Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@02:43:33 GMT

افزایش تولید سایپا در سال تحریم و کرونا

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۴۰۵۶

افزایش تولید سایپا در سال تحریم و کرونا

گروه خودروسازي سايپا توانست در سال گذشته، ۴۲۰۴۲۰ دستگاه خودرو توليد كند كه اين عدد نسبت به سال قبل از آن (سال ۹۸) رشد ۵.۱ درصدي را نشان مي دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، گروه خودروسازي سايپا با وجود تحريم هاي ظالمانه و محدودیت های ناشی از شيوع ويروس كرونا كه همه بخش هاي اقتصادي را متاثر كرده، موفق شد 8.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

92 درصد از برنامه پيش‌بيني شده توليد تجمعي خود را محقق كند.

آمار توليد محصولات گروه خودروسازي سايپا برگرفته از توليد يكساله شركت‌های سايپا، پارس خودرو، سايپا سيتروئن، بن رو، زامياد و سايپا ديزل است.

سال ۹۸، مجموع توليد گروه خودروسازي سايپا ۴۱۴ هزار و ۲۸۸ دستگاه بود كه اين ميزان توليد هم با وجود چالش هاي بود كه از سال ۹۷ بر صنعت خودرو تحمیل شد.

از سال ۹۸ افزايش توليد گروه خودروسازي سايپا آغاز شده است و اين امر در سال گذشته با وجود شيوع ويروس كرونا و در شرايطي كه شركت هاي خودروساز خارجي به سمت كاهش توليد رفتند، ادامه پيدا كرده است.

بر اين اساس گروه خودروسازي سايپا در شرايطي موفق شده رشد توليد در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ را عملياتي كند كه بيش از سال هاي قبل با محدوديت منابع مالي، رشد بي سابقه مواد اوليه، افزايش قيمت ارز، چالش هاي متعدد در تامين قطعات و موانع بي شمار در نقل و انتقال پول روبرو بوده است.

یک نکته مهم این است که افزایش تولید سایپا در سال تحریم و کرونا در حالی به ثبت رسیده است که این گروه خودروسازی، «پراید» پرتیراژترین خودرو داخلی خود را از خطوط تولید خارج و آن را با خودروهایی به روز و باکیفیت تر جایگزین کرد.

به عبارت دیگر سایپا تولید ۴۱۵ هزار خودرو را در حالی به بیش از ۴۲۰ هزار محصول در سال ۱۳۹۹ رساند که بر تیراژ ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو پراید در سال چشم بست و تصمیم به تولید بیشتر با تنوع بخشی و ارتقا سطح کیفی سبد محصولات خود گرفت و‌ با وجود برخي از مشكلاتي كه به آن پرداخته شد با حمايت و پشتيباني وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجراي برنامه هاي تدوين شده، به كارگيري روش هاي نوين توليد و توجه مضاعف به تنوع بخشيدن به سبد محصولات موفق شد به رشد توليد مستمر دست پيدا كند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خودروسازی سایپا خودرو گروه خودروسازی سایپا سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۴۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سایپا اعلام کرد: پیرو اعلام نتایج در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به اطلاع نمایندگیها و متقاضیان حائز شرایطی که در طرح عادی سامانه مذکور در سال گذشته نسبت به ثبت نام اولیه خودرو ساینا اس با استاندارد ۸۵ گانه، شاهین G، شاهین با گیربکس اتوماتیک، کوییک GX و کوییک GXR اقدام نموده در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ پیامک به آنها ارسال شده میرساند، امکان واریز وجه خودرو و ثبت نام مطابق شرایط ذیل فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: غافلگیری سایپا برای متقاضیان خودروی ساینا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229187 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ کف قیمت خودرو در بازار
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا
  • غافلگیری سایپا برای متقاضیان این خودرو
  • افزایش ارزش صادراتی گروه محصولات غیرخودرویی ایران‌خودرو
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+ قیمت
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • خودرو‌های سایپا، چشم «کره شمالی» را گرفت
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟