Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@02:26:15 GMT

درآمد گمرک زنجان ۱۷ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۷۵۲۳

درآمد گمرک زنجان ۱۷ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان عصر دیروز چهارشنبه در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی  با اشاره به اینکه شاخص‌های سال گذشته زنجان مطلوب بوده و پروژه‌های بسیار خوبی در این استان اجرا شده است، گفت: دبیرخانه ستاد تسهیل عملکرد بسیار خوبی داشته و از اقدامات و برنامه‌های اتاق بازرگانی زنجان نیز بایستی به صورت ویژه تقدیر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با تأکید بر اینکه دلیل موفق بودن اتاق بازرگانی زنجان برنامه محور بودن است، افزود: البته به دلیل کرونا موفق به مبادلات مطلوب، برگزاری نمایشگاه و ارتباطات خوب تجاری خارجی نشدیم.

حقیقی گفت: با وجود اینکه بیش از سه ماه مرز ترکیه بسته بود صادرات استان زنجان ۲۱ درصد افزایش داشته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه ورود موقت کالا ۴۳ درصد، واردات ۱۹ درصد و درآمد گمرک ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است، خاطر نشان کرد: استفاده از بانوان فعال در حوزه اقتصاد  از دیگر اقدامات بسیار خوبی به شمار می رود که اتاق طی امسال انجام داده است.

او با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات مشترک با فعالان حوزه اقتصاد خارجی و همچنین دعوت از سفرا برای ارتباطات جدید، ادامه داد: حضور در بازار‌های جدید افزون بر حفظ بازار‌های موجود نیز بسیار خوب است.

حقیقی پراکندگی جلسات و تصمیمات موازی را یکی از موانع سر راه تولید و تجارت عنوان کرد و گفت: این موازی‌کاری ها باید حذف شود.

استاندار زنجان بااشاره به اینکه نظر صریح مقام معظم رهبری برداشته شدن موانع است و اگر در حال حاضر برای سرمایه‌گذار موانع ایجاد شود مقصر ما هستیم، گفت: اگر می‌خواهیم اقدامات مطلوب باشد باید شفاف عمل شود.

او با اشاره به اینکه در سال گذشته اقدامات خوب و ارزشمندی صورت گرفت و زحمات زیادی برای آن کشیده شد که نتایج آن باید فوق العاده می‌شد، تاکید کرد: از تجربه‌ها باید استفاده کرد و زمانی که مقام معظم رهبری بر مانع‌زدایی تاکید دارند، همه باید وارد میدان شده و پای کار باشند.


یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی زنجان نیز این جلسه با بیان اینکه پارسال سال بسیار سختی برای عموم مردم ایران و همچنین فعالان اقتصادی بود، گفت: مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده و از طرف دیگر تحریم‌های ظالمانه آمریکا و استکبار جهانی و تحریم‌های مضاعف داخلی، فضا را برای فعالان اقتصادی تنگ کرده بود.

 او افزود: امید است امسال در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها که از طرف مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است، شاهد رونق کسب و کار و تجارت در کشور باشیم.

یگانه فرد با اشاره به ویرایش نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان، گفت: در چهار فصل اقداماتی که باید انجام و عملیاتی شوند مشخص شده که امید است در این راستا گام‌های عملیاتی برداشته شود.

مهدی رنگ رونا عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان نیز با اشاره به اینکه  پارسال در رابطه با حمل کرایه‌های ریلی و هزینه‌های حمل بار بحث و تبادل نظر شده بود که خوشبختانه با مساعدت‌های صورت گرفته از سوی راه‌آهن و مسؤولان استانی شاهد کاهش قیمت‌ها در حمل بار بودیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان از کاهش ۳۰ درصدی قیمت‌های حمل بار خبر داد و گفت: این کاهش هزینه این امید را می‌دهد تا از طریق حمل ریلی مراودات تجاری افزایش پیدا کند.

در ادامه محسن حمیدی عضو دیگر هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای تحقق شعار سال باید به صورت عملیاتی وارد کار شویم، افزود: یکی از این اقدامات می‌تواند به چرخه بازگرداندن واحد‌های بزرگ تعطیل و راکد باشد که هم تولید ثروت خواهد کرد، ارزش افزوده در پی خواهد داشت و برخی از مشکلات بیکاری را نیز حل می‌کند.

 

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرماندار ماکو در این دیدار که قائم مقام والی استان دوغوبایزید ترکیه هم حضور داشت با اشاره به ارتباطات دوستانه و دیرینه بین دو کشور بر تداوم این ارتباطات در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی تاکید و گفت: گمرک بازرگان در مرز‌های دو کشور عامل تداوم این دوستی‌ها بوده و تداوم این دوستی‌ها در سایه ارتباطات گسترده فرهنگی و اقتصادی ساکنان دو سوی مرز است.   نادر کاظمی با اشاره به به وجود آمدن برخی از مشکلات در گمرک بازرگان و کندی تردد کامیون‌ها و مسافر از این گمرک به سمت کشور ترکیه افزود: لازم است مسئولان کشور ترکیه هم برای رفع برخی از مشکلات موجود در گمرک گوربلاغ ترکیه اقدام نموده تا مشکلی در تردد مسافر و کامیون در سوی مرز به وجود نیاید.   فرماندار ماکو همچنین به مشکلات به وجود آمده در قبال احداث دیوار مرزی ترکیه هم گفت: متاسفانه بعد از احداث این دیوار مرزی از سوی کشور ترکیه بعد از هر بارش شدید باران سیل ناشی از سمت ترکیه، به سبب جمع شدن آب در پشت این دیوار خسارت بسیار زیادی به روستا‌های مرزی و زیر ساخت‌های کشورمان در منطقه مرزی بورالان وارد می‌کند.   کاظمی خواستار رسیدگی به این مشکل هم از طرف مقامات ترکیه شد.   احمد دالکیران رئیس اداره مدیریت مرزی ترکیه هم با اظهار خرسندی از افزایش تداوم مراودات مرزی بین کشور‌های ایران و ترکیه گفت: رسیدن به سقف ۳۰ میلیارد دلار در سال توافق مقامات جمهوری اسلامی و ترکیه بوده و مسئولان کشور ترکیه برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنند.   او با اشاره به کندی تردد در مرز بازرگان اشاره کرد و گفت: از سال گذشته کشور ترکیه به سبب ساخت و ساز‌های جدید در گمرک گوربلاغ تردد از این مرز و گمرک بازرگان تا حدی کاهش یافته که به محض اتمام این ساخت و ساز‌ها و عملیات عمرانی تردد از مرز‌های گوربلاغ ترکیه و بازرگان به نحو بسیار چشمگیری افزایش خواهد یافت.   وی افزود: با افزایش گیت‌های ورودی و خروجی در این دو مرز با اتمام ساخت و ساز‌ها هم تردد کامیون و هم تردد مسافر افزایش می‌یابد.   رئیس اداره مدیریت مرزی ترکیه به وارد آمدن خسارت ناشی از سیل از سمت دیوار‌های مرزی هم اشاره کرد و افزود: کشور ترکیه برای حسن همجواری و احترام متقابل برای همسایه و دوست و برادر خود ایران تلاش دارد با اقدامات موثر خسارت ناشی از قبال این دیوار مرزی را به حد صفر برساند.

دیگر خبرها

  • نرخ عوارض آزادراه‌های کشور ۳۰ درصد افزایش یافت
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی