Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@03:38:39 GMT

سال گذشته ۱۳۶۱ پروانه ساختمانی در سنندج صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۷۶۹۷

سال گذشته ۱۳۶۱ پروانه ساختمانی در سنندج صادر شد

روناک بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: پروانه ساختمانی از اسناد رسمی بوده که اجازه ساخت و یا بازسازی را طبق قوانین مشخص به مالک یا پیمانکار ملک می‌دهد.

وی عنوان کرد: شهروندان باید قبل از هرگونه اقدام به ساخت و ساز براساس ضوابط و قوانین؛ نسبت به اخذ مجوز و صدور پروانه ساختمانی از شهرداری اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: رعایت اصول فنی و ضوابط شهرسازی، بهره‌مند شدن از تسهیلات بانکی، بیمه و استفاده از تجارب فنی و مهندسی از مهم‌ترین اهداف اخذ پروانه ساختمانی است.

وی از صدور یک هزار و 361 پروانه ساختمانی در طول سال گذشته خبر داد و گفت: شهرداری منطقه سه با صدور 436 پروانه ساختمانی بیشترین آمار را در بین شهرداری مناطق و نواحی در سال گذاشته داشته است.

بابایی اعلام کرد: سال گذشته شهرداری منطقه یک 367 پروانه، منطقه دو تعداد 165 پروانه، منطقه سه تعداد 436 پروانه، ناحیه ویژه بهاران 361 پروانه، ناحیه منفصل حسن آباد 31 پروانه و ناحیه منفصل شهری ننله یک پروانه ساختمانی صادر نموده و ناحیه منفصل نایسر نیز هیچ پروانه ساختمانی صادر ننموده است.

وی افزود: از این تعداد پروانه 53 مورد به اضافه اشکوب، 602 مورد صدور پروانه ساختمانی، 9 مورد تبدیل، یک مورد تجدید پروانه، 364 مورد به تخریب و نوسازی، 44 فقره تعمیرات، 223 مورد تغییر نقشه، 8 فقره به تغییرات، 54 مورد تمدید پروانه ساختمانی، 2 مورد حصارکشی و یک مورد نیز به دیوارکشی اختصاص داشته است.

وی اعلام کرد: طی سال 99 علاوه برصدور پروانه ساختمانی؛ تعداد 4 هزار و 675 گواهی ساختمانی نیز صادر شده که شامل 2 هزار و 802 مورد پاسخ استعلام، یک هزار و 372 مورد عدم خلاف، 488 فقره پایان عملیات ساختمانی، 7 مورد مربوط به بلامانع شهرسازی، 4 فقره پایانکار آپارتمانی، یک مورد تمدید پیمانکار و یک مورد نیز مربوط به بلامانع ناحیه است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: صدور گواهی ساختمانی پروانه ساختمانی یک مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جواد پیوند فرمانده سپاه ناحیه سوادکوه صبح چهارشنبه در مراسم یادواره شهدای کارگر استان مازندران با محوریت شهدای کارگر شهرستان سوادکوه، در گزارشی از وضعیت شهرستان سوادکوه در دوران دفاع مقدس، با اشاره به وجود معادن بزرگ زغالسنگ در این شهرستان، سوادکوه را یک شهرستان کارگری از قبل از انقلاب دانست و گفت: تعداد زیادی از این افراد ساکن شهرستان سوادکوه بودند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با اشاره به تعداد ۷ هزار نفری کارگران این معادن در شهرستان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: از این تعداد جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر به جبهه حق علیه باطل اعزام شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه از این تعداد ۳ هزار نفری اعزامی به جبهه دفاع مقدس، بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر جانباز کارگری در این دوران بودند، افزود: همچنین تعداد ۳۰ نفر نیز شهادت روزیشان شد و این مراسم تجلیلی از مقام شامخ آنهاست.

کد خبر 6093906

دیگر خبرها

  • تقدیر از عکاس خوزستانی‌ در مسابقه عکس روز سنندج
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه به کارگران ساختمانی استان کردستان
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد