Web Analytics Made Easy - Statcounter

با آغاز فصل بهار و شروع سفرهای نوروزی، برگشت کارگران فصلی و مهمانان ناخوانده به شهرستان شیروان و تسریع یافتن ویروس کرونا در این شهر هم اکنون پس از مدت ها شهر شیروان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و از امروز مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴ مجاز به فعالیت نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری شیروان، آمارها نشان دهنده رشد ۵۰ درصدی تردد  به استان خراسان شمالی از ابتدای شروع تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ است و این به معنای حضور هزاران  مسافر و زائر در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسافرانی که پس از  یک سال از ممنوعیت‌ سفرها، بار سفر بسته و به قصد زیارت حرم مطهر رضوی و یا سیاحت در شهرهای شمالی کشور به شمال شرقی‌ترین استان کشور سفر کردند و حالا خطر کرونا و چرخش ویرس،  بیش از پیش احساس می‌شود.

افزایش سه برابری بستری کرونا در شیروان

معصومه هاشمی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به آمارهایی که روزانه اعلام می شود، تعداد بستری، تعداد تست های گرفته شده، 2.3 برابر در مقایسه با هفته اول نوروز افزایش  و تعداد موارد مثبت نیز 2.2 درصد افزایش پیدا کرده است.

 هاشمی با اشاره به اینکه تعداد بیماران شناسایی شده اعم از بستری و سرپایی در هفته اول فروردین نسبت به اسفندماه سه برابر شده، گفت: ۶۵ درصد بیماران هم در هفته دوم عید با تریسینگ انجام شده شناسایی شدند و این به معنای این است که اکثر موارد ابتلاها در ایام نوروز خانوادگی و خوشه‌ای بوده است.

 وی ادامه داد: این آمارها نشان دهنده این است که دورهمی ها در ایام عید رعایت نشده و مسافرت ها، دید و بازدیدها و افرادی که از شهرهای مجاور به محل زادگاه خود مراجعه کردند بیشتر شده که نتیجه آن کاملاً در شهر مشهود هست.

هاشمی در رابطه با شیوع کرونا انگلیسی گفت: در حال حاضر کرونای انگلیسی به همه جای کشور رسیده، به خصوص بعد از شروع شدن تعطیلات عید و مسافرت ها با توجه به اینکه ترددها آزاد بود اگر بخواهیم بگوییم در شیروان کرونای انگلیسی وجود ندارد حرف درست و حقیقی نزدیم.

سرپرست اداره بهداشت شیروان تصریح کرد: در ایام نوروز امسال مسافرت‌ به شهرستان به خصوص مناطق روستایی بسیار بود و متاسفانه اینکه تعداد مسافرت های امسال نسبت به سال قبل و سال های قبل تر که کرونایی وجود نداشت افزایش داشته است.

برگزاری مراسم ها و مسافرتها شیروان را قرمز کرد

هاشمی با بیان اینکه شاهد افزایش تعداد مبتلایان و نمونه‌های مثبت در ایام نوروز بودیم، گفت: دلیل این موضوع تحت تأثیر قرار گرفتن شهر از مسافرتها و دید و بازدیدهای عید است که عادی انگاری این بیماری بین مردم شهرستان و عدم استفاده درست از ماسک یا عدم استفاده از آن و افزایش دورهمی، مجالس عروسی و عزا در این ایام تاثیر گذار بود.  

وی ادامه داد: مجالسی که در منازل و باغ ها انجام می شد هم بسیار بود، هم مردم و هم مسافرین دست در دست هم گذاشتن و وضعیت شهرستان قرمز  شد و انتظار داریم با آموزش هایی که به مردم می‌دهیم و با شرایطی که مردم خواهند داشت و محدودیت‌هایی که در شهرستان هایی با رنگ قرمز اعمال خواهد شد بتوانیم سریعا به وضعیت قبل برگردیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: در روزها و هفته های اخیر به طور متوسط روزانه ۵ تا ۷ بیمار جدید بستری در بیمارستان داشتیم و از ابتدای فروردین تا به امروز پنج مورد فوتی داشتیم و در حال حاضر در شهرستان تعداد مثبت ها سیر صعودی پیدا کرده است و بعضی از روزها ممکن است که بالای یک سوم نمونه های ما مثبت بشوند.


تردد بیش از ۳۲۵ هزار وسایل نقلیه در ایام نوروز در شیروان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه تعداد تردد وسایل نقلیه ورودی به شهرستان شیروان ۳۲۵ هزار و ۱۷۰ مورد بود.

جعفر شهامت ادامه داد: همچنین تعداد تردد وسایل نقلیه خروجی از این شهر ۳۳۲ هزار و ۱۱ مورد گزارش شده است.

وی در باره تعداد مسافر جا بجا شده از ناوگان عمومی گفت: تعداد ۴۶۶ مورد سفر توسط وسایل نقلیه عمومی اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری از شیروان به داخل استان گزارش شده است که این میزان سفر شامل ۴ هزار و ۷۰ نفر مسافر است.

شهامت خاطرنشان کرد: همچنین تعداد هزار و یک مورد سفر توسط وسایل نقلیه عمومی اعم از اتوبوس، مینی بوی و سواری از شهرستان شیروان به خارج استان گزارش شده است که این میزان سفر شامل ۸ هزار ۷۹۹ نفر مسافر است.

 بازید ۱۸۰۰ نفر از جاذبه های تاریخی فرهنگی شیروان در نوروز امسال

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شیروان گفت: در ایام نوروز ۷۵ نفر در هتل های شیروان و ۶۵۶ نفر در بوم گردی ها این شهر پذیرش شدند که در مجموع ۷۳۱ نفر مسافر در این مکان ها مستقر شده اند.

میثم زارع ادامه داد: از ۲۵ اسفندماه لغایت ۱۵ فروردین ماه هزار و ۷۹۸ نفر از جاذبه های تاریخی فرهنگی شهرستان شیروان بازدیدداشته اند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۳ هزار ۳۱۸ نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۵۸۳ نفر از جاذبه‌های دست کند شهرستان شیروان بازدید داشته اند که در مجموع ۴۵ هزار و ۶۹۹ مورد بازدید از مکان های تفریحی و گردشگری شیروان صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نفر از جاذبه شهرستان شیروان ایام نوروز وسایل نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۴۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زیرکوه گفت: در پی بارندگی پنجم اردیبهشت ماه سال‌جاری در یک بازه زمانی چند ساعته، تعداد ۴۵ سازه آبخیزداری با حجم ۲میلیون و ۳۰۰هزار مترمکعب آبگیری و سرریز شد. 

رجبی افزود: این سیلاب بی سابقه درشهرستان به تعداد ۲۰ سازه (از ۱۰تا ۱۰۰درصد) که تماما بند‌های قدیمی هستند خسارتی بالغ بر ۸۳میلیارد تومان وارد کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر اشکالات فنی این سازه ها، در برخی حوزه ها، وجود بندسار‌های مردمی که اغلب درحاشیه رودخانه‌ها بدون رعایت نکات فنی ساخته شده از دیگر عوامل تشدید خسارت سیلاب در این منطقه بود، گفت: در شهرستان زیرکوه تعداد ۵ حوزه مهم فاقد مطالعه وجود دارد که نیازمند تامین اعتبار و انجام مطالعات جامع آبخیزداری است.

رجبی افزود: علاوه بر سازه‌های ذکر شده، تعداد ۳۵ سازه اولویت دار و مهم هم در حوزه‌های دارای مطالعه طراحی شده که در انتظار تامین اعتبار است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه عبرت در شیروان + فیلم
  • گره اندر گره
  • عیدی علیه آبی‌ها در بازی سرنوشت‌ساز
  • محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • سهم سوغات، ۲۵درصد هزینه‌های زائران
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان