Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق بین المللی پول با هشدار درباره اینکه ترمیم ضربه اقتصادی ناشی از بحران کرونا هنوز به پایان نرسیده است، از مقامات کشورها خواست تا با اختصاص بودجه به حمایت خود از اقتصاد جهانی ادامه دهند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بیزینس تایمز، صندوق بین المللی پول روز پنجشنبه با هشدار درباره اینکه ترمیم ضربه اقتصادی ناشی از بحران کرونا هنوز به پایان نرسیده است، از مقامات کشورها خواست تا با اختصاص بودجه به حمایت خود از اقتصاد جهانی ادامه دهند و اطمینان حاصل کنند که هیچ کشوری عقب نماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق بین المللی پول در پایان نشست بهار خود گفت: بدون این کمک ها و بودجه اضافی از سوی این صندوق و بانک جهانی، کشورهای در حال توسعه و مردم فقیر بسیاری از کشورها احتمالاً برای نجات از رکود ناشی از بحران کرونا با مشکل مواجه شوند.

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول به خبرنگاران گفت: حمایت مداوم برای "کاهش و التیام زخم های اقتصادی" لازم است.

هشدار رئیس صندوق بین المللی پول درباره "واگرایی بزرگ" در اقتصاد جهانسازمان ملل: اقتصاد جهان 4.7 درصد در سال 2021 رشد می‌کند

وی افزود: ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همه برای زندگی بهتر فرصت خوبی داشته باشند. این به معنای تسریع دسترسی به واکسن و بهره گیری از فرصتی است که بحران کرونا برای سرمایه گذاری در فناوری سبز ایجاد کرده است که می تواند شغل هایی با درآمد خوب ایجاد کند و تغییرات آب و هوایی را حل کند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده نیز خواستار بودجه های "قابل توجه" جدید برای اطمینان از جبران خسارت های وارده از بیماری همه گیر کووید_19 شد.

صندوق بین المللی پول و بانک جهانی از برنامه هایی برای تشدید تمرکز خود بر سرمایه گذاری سبز و جنبه های اقلیمی برنامه های وام دهی خود خبر داده اند.

انتظار می رود صندوق بین المللی پول پیشنهادی را در ماه ژوئن به هیئت مدیره خود ارائه دهد و خانم جورجیوا نیز اعلام کرد که این صندوق با کشورهای ثروتمند در حال همکاری است تا به کشورهای در حال توسعه کمک کند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا صندوق بین المللی پول ویروس کرونا صندوق بین المللی پول صندوق بین المللی پول بحران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند

بهروز محبی نجم‌آبادی درباره شرایط اقتصادی کشور و اصلاح سیاست‌های ارزی دولت اظهار کرد: در کشور در حوزه ارزی نیاز‌های کاذب و واقعی داریم و دولت باید تمرکز خود را بر نیاز‌های واقعی بگذارد و اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره نزند. ما باید با تهاتر و استفاده از سایر ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند و سایر شیوه‌هایی که داریم تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.

وی ادامه داد:با صادرات ویژه و تولید صادرات محور تلاش کنیم که ارز آوری را در کشور به صورت جدی پیگیری کنیم و اگر این اتفاق عملی شود، قطعا نیاز واقعی به ارز کاهش پیدا می‌کند و ما می‌توانیم به راحتی پاسخگوی نیاز‌های کشور باشیم.  

منتخب مردم سبزوار برای مجلس دوازدهم افزود: تا زمانی که نگاه سرمایه‌ای به ارز داشته باشیم و افراد ارز را مانند یک کالا مبادله کنند و عرضه و تقاضا تعیین تکلیف کنند همین مشکلات وجود خواهد داشت؛ بنابراین مسئولان ما باید بدانند که در بحث ارز باید تلاش کنیم قانون مالیات بر عایدی سرمایه را به نتیجه برسانیم. در این زمینه  شورای نگهبان می‌تواند کمک کند که در همین مجلس این موضوع را به نتیجه برسانیم.

محبی تاکید کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه مشکلات ما را حل خواهد کرد. این قانون باعث می‌شود که نقدینکی به جای آن که به سمت سوداگری ارز رود به سمت تولید برود. تا زمانی که تولید در کشور به صورت جدی سود آوری برای مردم نداشته باشد قطعا رفتن به سمت دلالی ارز و سایر مشکلات در این حوزه وجود خواهد داشت و این‌ها همه ما را دچار مشکل خواهد کرد  و اقتصاد و شاخص‌های اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران