Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@16:52:57 GMT

۳۵۰۰ دوز واکسن کرونا به استان ایلام اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۰۲۷۵

۳۵۰۰ دوز واکسن کرونا به استان ایلام اختصاص یافت

جمیل صادقی‌فر عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: بیش از ۳۵۰۰ هزار دوز واکسن کرونا تاکنون به استان اختصاص یافته و از این تعداد تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ دوز تزریق شده است.

وی افزود: به دستورالعمل وزارت بهداشت تزریق واکسن کرونا مستلزم تأمین شرایطی از جمله رعایت زنجیره سرد، واکسیناتور آموزش دیده، حضور پزشک، تأمین دسترسی نرم افزاری جهت ثبت اطلاعات در سامانه‌های مرکز بهداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: این واکسن موارد منع مصرف دارد که شامل زنان باردار و شیرده، مبتلایان به اختلالات انعقاد و افراد دارای بیماری تب دار( تب بالای 37 درجه) می‌شود.

وی ادامه داد: این  تعداد دوز واکسن برای گروه‌های هدف و کادر بهداشت و درمان، تزریق می‌شود.

صادقی‌فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد: به‌رغم ورود واکسن به کشور و استان، مردم عزیز استان کماکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را باید در اولویت قرار دهند؛ استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیر ضرور به خصوص در مکان‌های شلوغ و فاقد تهویه به عنوان توصیه‌های بهداشتی مورد تاکید است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۳

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۰۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور