Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@20:46:57 GMT

آیا فلفل تند برای همگان مفید است؟

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۵۰۱۴

آیا فلفل تند برای همگان مفید است؟

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری نووستی، «اولگا کوراپلیووا» متخصص تغذیه در روسیه اعلام کرد: فلفل تند (که به آن فلفل چیلی هم می‌گویند) باعث بهبود مزاج بدن شده و روند متابولیسم (سوخت و ساز بدن) را سرعت می‌بخشد.

این متخصص تغذیه روس افزود: ۱۰۰ گرم پودر فلفل تند دارای ۲۸۲ کالری است و در ترکیب آن ماده فعال «کپسایسین» وجود دارد که باعث سوزش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماده دمای بدن را کمی افزایش می‌دهد و ۵ درصد روند متابولیسم (سوخت و ساز) را سرعت می‌بخشد. این اثر تا یک الی دو ساعت پس از غذا ادامه دارد؛ برای همین این ماده به پماد‌های دارویی اضافه می‌شود.

این متخصص روس تصریح کرد: فلفل قرمز دارای ویتامین‌های گروه B و C است و به بدن در تولید اندروفین (مسکن‌های طبیعی) کمک می‌کند که بدین معناست که در  بهبود مزاج شما تاثیر خواهد داشت.

او افزود: اما خوردن فلفل تند به افرادی که از زخم معده و یا ورم معده رنج می‌برند، توصیه نمی‌شود؛ چرا که وخامت سلامتی آن‌ها را بدتر می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فلفل تند فلفل چیلی فلفل تند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۵۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک

گیاهان مفید برای رشد، ماساژ دادن کف سر با مخلوط دمنوش آن و شامپو با شوره سر مقابله می‌کند و باعث بهبود گردش خون می‌شود.

گیاهان مفید برای رشدمو

به گزارش چشمک، ریزش روزی ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در یک فرد سالم امری طبیعی است، اما برخی بیش از این مقدار مو از دست می‌دهند و علت آن می‌تواند رعایت نکردن برنامه غذایی درست، مشکل تیروئید، بیماری یا حتی دارو‌های متعددی باشد که مصرف می‌کنند. در این موارد خوب است به متخصص مو یا تغذیه مراجعه کنید.

علاوه بر آن می‌توانید از چند گیاه نیز استفاده کنید نام برخی از این گیاهان در این مطلب سلامت ذکر شده که برای بهبود گردش خون و ضدعفونی کردن موثر است.

ژینکو:

مالیدن تنتوره این گیاه باعث بهبود گردش خون و تحریک رشد دوباره مو می‌شود.

مریم گلی:

گیاهان مفید برای رشد، دمنوش مخلوط شده این گیاه با سرکه سیب علاوه بر تحریک جریان خون، کف سر را نیز ضدعفونی می‌کند. این مخلوط را پس از شستن مو استفاده کنید.

دم اسبی:

این گیاه سرشار از ماده‌ای به نام سیلیکاست که در تقویت مو موثر است و مانع ریزش و شکستن مو می‌شود. دمنوش آن را با شامپو ملایم مخلوط و استفاده کنید تا مو‌هایی سالم داشته باشید.

رزماری:

گیاهان مفید برای رشد، ماساژ دادن کف سر با مخلوط دمنوش آن و شامپو با شوره سر مقابله می‌کند و باعث بهبود گردش خون می‌شود.

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» اجماع‌ساز بود و همگان آن را ستودند/ میز مذاکره را هیچگاه ترک نکرده‌ایم
  • رئیسی: «وعده صادق» اجماع‌ساز بود و همگان آن را ستودند
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی اعلام شد
  • عدم الزام مشاغلی که فروش کمتر از ۳۰ میلیاردتومان بوده به ارایه دفاتر و ترازنامه
  • نکته مهمی که در توقیع امام زمان (عج) به شیخ مفید اشاره شد
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • باید همگان در اجرای طرح نور، پلیس را یاری کنند
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • تندی غذا را چگونه بگیریم ؟ | رفع تندی غذا با چند راه ساده ؛ از رفع تندی غذا با نوشابه تا سیب زمینی و لبنیات
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند