Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن فتحی به مناسبت روز جهانی بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: روز جهانی بهداشت فرصت مغتنمی است تا با بازنگری و نگاه مجدد به توانمندی‌ها و دستاوردها در قالب یک برنامه منسجم و کلان همراه با هم در مسیر تحقق سلامت مردم گام برداریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخورداری از بالاترین استاندارد بهداشتی، یکی از حقوق اساسی هر انسانی بدون تمایز نژاد است، گفت: در سال جاری و با وجود فراگیری ویروسی کشنده در سطح جهان، روز جهانی بهداشت بیشترین تمرکز خود را روی این امر قرار داده است که همه افراد از شرایط زندگی و کار مناسب برای داشتن سلامتی برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی با اشاره به کم‌کاری‌های دولت در مبارزه با کرونا در ایام نوروز، اظهار داشت: اولویت قراردادن اقتصاد و گردشگری در ایام اخیر، کشور را به مرحله بحران رسانده است.

وی با بیان اینکه سفرهای مسئولانه نوروزی نتوانست اقتصاد گردشگری را از مهلکه آسیب‌های ناشی از کرونا نجات دهد، گفت: با بحرانی‌شدن اوضاع ضروری است با ایجاد محدودیت‌ها از شیوع بیشتر این بیماری و افزایش آمار مرگ و میرها جلوگیری شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تبریک این روز به جامعه همکاران بهداشت در سراسر استان کردستان؛ برای یکایک خدمتگزاران عرصه بهداشت، در اجرای این رسالت مهم و خطیر آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/2330/70

منبع: فارس

کلیدواژه: ایام نوروز گردشگری بیماری محسن فتحی نماینده سنندج دیواندره و کامیاران در مجلس ایام تعطیلات نماینده سنندج دیواندره و کامیاران در مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها