وین کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی فرانسه احزاب لبنان تشکیل دولت وزیر خارجه فرانسه ژان ایو لودریان اعمال ماه شعبان نشست وین کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۶۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها

به گزارش جام جم آنلاین، حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت استان های سیل زده، افزود: شب گذشته بارش های شدیدی در استان های غربی و  جنوبی کشور داشتیم. در استان خوزستان شهر دزفول میزان بارش ها به ۱۰۷ میلی متر رسید.

وی اظهار کرد: همچنین در ایلام، خوزستان و  چهارمحال و بختیاری راه های عشایری آسیب جدی دیده اند و تعدادی دام نیز تلف شده‌اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: خوشبختانه تلفات جانی در اثر این بارش ها نداشته‌ایم، اما ارزیابی ها هنوز ادامه دارد. 

ظفری گفت: راه های اصلی باز هستند و تردد در جریان است. 

وی افزود: برق در شهر معمولان استان لرستان نیز قطع شده بود که با همکاری سازمان ها وصل شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: نیروهای امدادی در استان های شمالی، غربی و شمال غربی کشور در حالت آماده باش قرار دارند. 

ظفری با اشاره به آبگرفتگی ها گفت: در بخش هایی از شهرهای، اهواز و ایلام برخی خانه ها دچار آبگرفتگی شدند که ساکنان به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی افزود:در استان های ایلام، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری، عده ای از مردم در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند که به کمک نیروهای امدادی رهایی یافتند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به بارش تهران ادامه داد: در بازدیدهای میدانی خودم در اطراف تهران مشاهده کردم که تمام نیروهای امدادی اعم از هلال احمر، پلیس، آتش نشانی و اورژانس در آمادگی کامل هستند. 

ظفری گفت: ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده‌اند. این آمادگی ها تا پایان بارش ها ادامه خواهد داشت و ان‌شاءالله این بارش ها را نیز سپری می کنیم.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد
  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • مانع‌تراشی بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟