Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی اورژانس اصفهان از انتقال بیمار با بالگرد اورژانس هوایی از میمه به خمینی‌شهر خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به سانحه رانندگی، اظهار کرد: مصدوم این حادثه در بیمارستان میمه بستری بوده و در ساعت ۱۴:۰۶ امروز برای انتقال وی یک بالگرد به بیمارستان میمه اعزام شد.

وی با اشاره به مأموریت اورژانس هوایی اصفهان، افزود: بیمار تصادفی که یک مرد ۵۱ ساله بود از بیمارستان میمه به بیمارستان ۹ دی منظریه خمینی‌شهر منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی اورژانس اصفهان در خصوص زمان مأموریت هوایی برای انتقال مصدوم، خاطرنشان کرد: این مأموریت در ساعت ۱۶:۰۰ به اتمام رسید که تقریباً حدود دو ساعت به طول انجامید.

کد خبر 485772

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اورژانس ۱۱۵ اصفهان ماموریت اورژانس سخنگوی اورژانس اصفهان اورژانس اصفهان اورژانس هوایی مصدوم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۰۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، این بالگرد علاوه برآنکه با سرعت ۴۰۰ کیلومتر برساعت و ۵۰ درصد سریع تر از نمونه های فعلی پرواز می کند، ۲۵ درصد سوخت کمتری مصرف می کند.

شرکت ایرباس هلی کوپترز در سال ۲۰۱۳ میلادی با ابزار آزمایشی X۳ رکورد سرعت بالگرد را شکست، به طوریکه سرعت آن به ۴۷۲کیلومتر برساعت رسید. اکنون شرکت با هلی کوپتر جدید خود قصد دارد همان فناوری را در پروژه تحقیقاتی اروپاییClean Sky ۲ برای بازار تجاری به کار گیرد و همزمان آن را به وسیله پروازی کارآمدتر و حافظ محیط زیست تبدیل کند.

هرچند هلی کوپتر جدید که ریسر(Racer) نام دارد، ظاهری مشابه نمونه های معمول در بازار دارد اما برای پرواز با سرعت بالا طراحی شده است. آئرودینامیک این هلی کوپتر برای سرعت های زیرسرعت صوت بهینه شده و از سوی دیگر سیستم پیش رانش ۲ موتور دارد که روی جعبه های بال ها تعبیه شده اند تا هنگام پرواز با سرعت ۵۰ درصد سریعتر از هلی کوپتر های معمول نیروی لیفت را فراهم کنند.

دلیل این امر آن است که هلی کوپترها در سرعت بالا با مشکلات زیادی روبرو می شوند زیرا هنگامیکه پروانه های هلی کوپتر می چرخند، یک طرف به سمت جلو و سمت دیگر به طرف عقب حرکت می کند. در سرعت پایین چنین امری تاثیر زیادی ندارد اما در سرعت بالا چنین تمایز ممکن است عملکرد ابزار را در هم بریزد.

برای اجتناب از چنین امری هلی کوپتر ریسر هنگامیکه به سرعت بالا می رسد، اتکا به پروانه ها را ۱۵ درصد کاهش می دهد و کنترل را به موتورهای به جلو پیش راننده و جعبه های روی بال ها واگذار می کند. علاوه بر آن ۲ موتور Aneto-۱X توسعه یافته اند که بخشی از سیستم جدید هیبریدی-برقی- حافظ محیط زیست هستند. با کمک این بحش یکی از موتورها در وضعیت کروز می تواند خاموش شود. این به معنای انتشار دی اکسید کربن کمتر و کاهش ۲۵ درصدی مصرف سوخت به ازای هر مایل است.

به گفته ایرباس هلی کوپتررز نخستین پرواز نمونه اولیه ریسر ۳۰ دقیقه طول کشید.

کد خبر 6088918 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • مصدومیت ۶ نفر در پی تصادف تریلی و پراید
  • فیلم| انتقال بقایای موشک ایران توسط بالگرد اسرائیلی
  • خلبان نامداری که درخواستِ کم کردن درجه‌اش را داشت! + فیلم
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست
  • ۹ مصدوم درپی تصادف ۲ پراید در جاده کلات مشهد
  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان
  • ۵ مصدوم در برخورد دو خودروی سواری در جاده قم به اصفهان
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی