Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@20:24:23 GMT

احیا و توسعه 420 هکتار رویشگاه گیاهان دارویی در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۹۲۳۷

احیا و توسعه 420 هکتار رویشگاه گیاهان دارویی در مازندران

اسحاق عطایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری  با بیان اینکه تاکنون هزار و ۸۰۰ هکتار در استان توسعه زراعت چوب انجام شد، اظهار کرد: زراعت چوب یکی از راهکارهای اساسی برای حفظ  عرصه‌های منابع طبیعی است که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: با توجه به شرایط  اقلیمی مناسب در مازندران و لزوم حفظ محیط زیست و جنگل، بهره‌برداری بهینه از زمین‌های شیبدار و حفاظت از منابع آب و خاک در طرح زارعت چوب مورد تاکید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری افزود: اجرای طرح زراعت چوب می‌تواند عامل بازدارنده‌ای در تخریب جنگل‌های استان و حفظ  زمین‌های حاصلخیز باشد.

عطایی همچنین گفت: سال گذشته ۴۲۰ هکتار از رویشگاه‌های گیاهان دارویی در استان احیا و مورد توسعه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با احیا و توسعه گیاهان دارویی در عرصه‌های منابع طبیعی علاوه بر حفظ منابع طبیعی، تامین مواد اولیه مورد نیاز برخی کارخانجات داخلی و با افزایش صادرات این محصولات، ارزآوری خوبی خواهیم داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۰ هکتار از جنگل‌های مازندران نسبت به آفات و بیماری‌های جنگلی پیشگیری و کنترل شد، گفت: اجرای این کار با گشت و سرکشی و بازدید‌های مستمر در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، شناسایی مناطق آلوده به آفات و بیماری‌های گیاهی، کانون یابی آفات، تهیه نقشه پراکنش آفات و بیماری‌ها، تهیه لیست و مناطق انتشار آنها، انجام عملیات پیشگیری با نصب تله‌های نوری، فرمونی و انجام اقدامات مکانیکی، فیزیکی و سطح محدود کنترل آفات با شیوه‌های سازگار با طبیعت انجام شد.

 انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: رویشگاه گیاهان دارویی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۹۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: سرجنگلبان و مأمورین سرجنگلبانی امام‌زاده عبداله در جریان گشت و سرکشی از حوزه استحفاظی، موفق به کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق شدند.

متخلف که اقدام به قطع درختان ارزشمند جنگلی و حمل چوب آلات مقطوعه بوسیله دواب می‌نمود، شناسایی و پس از تنظیم پرونده تخلف، به مرجع قضایی معرفی خواهد شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی