Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید خلیل زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ایام تعطیلات نوروزی ۴۷ اکیپ نظارتی، ستاد و بازرسی از ۲۵ اسفندماه سال ۹۹ تا ۱۷ فروردین سال جاری بر مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت داشتند، افزود: این طرح با هدف ارتقای سطح کیفی و بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، شامل کشتارگاه‌ها، قصابی‌ها، فروشندگان گوشت، مراکز بسته‌بندی، رستوران‌ها و غذاخوری‌ها و غیره… انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: د ر این طرح اکیپ نظارت و بازرسی بهداشتی دامپزشکی، موفق به بازرسی ۴ هزار و ۴۸۴ نوبت از مراکز عرضه انواع فرآورده‌های خام دامی (گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ، ماهی و …) تعداد ۹۱۳ نوبت بازدید و نظارت بر رستوران و غذاخوری‌ها و ۴۳۳ نوبت کشتارگاه و مراکز بسته بندی در مجموع ۵ هزار و ۸۳۰ نوبت شدند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت طی ۵ هزار و۸۳۰ نوبت بازرس و نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی نزدیک به ۸ تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف کشف، ضبط و از چرخه مصرف خارج و به ۹۰ مورد شکایت مردمی در ایام نوروز نیز پاسخگویی شده است.

خلیل زاده در ادامه از پایش و غربالگری بیماری بروسلوز با نمونه برداری بالغ بر ۱۳ هزار رأس دام جهت تشخیص بیماری بروسلوز تب مالت در سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت همچنین جهت پیشگیری و مقابله با این بیماری در سالی که گذشت تعداد یک میلیون ۱۸۶ هزار و ۱۷۹ رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری بروسلوز (تب مالت) ایمن سازی و مایه کوبی شدند.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: هم اکنون در سطح استان تعداد ۱۷۷ داروخانه دامپزشکی و تعداد ۲۳ شرکت پخش دارو و واکسن فعالیت می‌کنند که عملکرد این مراکز به صورت مستمر مورد پایش و رصد قرار می‌گیرد.

وی گفت: طی ۱۲ ماهه سال ۹۹ توسط کارشناسان این اداره کل تعداد ۳۱۶۹ مورد بازدید از داروخانه‌های دامپزشکی شرکت‌های پخش استانی و سراسری دارو واکسن، سموم و مواد بیولوژیک توسط کارشناسان این اداره کل صورت گرفته است.

وی با با تاکید بر اینکه دامداران عزیز داروهای مورد نیاز خود را با نسخه دکتر دامپزشک و از داروخانه‌های دامپزشکی تهیه فرمایند و حتماً پس از دریافت دارو به تاریخ تولید و انقضا درج شده بر روی اقلام دارویی توجه کنند و گفت: دامداران می‌توانند هرگونه تخلف در این خصوص را با شماره ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

کد خبر 5184476

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی آذربایجان غربی امید خلیل زاده نظارت و بازرسی ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا گرگان ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونایی ماه مبارك رمضان انتخابات 1400 اردبیل شهرستان کرج واکسن کرونا فرآورده های خام دامی عرضه فرآورده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۱۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، یوسف روستا  با اشاره به بازدید کارشناسان دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب از مراکز عرضه مواد غذایی، اظهار کرد: بیش از ۲ هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب طی بازدید و بررسی‌ها کشف شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب افزود: این مقدار مواد غذایی غیرقابل‌مصرف با تشدید نظارت‌های امسال توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی توقیف و جمع‌آوری‌شده بودند.

وی گفت: این مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف پس از کشف و جمع‌آوری و طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای دادستانی و با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط امحا و معدوم شد.

روستا با اشاره به بازدیدهای مکرر توسط بازرسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تصریح کرد: کار نظارت بر مراکز عرضه در طول سال همچنان بادقت لازم انجام می‌شود و از مردم نیز درخواست داریم هنگام خرید به شرایط بهداشتی مواد غذایی توجه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هم چنین با اشاره به اجرای بازرسی‌های روزانه از مراکز عرضه مواد غذایی، پروتئینی و خوراکی و غیره در سطح شهرستان، اظهار کرد: از عموم مردم خواهشمندیم مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و در هنگام خرید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و نیز پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید توجه کنند.

دیگر خبرها

  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب