Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: شهرستان اسفراین با توجه به تعاریف وزارت بهداشت طی روزهای گذشته به جمع شهرهای قرمز پیوسته لذا هیاهوی تعطیلی، شهر را در برگرفته است؛ هر چند که فعلاً خبری از تعطیلی خاصی نیست.

بانک‌ها از جمله سازمان‌هایی هستند که طبق مصوبات ستاد ملی کرونا و مصوبه کانون بانک‌ها و مؤسسات، در شرایط قرمز، باید با ۵۰ درصد ظرفیت خدمات رسانی کنند که این امر یقیناً برای شهرستان اسفراین نیز صدق می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حضور میدانی خبرنگار مهر در بانک‌های سطح شهر اسفراین حکایت از عدم توجه مدیران به این مصوبه دارد و این امر سبب اعتراض کارمندان شده است. اعتراضی که البته مردم آن را قبول ندارند. از این رو به سراغ کارمندان و مشتریان رفتیم تا نظر آنان را پیرامون این تصمیم جویا شویم.

چرا کارمندان بانک‌ها تعدیل نمی‌شوند؟

علیرضا مهدوی، کارمند بانک دولتی است؛ او می‌گوید: من در طول یک سال گذشته ۲ بار در محل کارم به کرونا ویروس مبتلا شده‌ام و متأسفانه مدیران ما مصوبه کانون بانک‌ها را اجرا نمی‌کنند.

خانم علوی نیز که در یک بانک شلوغ دولتی مشغول است، اظهار داشت: در شرایطی که شهرستان اسفراین قرمز و به وضعیت هشدار رسیده است، حضور کارکنان در بانک‌های سطح شهر باید طبق مصوبات کانون بانک‌ها ۵۰ درصد باشد اما نمی‌دانم به چه دلیل مدیر این مصوبه را اجرایی نمی‌کند.

وی در ادامه از مردم و عدم رعایت پروتکل‌ها سخن به میان آورد و تصریح کرد: مردم می‌توانند بسیاری از تراکنش‌ها را به صورت الکترونیکی انجام دهند اما عدم اطلاع از امکانات باعث حضور آن‌ها در بانک می‌شود.

علوی همچنین به عدم امکان انجام تمام فعالیت‌های بانکی به صورت مجازی تاکید کرد و گفت: علیرغم اینکه مردم از دستگاه نوبت می‌گیرند، باز هم در جلو باجه مربوطه تجمع می‌کنند.

سعید ابراهیمی هم یکی دیگر از کارمندان بانک در اسفراین است که می‌گوید: مگر قانون مصوب شده کانون بانک‌ها برای حضور در شرایط مختلف کرونایی فقط برای کارمندان تهرانی است؟ مگر ما در شهرستان از این مصوبه مستثنی هستیم؟

تعدیل نیرو نباید باعث ایجاد تجمع شود

مهدی کرامتی، فرماندار اسفراین در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: مدیران بانک‌ها باید با برنامه‌ریزی در شعب تقلیل نیرو داشته باشند.

مقام عالی دولت در شهرستان اسفراین بیان کرد: مصوبه تقلیل نیرو در بانک‌ها هفته گذشته به مدیران شعب ابلاغ شده و مدیران باید برنامه‌ریزی لازم را جهت حضور پرسنل خود داشته باشند.

وی افزود: کمبود نیرو در بانک‌ها نباید سبب تعلل و تجمع در کار مشتریان شود.

کاهش کارمند برابر با افزایش صف مشتریان

از سوی دیگر تاخت و تاز کرونا در صف‌هایی که مردم برای انجام امور بانکی خود حاضر هستند، بسیار مشهود است. هرچند حضور مردم در بانک‌ها ممکن است جانشان را به خطر بیندازد اما مشغله‌های کاری باعث می‌شود آن‌ها فعالیت خود را حتی در شرایط قرمز نیز انجام دهند.

یکی از مشتریان بانکی در گفتگو با مهر اظهار می‌کند: اگر به بانک مراجعه نکنیم و حرفمان را نزنیم کسی کارمان را راه نمی‌اندازد؛ وقتی جلو فرد نشسته‌ایم و درخواست خود را می‌گوئیم توجهی نمی‌کند چه برسد زمانی که بخواهیم با تلفن آن را حل کنیم.

وی در خصوص علت تجمع مردم در جلوی باجه، افزود: مردم وقتی می‌بینند یک باجه چندین دقیقه است که مشتری ندارد و اعلام حضور مشتری بعدی را نمی‌کند، معترض می‌شوند.

این شهروند اسفراینی ادامه داد: بسیاری از بانک‌ها فضای کوچکی دارند و حتی اگر ارباب رجوع در جلوی باجه نیز نایستد باز هم پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود.

آقای جمشیدی، یکی دیگر از مشتریان بانکی نیز به خبرنگار ما گفت: اکنون صف بانک‌ها به شدت شلوغ است و اگر بنا باشد کارمندان هم نصف شوند، بسیار شلوغ تر می‌شود.

وی افزود: کارمند بانکی که پشت دیواره‌های پلاستیکی نشسته و حتی صدای مشتری را هم نمی‌شنود و دارای ماسک و شیلد است چطور از مردم کرونا می‌گیرد؟

این شهروند در انتها گفت: تعدیل نیرو صرفاً به نفع چند کارمند است و مردم به شدت ضرر می‌کنند.

به این ترتیب تعدیل نیرو آن هم در فروردین ماه که بسیاری از مردم فعالیت بانکی دارند، باعث ایجاد صف‌های طولانی‌تر خواهد شد و از سوی دیگر ستاد کرونا مصوبه کاهش کارمندان را ابلاغ کرده است. اینک باید دید تصمیمات به چه سمتی سوق پیدا خواهد کرد؟

کد خبر 5184487

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا بانکداری الکترونیکی شیوع کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا گرگان انتخابات 1400 ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونایی اردبیل ماه مبارك رمضان اراک هفته هنر انقلاب اسلامی شهرستان اسفراین کانون بانک ها تعدیل نیرو بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست

حسینعلی حاجی‌ دلیگانی در گفت‌وگو با خانه ملت با تاکید بر اینکه حقوق کارگران و کارمندان با توجه به تورم نیاز به تجدیدنظر دارد، گفت: اگرچه شورای عالی کار براساس ماده 14 قانون کار مکلف است حقوق کارگران را اضافه کند، در این قانون آمده این افزایش حقوق باید براساس هزینه سبد خانوار باشد بنابراین درصورت استعلام میزان هزینه خانوار شامل مسکن، خوراک و پوشاک و... متوجه عدد قابل‌ملاحظه‌ای خواهیم شد که هیچ تناسبی با حقوق مصوب شده ازسوی شورای عالی کار برای کارگران ندارد، درواقع شورای کار به این مسئله توجه نکرده و حتی هزینه‌های مهمی همچون حق مسکن و پایه سنوات کارگر به افزایش اندک هم نداشته است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حقوق کارکنان نیز مشمول قانون دائمی می‌شود، افزود: همچنین اگرچه افزایش حقوق کارکنان باید براساس قانون مدیریت خدمات کشوری و موادی از قانون بازنشستگی و تامین اجتماعی صورت می‌گرفت اما مسئولان طبق قانون عمل نکردند اما اکنون نیز امکان اصلاح وضعیت کنونی و تجدیدنظر در اعداد در نظر گرفته شده برای حقوق کارمندان و کارگران وجود دارد.

دیگر خبرها

  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • تداوم پنجشنبه‌های مهربانی با کمک یکی از کارمندان زندان یزد
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته