Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:10:40 GMT

۱۰۰ میلیارد ریال صرف توسعه امور عمرانی روستاهای مهریز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۲۶۷۵

۱۰۰ میلیارد ریال صرف توسعه امور عمرانی روستاهای مهریز شد

مهدی دهقانی‌زاده روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساماندهی سطح معابر عمومی روستاها شامل تسطیح، نصب سنگ‌جدول، آسفالت و و رسیدگی به وضعیت پارک‌های روستایی در دهستان های ارنان، تنگچنار، خورمیزات، میانکوه و بهادران است که با همکاری مردم و پیگیری دهیاران انجام می شود.

وی به برگزاری نشست‌های مستمر با حضور مردم و مسوولان مرتبط در مناطق روستایی و بررسی مسایل و مشکلات و پاسخگویی به مطالبات آنها اشاره کرد و گفت: این اقدام مورد اقبال قرار گرفت و امسال به خصوص در راستای شعار سال ۱۴۰۰« تولید، پشتیبانی ها، موانع زدایی ها »با حضور متولیان پیگیری و اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانی‌زاده به اهمیت نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآودر شد:  نقشه راه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستایی در سال‌جاری برنامه‌ریزی برای تحقق منویات مقام معظم  رهبری است و برای انجام آن از ابتدای سال اقدام لازم صورت می‌گیرد .

وی به اهمیت انتخابات امسال به خاطر تحولات جهانی و منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: در این خصوص از طرف دهیاران تمامی زمینه های لازم برای جلب مشارکت آحاد مردم در انتخابات صورت گرفت و هدف اصلی زمینه‌سازی برای مشارکت حماسی مردم در این رخداد مهم سیاسی است.      

شهرستان مهریز ۴۶ دهیاری دارد و از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز ۳۰ درصد در ۱۴۰ روستای پنج دهستان ارنان، میانکوه، تنگچنار، خورمیزات و بهادران زندگی می‌کنند.

هدف از اجرای طرح هادی رفع موانع در تامین زیرساخت ها ، توسعه ها و ترغیب مردم به ماندن در روستا و بازگشت آنها از شهر به روستاهاست.

هم اکنون ۱۳ درصد از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان یزد در روستاها زندگی می کنند در حالیکه این نسبت در کشورهای توسعه یافت ۴۰ درصد است . ۸۷ درصد جمعیت استان در ۲۴ شهر در ۱۰ شهرستان زندگی می کنند. 

برچسب‌ها مهریز یزد توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز یزد توسعه روستایی مهریز یزد توسعه روستایی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۲۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار بردسکن گفت: سیل در بیش از ۴۰ نقطه از بستر رودخانه‌های این شهرستان جاری شد که وقوع سیل هیچ یک از روستا‌های شهرستان را در محاصره خود قرار نداده است.

علی حاجی نژاد افزود: بارش‌های بهاری که به صورت رگباری در روز‌های اخیر و امروز در شهرستان بردسکن شاهد بودیم موجب خوشحالی و شادمانی مردم و شهروندان بویژه کشاورزان و دامداران منطقه شد. .

وی گفت:در بیشتر نقاط با جاری شدن سیل و روان آب‌ها خساراتی به برخی زیر ساخت‌های شهرستان وارد کرد که برآورد اولیه کارشناسان راهداری بیش از ۳ میلیارد تومان است.

معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار بردسکن افزود: ستاد پیشگیری، هماهنگی وفرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بردسکن در حالت آماده باش است تا در صورت بروز هرگونه مشکلی نسبت به رفع آن اقدام لازم و فوری انجام شود.

دیگر خبرها

  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • بازگشایی بیشتر محور‌های مسدود شده عشایری و روستایی در خوزستان
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است