Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:30:06 GMT

چمران: تشکیل شورای وحدت ملی در حد گمانه‌زنی است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۷۲۶۴

چمران: تشکیل شورای وحدت ملی در حد گمانه‌زنی است

«مهدی چمران» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره ادغام شورای وحدت اصولگرایان و ائتلاف نیروهای انقلاب و تشکیل ائتلافی با عنوان «شورای وحدت ملی»، گفت: در این زمینه به نتیجه صد در صدی نرسیدیم و این نام در حد گمانه‌زنی است، ولی امیدواریم این موضوع به نتیجه برسد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره امکان نامزدی ابراهیم رییسی برای انتخابات ۲۸ خرداد ریاست‌جمهوری از سوی شورای ائتلاف، گفت: رییسی پایه گذار شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است و این شورا از او حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با سرنام «شانا»  ائتلافی اصول‌گرا است که برای انتخابات دوم اسفند ۹۸ مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، اما فعالیت این شورا به این انتخابات ختم نشد و این ائتلاف به همراه تشکلی تازه تاسیس چون شورای وحدت اصولگرایان برای حضور در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری،  میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی شهر و روستا فعالیت می‌کند. شورای وحدت اصولگریان سال ۹۹ از سوی تشکل های دیگر اصولگرا با محوریت جامعه روحانیت مبارز کشور تشکیل شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی انتخابات ریاست جمهوری مجلس خبرگان رهبری چمران پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی انتخابات ریاست جمهوری مجلس خبرگان رهبری چمران اخبار کنکور ائتلاف نیروهای انقلاب شورای ائتلاف شورای اسلامی شورای وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۷۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، مهدی دهرویه روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع شعب اخذ رای ۲۰۳ شعبه برای شهر گنبدکاووس و روستاهای بخش مرکزی و ۲۷ شعبه برای بخش داشلی‌برون است.

وی اضافه کرد: از مجموع ۲۳۰ شعبه اخذ پیش بینی شده درحوزه انتخابیه شهرستان گنبدکاووس ۱۶۸ شعبه ثابت و ۶۲ شعبه سیار است.

دهرویه یادآور شد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس برای ششمین بار است که به مرحله دوم کشیده شد.

فرماندار گنبدکاووس همچنین با اشاره به کسب رتبه سوم استان گلستان در مشارکت انتخابات ۱۱ اسفند پارسال، ابراز امیدواری کرد مردم این شهرستان در مرحله دوم انتخابات حضور پرشوری داشته باشند.

وی ادامه داد: تلاش هیات‌های اجرایی و نظارت و عوامل برگزار کننده، بازرسی و ناظرین و نیروی انتظامی در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس، تحقق کامل راهبرد «رسام» (رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت) و رعایت عدالت است.

به گزارش ایرنا، انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ حوزه انتخابیه گنبدکاووس برای تعیین نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پس از به‌ حدنصاب نرسیدن آرای نامزدها به دور دوم کشیده شد و «قرجه طیار» و «عبدالحکیم آق‌ارکاکلی» در مرحله دوم انتخابات برای کسب کرسی نمایندگی تلاش می‌کنند.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند.

شهروندان گنبدکاووس ۱۳۰ هزار و ۸۵ رای در صندوق آرای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ریختند.

حوزه انتخابیه شهرستان‌ گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

دیگر خبرها

  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • آشنایی با ۸ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است