Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس مازندران _ سرویس ورزشی | رقابت‌های کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا امروز (جمعه) در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد. در پایان رقابت‌های مقدماتی این مسابقات محمدهادی ساروی کشتی‌گیر مازندرانی، در اوزان ۹۷ کیلوگرم با حضور در دیدار فینال سهمیه المپیک توکیو را بدست آوردند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی در دور اول و کمتر از یک دقیقه با نتیجه ۸ بر صفر شروز اوچیلوف از تاجیکستان را از پیش رو برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در دور بعد مقابل احمد داحشان از اردن با نتیجه ۸ بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گرایی در این مرحله آشو دارنده مدال برنز آسیا از هند را با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کرد و ضمن راهیابی به دیدار فینال، سهمیه المپیک توکیو را نیز کسب کرد.

حریف گرایی در دیدار فینال هان سو ریو قهرمان جهان از کره جنوبی است. در وزن ۸۷ کیلوگرم حسین نوری در کشتی نخست با نتیجه ۹ بر صفر شاگلدی آنایف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل فی‌پنگ دارنده مدال برنز بازی های آسیایی از چین با نتیجه ۴ بر ۴ مغلوب و سهمیه المپیک را از دست داد.

نوری با این شکست به دیدار رده بندی رفت. حریف وی در این دیدار جین هیوک کیم از کره جنوبی است. دیگر فینالیست این وزن نورسلطان تورسینوف از قزاقستان است. در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر جهانگیر توردیف دارنده مدال نقره آسیا از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله با با نتیجه ۱۰ بر ۲ یانان چن از چین را مغلوب کرد و ضمن کسب سهمیه المپیک به دیدار فینال راه یافت. ساروی در دیدار فینال به مصاف اوزور ژوژوپبیکوف از قرقیزستان می رود.

اسامی کشتی گیرانی که به دیدار فینال راه یافته و موفق به کسب سهمیه شدند به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم: سایلیک والیهان (چین) – ژولامان شارشنبیکوف (قرقیزستان) ۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی (ایران) – هان سو ریو (کره جنوبی) ۷۷ کیلوگرم: آکژول محموداف (قرقیزستان) – شوهی یابیکو (ژاپن) ۸۷ کیلوگرم: فی پنگ (چین) – نورسلطان تورسینوف (قزاقستان) ۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی (ایران) – اوزور ژوژوپبیکوف (قرقیزستان) ۱۳۰ کیلوگرم: مومینجان عبداله یف (ازبکستان) – مین سئوک کیم (کره جنوبی) رقابت های فینال و رده بندی عصر امروز برگزار می شود.

مسابقات گزینشی کشتی آزاد نیز روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه برگزار می شود که قرعه نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی دیگر کشتی گیر مازندرانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم عبدالک از کویت کشتی می گیرد و در صورت غلبه بر این کشتی گیر در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده کشتی میان جون سوک یون از کره جنوبی و حاجی محمد علی از بحرین می رود در این وزن ۱۰ نفر حضور دارند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی در دور اول به مصاف علی موحامت اووزمیرادوف از ترکمنستان می رود و در صورت گذر از این حریف در دور بعد با برنده کشتی میان منگ حجی جان از چین و پارینیا چامناجان از تایلند می رود. در این وزن ۱۱ نفر حضور دارند که نمایندگان هند، قطر و تاجیکستان در گروه امامی حضور دارند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان دیگر نماینده مازندران در دور نخست با نائویا آکاگوما از ژاپن مبارزه می کند و در صورت پیروزی در این کشتی در مبارزه بعدی به مصاف ضیا موحامت صفراف از ترکمنستان می رود در این وزن ۱۰ کشتی گیر حضور دارند.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: کشتی مازندران مرحله نیمه نهایی سهمیه المپیک دیدار فینال حضور دارند ۹۷ کیلوگرم کره جنوبی کشتی گیر بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۹۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!

تعلیق‌های سنگین رئیس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی علیه داوران باسابقه، برخی کشورهای مدعی را به سمت تشکیل کمپین و احتمال کودتا علیه آنتونیو پیش برده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر چند داور سرشناس کشتی جهان از جمله ابراهیم چی‌چی اوغلو، کمال بوعزیز، کیسی گوسل و محمد مصلایی‌پور با استناد به قضاوت‌شان در مسابقات گزینشی المپیک، از سوی کمیسیون داوران اتحادیه جهانی تعلیق شدند.

واکنش مصلایی‌پور به تعلیقش: آن فن پیچیدگی نداشت،اشتباه نکردم

رومن پاولوف، علی سایوان، الکسی بازولین هم دیگر داورانی بودند که به دلیل اشتباه در داوری مبارزه فرانک چامیزوی ایتالیایی و توران بایراموف آذربایجانی تعلیق شده و همه آنها به دلیل آنکه در لیست دعوتی‌ها به مسابقات گزینشی جهانی در استانبول نیستند، عملاً شانس قضاوت در المپیک را از دست خواهند داد.

جالب اینکه چی‌چی اوغلو، کمال بوعزیز و کیسی گوسل از جمله اعضای اصلی کمیسیون داوران اتحادیه جهانی هستند و محمد مصلایی‌پور نیز دیگر عضو این کمیسیون، در جمع مدرسان حضور دارد.

محروم کردن این تعداد داور برجسته در آستانه آخرین گزینشی المپیک، جای تعجب و تأمل دارد و خبرها حاکی از تشکیل کمپین ضد آنتونیو، رئیس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی از سوی کشورهایی چون روسیه، آمریکا، ترکیه و چند کشور دیگر است. گفته شده این نفرات قرار است در استانبول حضور پیدا کرده و مراتب اعتراض خود را به اتحادیه جهانی اعلام کنند.

مسابقات گزینشی استانبول 20 تا 23 اردیبهشت در ترکیه برگزار می‌شود که آخرین مسابقه گزینشی المپیک خواهد بود که در آن سه کشتی‌گیر صاحب سهمیه خواهند شد و در خصوص داوران نیز تصمیمات نهایی صورت می‌گیرد.

باید دید اتحاد کشورهای صاحب کشتی علیه آنتونیو و پیگیری حذف داوران که به باور آنها نوعی قلع و قمع داوران سرشناس اتحادیه جهانی از سوی آنتونیو با اهدافی خاص است، به چه نتیجه‌ای منجر خواهد شد و آیا بازگشت چی‌چی‌ اوغلو، بوعزیز، مصلایی‌پور و ... به لیست داوران قضاوت کننده در المپیک را در پی خواهد داشت؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • گزارش سایت آمریکایی از رقیب‌ ایرانی لی در استانبول
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو
  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه
  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • کامران قاسم‌پور کجای ماجراست؟