Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:رسانه ها باید مدافع ارزشها،اعتقادات و باورهای مردم در نظام اسلامی باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛محمد علی پیرسبزی در دیدار نوروزی جمعی از اصحاب رسانه با تبریک سال نو اظهار داشت: آغاز سال نو سرفصل همدلی،همزبانی،دیدن ها ودیدارهای بدون از غرض و بی اخلاقی هاست که امیدوارم در سال نو با تاسی از شعار سال برای پیشبرد حوزه فرهنگ و هنر استان بتوانیم گام های اساسی برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر وتشکر از تلاش ها ومجاهدت های کادر درمان در دوران بیماری کرونا برای سلامت مردم گفت:رسانه ها از دوران  ابتدای بیماری کرونا تاکنون پابه پای کادر درمان در آگاهی بخشی به جامعه و روشنگری مردم پیشتاز بودند واز هیچ تلاشی دریغ ننمودند که جا دارد از همه فعالان عرصه رسانه در جای جای استان تشکر وقدردانی نمایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد با تبیین اهمیت رسانه در دنیای امروز و نقش آن در توسعه وتعالی فرهنگی جامعه اشاره کرد و افزود:امروز که دشمنان برای نا امید کردن ملت ایران از هیچ تلاشی فروگذار نیستند وحتی در دوران بیماری کرونا برای وارد کردن دارو و واکسن سنگ اندازی می کنند رسالت رسانه ها در امید آفرینی در جامعه بسیار خطیر وتعیین کننده است ونباید با انتشار اخبار غیر واقعی و در تضاد با مصالح و منافع ملی آب به آسیاب دشمن ریخته شود.

پیرسبزی رویکرد اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی به رسانه ها را مبتنی بر سیاستهای وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در سه بعد هدایت ،حمایت ونظارت عنوان کرد وگفت:  در تقویم اجرایی سال 1400 برنامه های متنوعی برای ارتقاء کیفی رسانه ها اعم ازبرگزاری دوره های آموزشی ،اجرای جشنواره ها ونمایشگاههای منطقه ای واستانی با لحاظ شرایط کرونایی وغیر کرونایی پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تأکید بر ضرورت ترسیم برنامه هایی که هم مخاطب پسند و هم قالبیت اجرایی داشته باشند تصریح کرد:آنچه مسلم است فعلا باید با وجود شرایط کرونایی فعالیت های کرونایی برنامه ریزی شودو توجه ویژه ای به بهره مندی از بستر فضای مجازی شود.

وی افزود:خانه مطبوعات به عنوان تشکل مهم اصحاب رسانه نقش مهمی در کمک به مشکلات صنفی اهالی رسانه دارد که  اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان از برنامه های پیشنهادی خانه مطبوعات برای کمک به ارتقاء کیفی رسانه ها حمایت خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد، رسالت ‌اهل قلم بر اساس آموزه های دینی را بسیار خطیر دانست وگفت:رسانه ها باید مدافع ارزشها،اعتقادات و باورهای مردم در نظام اسلامی باشند ودر انتشار اخبار منافع ومصالح ملی را در نظر بگیرند.

پیرسبزی،تحکیم باورهای دینی وهمبستگی اجتماعی را نیز از رسالت‌های اهل قلم دانست و گفت:مسئله تحکیم باورهای دینی و حفظ وحدت و همدلی جامعه، هدایت جامعه به سمت پیشرفت و تعالی از وظایف سنگین اهل قلم است که انتظار می رود رسانه ها در سطح استان به این مهم بیش از گذشته توجه نمایند و در چهارچوب قانون در این راستا حرکت نمایند.

وی افزود:نقد وتحلیل عالمانه ومنطقی درکنار پوشش دادن رویدادهای خبری  از رسالتهای رسانه است که  برای روشنگری و پویایی جامعه ارزشمند است که باید به دور از نگاه مغرضانه وتخریب باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان با ابراز خرسندی از دیدار با برخی از اصحاب رسانه، فرهنگ را زیربنای توسعه در ابعاد مختلف دانست وگفت:کار فرهنگی به واسطه ارزش واهمیت آن مانند دیگر امور زود بازده و ثمراتش به راحتی قابل مشاهده و لمس نیست،کاری ثمربخش است که به مرور زمان اثرات خود را بر جامعه و افراد نشان خواهد داد.

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این دیدار با تبریک سال نو به اهالی رسانه گفت:خوشبختانه فعالیت رسانه ها علی رغم مشکلات و نواقصی که وجود دارد رضایت بخش است.

رضا خردمند افزود:رسانه ها در سطح استان به عنوان پل ارتباطی بین مردم ومسئولان در راستای آگاهی بخشی به مردم بالاخص در دوران کرونا از هیچ تلاشی دریغ ننمودند که جای تقدیر دارد.

در این دیدار مدیر مسئول نشریه نسیم دنا به نمایندگی از برخی اصحاب رسانه با تبریک سال نو،هدف از این دیدار را تبریک سال نو و خداقوت به مدیرکل و کارکنان اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان عنوان کرد وگفت:دغدغه رسانه ها توسعه،تعالی وپیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد در ابعاد مختلف است که انتظار می رود در سال جاری که از سوی رهبر فرزانه به نام سال تولید،پشتیبانی ها،مانع زدایی ها نامگذاری شده شاهد حمایتها و پشتیبانی های بیشتر از اصحاب رسانه باشیم.

سید ولی موسوی نقش رسانه در تحولات سیاسی،اجتماعی،علمی وفرهنگی جوامع بشری را یاداور شد وگفت:انتظار می رود اقتصاد رسانه در سال جاری مد نظر مسئولان قراربگیرد و سهمی از اعتبارات فرهنگی برای غنی بخشیدن به محتوای رسانه ها در چهار چوب مشخصی در اختیار رسانه ها قرار بگیرد.

وی با تقدیر وتشکر از مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان که نگاه جامع وعالمانه ای به رسانه ها بدور از گرایش،مرزبندیها و سلایق دارند اظهار امیدواری کرد:در سال 1400 با حمایتهای مجموعه ارشاد اسلامی از رسانه ها به سمت کیفی سازی و حرفه ای شدن فعالیتهای رسانه ای گامهای خوبی برداشته شود.

موسوی،سال نو را سال زیباییهای اخلاق در حوزه رسانه عنوان کرد و با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال جاری گفت:با همدلی مردم ومسئولان و نقش آفرینی رسانه ها در روشنگری وآگاهی بخشی به مردم،انشالله همچون گذشته شاهد انتخاباتی پرشور با مشارکت بالا در سطح استان خواهیم بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان تبریک سال نو اصحاب رسانه رسانه ها اهل قلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی بعد از ظهر یکشنبه در دیدارهای جداگانه با اعضای شورای اسلامی شهر دیلم و امام حسن به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها، وجود تعامل و همدلی در میان اعضای شورا را اولین اصل تشکیل شورای موفق ذکر کرد.

وی اظهار داشت: دانش، تخصص، دلسوزی، اراده انجام کار تیمی و استفاده از خرد جمعی نیز یاری دهنده افراد شورا برای انجام رسالت و وظیفه سنگین نمایندگی مردم است و در سایه این خصوصیت‌ها، شهر به آبادانی و پیشرفت می‌رسد و آینده روشنی برای آن رقم می‌خورد.

فرماندار دیلم ضمن تبریک روز شوراها به منتخبین مردم در شورای اسلامی شهرهای دیلم و امام حسن افزود: ما به عنوان خادمین مردم در مجموعه دولت امیدواریم با همفکری و تعامل بیشتر با شوراها و شهرداری بتوانیم خدمات قابل قبولی در شهرستان انجام دهیم تا پاسخگوی توقعات به حق مردم باشیم.

در ادامه این نشست‌ها هر یک از اعضای شورا به بیان مطالبی در خصوص مشکلات و ارائه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 6091228

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند