Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:23:48 GMT

رهاسازی ٤٥قطعە کبک از دام شکارچیان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۵۲۶۲

رهاسازی ٤٥قطعە کبک از دام شکارچیان

ایسنا/کردستان مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کردستان رضائی با بیان اینکه در ایام نوروز چندین موجود زنده از چنگال متخلفان رها و به دامان طبیعت استان باز گردانده شدند؛ گفت: از متخلفین 4 قبضه اسلحه،45 قطعه کبک، 2 قطعه سهره طلایی و 2 بطانه سنجاب و لاشه 3 قطعه کبک شکار شده کشف و توقیف شده است.

فریبا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ایام عید1400 گشت‌ شبانه‌روزی ویژه ایام نوروز به منظور گشت و کنترل مستمر در مناطق و بویژه کنترل مراکز خدماتی، تجاری و صنعتی آلوده‌زا در سطح شهر و به تبع آن در کلیه شهرستان‌های استان کردستان و مناطق تحت حفاظت در استان کردستان منجر به جلوگیری از تخلفات عدیده زیست محیطی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضائی در خصوص مأموریت های ویژه ایام تعطیل بیان کرد: هرچند وجود بیماری کرونا سفرهای نوروزی را تا حد فراوانی تحت الشعاع خود قرار داده است اما با توجه به طبیعت زیبا و منحصر به فرد استان احتمال حضور مسافران نوروزی در مناطق وجود داشت لذا اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان تدابیری را برای حضور این مسافران در مناطق اندیشیده است که از آن جمله تشکیل گشت‌های ویژه محیط زیست در مناطق تحت مدیریت و ارائه اطلاعات لازم در خصوص مناطق به گردشگران بود. 

وی همچین تصریح کرد: در ایام نوروز سال جاری نیز همانند سنوات گذشته، گشت ها و نظارت های مستمر و مداوم در مناطق آزاد و تحت حفاظت برای جلوگیری از صید و شکار غیرمجاز، تخریب و ایجاد آلودگی انجام شد.

رضائی با اشاره به اینکه در مدت مذکور زمینه برای زمین‌خواری و کوه‌خواری نیز وجود داشت، افزود: بسیاری از افراد در این روزها به منظور تصرف اراضی ملی، اقدام به کاشت درخت و یا دیوارکشی در زمین‌هایی بیرون از املاک خود کرده بودند اما با نظارت و پایشی که ماموران یگان حفاظت محیط زیست در مناطق حفاظت شده داشتند با هماهنگی های انجام شده با نیروی انتظامی، دهیاری‌ها و استفاده از اطلاعات مردمی در مراحل اولیه این قبیل تخلفات عقیم ماند.

وی با بیان اینکه محیط‌بانان یگان حفاظت در محیط بانی ها و خارج از محیط بانی ها از عرصه های طبیعی استان حفاظت می کنند، اظهار کرد: با هرگونه تخلف در عرصه محیط زیست به شدت برخورد می شود و در این میان شهرداری ها و دهیاری ها نیز در حوزه های مسکونی که در داخل مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته‌اند نسبت به ساخت ابنیه غیر مجاز وظیفه‌مند هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان بیان کرد: در این مدت پانزده روزه یگان حفاظت و گشت های مستمر محیط بانان منجر به دستگیری و خلع سلاح حدود 30 مورد تخلف در زمینه های شکار و صید، زنده گیری حیات وحش و تخریب زیستگاه های مناطق تحت مدیریت و آزاد شده‌اند که توسط اداره حقوقی مراتب صورتجلسه گردیده است و جهت طی کردن مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و علیه آنان اقامه دعوا شده است.

رضائی با بیان اینکه خوشبختانه در مدت یاد شده چندین موجود زنده از چنگال متخلفان رها و به دامان طبیعت استان باز گردانده شدند؛ اظهار کرد: از متخلفین 4 قبضه اسلحه،45 قطعه کبک، 2 قطعه سهره طلایی و 2 بطانه سنجاب و لاشه 3 قطعه کبک شکار شده کشف و توقیف شده است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حفاظت محیط زیست استان کردستان مناطق تحت قطعه کبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

افزایش جمعیت حیات‌وحش لرستان ‌طبق سرشماری اخیر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج