Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@04:36:34 GMT

خرمای ماه مبارک رمضان تامین است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۵۷۵۵

خرمای ماه مبارک رمضان تامین است

رییس انجمن ملی خرمای ایران گفت: خرمای مضافتی کیفی ماه مبارک رمضان با قیمت مناسب در حال تامین است.

«محسن رشیدفرخی» افزود: با توجه به موجودی بالای خرما در انبارها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، این انجمن آمادگی تامین و توزیع خرما در ماه رمضان سراسر کشور را داشته و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

رییس انجمن ملی خرمای ایران با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین خرمای ماه رمضان نداریم، اظهار داشت: مصرف خرما در ماه مبارک رمضان حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کل مصرف سالیانه کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میزان تولید خرما سال زراعی جدید تا اواخر شهریورماه مشخص می‌شود، ادامه‌داد: طبق آمارها تولید خرما سال زراعی ۹۸ - ۹۹ یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن بوده است که به دلیل تحریم‌ها و شرایط کرونایی با کاهش صادرات روبه‌رو شدیم، اما همین امر بیانگر موجودی بالای خرما در انبارها است.

رشیدفرخی با تاکید بر کافی بودن موجودی خرما کشور، تصریح‌کرد: اکنون قیمت هر کیلوگرم خرما در شهرهای مبدا بین ۲۰ هزار تا ۲۳ هزار تومان است که نسبت به یک تا دو سال گذشته افزایش چندانی نداشته، این درحالی است که نرخ تورم حدود ۴۰ درصد بوده و هزینه‌های تولید بین سه تا چهار برابر رشد داشته است.

رییس انجمن ملی خرمای ایران اضافه‌کرد: با توجه به برگزاری جلساتی با ستاد تنظیم بازار قرار شد در بحث تامین خرما به این ستاد کمک کنیم،‌ همین‌طور مباشرانی در ستاد حضور خواهند یافت تا این محصول را با توجه به قیمت های مبدا با نرخ مناسب در اختیار شهروندان سراسر کشور قرار گیرد.

وی اظهار داشت: سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری نیز در مکاتبه‌هایی نسبت به واگذاری غرفه‌های عرضه مستقیم خرما اعلام امادگی کرده است که ما نیز در حال پیگیری هستیم.

رشید فرخی ادامه‌داد: همچنین ستاد تنظیم بازار برای اینکه خرما با قیمت مناسب در ماه مبارک رمضان به دست شهروندان برسد، از اصناف خواست تا قیمت این محصول در فروشگاه‌های بالای شهر و فروشگاه های زنجیره‌ای مناسب شود.

سود ۱۳ درصدی فروش خرما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

وی با اشاره به تشدید نظارت‌های ستاد تنظیم بازار بر بازار خرما، افزود: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت خرما در فروشگاه‌های زنجیره ای با ۱۳ درصد سود باید عرضه شود؛ این در حالی است که اکنون در این فروشگاه سودهای ۴۵ درصدی روی این محصول اعمال می‌شود که منصفانه نیست.

رییس انجمن ملی خرمای ایران بیان‌داشت: طبق آمارها سرانه مصرف خرما در کشور به‌طور متوسط  ۷.۵ کیلوگرم است که البته در برخی استان‌ها ممکن است یک نفر ۳۰ کیلوگرم و در برخی استان ها یک کیلوگرم مصرف شود.

 در سال ۹۷ یک میلیون تن خرما در کشور تولید شد که از این میزان نزدیک به ۳۳۰ هزار تن خرما به کشورهای هدف صادر شد.

همچنین در سال ۹۸ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن خرما در کشور تولید شد که قیمت هر کیلوگرم خرمای مضافتی در استان‌های جنوبی کشور ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان و خرمای کبکاب حدود ۱۲ هزار تومان و در بازارهای مصرفی قیمت هر کیلوگرم خرمای مضافتی بین ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان و خرمای کبکاب معمولی و عسلی بین ۱۷ تا ۲۵ هزار تومان بود.

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار ماه مبارک رمضان هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی مازندران در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی کشور روز‌های ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.


در پایان این رقابت‌ها مازندران با ۱۵۴ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید و تیم‌های خوزستان با ۱۱۹ امتیاز و لرستان با ۹۳ امتیاز دوم و سوم شدند.

نتایج اوزان مختلف:
۳۵ کیلوگرم: ۱- علی اصغر صبوری نژاد (کهگیلویه و بویراحمد) ۲- سجاد محمدی (اروند) ۳- مهدی چاره اندیش (خوزستان) و مهدی شکری (توابع تهران))
۳۸ کیلوگرم: ۱- محمد پورابراهیمی (کهگیلویه و بویراحمد) ۲- علی چیت گران (مازندران) ۳- میررپوریا عزیزی (اردبیل) و علی اسماعیلی (سهمیه خوزستان)
۴۱ کیلوگرم: ۱- محمدامین آذرپیرا (کرمان) ۲- علی فتحیان (لرستان) ۳- ابوالفضل چیت گران (مازندران ۹ و محمدامین خشنودفر (سهمیه خوزستان)
۴۴ کیلوگرم: ۱- بنیامین رستگار (فارس) ۲- مهدی قلندی (مازندران) ۳- مبین زراعتی (اصفهان) و امیررضا حنفی (البرز)
۴۸ کیلوگرم: ۱- امیر کاظمی (خوزستان) ۲- یاسین دهستانی (مازندران) ۳- محمدمهدی رجانی (لرستان) و امیرمهدی حاجی وند (سهمیه خوزستان) ۵- امیرعباس اخوان (مازندران) و عرشیا موسوی (اردبیل)
۵۲ کیلوگرم: ۱- امیرعلی مجازی (کرمان) ۲- امیررضا طهاسب پور (مازندران) ۳- علیرضا حیدری (خوزستان) و امیرسام جعفری راد (مازندران)
۵۷ کیلوگرم: ۱- ابوالفضل ظهیری (اصفهان) ۲- آرمین قولی گله (خوزستان) ۳- محمدرضا مهدوی (تهران ب) و رضا جلیلی (لرستان)
۶۲ کیلوگرم: ۱- مهدی غلامیان (فارس) ۲- کورش عبدولی (اروند) ۳- آرمین قاسمی (کهگیلویه و بویراحمد) و محمدامین رحیمی (لرستان)
۶۸ کیلوگرم: ۱- سید اسماعیل نبوی (مازندران) ۲- علی احمد شمشیری (توابع تهران) ۳- اهورا نوروزی (فارس) و محمدجواد عبدولی (سهمیه خوزستان) ۵- علی رضا سلطانی (تهران) و امیرعلی امیرپور (سهمیه مازندران)
۷۵ کیلوگرم: ۱- امیرحسین علوانی (سهمیه خوزستان) ۲- نوید سعیدیان (خوزستان) ۳- ابوالفضل صحت (اصفهان) و امیررضا مهری (مازندران)
۸۵ کیلوگرم: ۱- امیرحسین بختیارنژاد (البرز) ۲- ایمان قمی (سهمیه مازندران) ۳- عرشیا زنگنه (تهران) و امیرمحمد جاوری (سهمیه خوزستان)
۱۰۰ کیلوگرم: ۱- محمدمهدی دروگر (گلستان) ۲- مهدی کاظمی (لرستان) ۳- علی اکبر آکو (مازندران) و ایلیا خردمند (کهگیلویه و بویراحمد)

رده بندی تیمی: ۱- مازندران ۱۵۴ امتیاز ۲- خوزستان ۱۱۹ امتیاز ۳- لرستان ۹۳ امتیاز ۴- اصفهان ۸۳ امتیاز ۵- فارس ۸۱ امتیاز ۶- کهگیلویه و بویراحمد ۸۰ امتیاز ۷- البرز ۶۴ امتیاز ۸- کرمان ۶۰ امتیاز ۹- اروند ۵۰ امتیاز ۱۰- توابع تهران ۴۵ امتیاز ۱۰- تهران ۴۵ امتیاز

دیگر خبرها

  • درخشش بوکسور‌های جوان کردستانی در رقابت‌های قهرمانی کشور
  • معرفی فرصت‌های صادراتی استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • کشتی‌گیر شیروانی مدال برنز قهرمانی کشور را کسب کرد
  • قرعه کشی شش وزن نخست کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور
  • تبریک خاص بوفون به باشگاه سابق: صعود مبارک!
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • قهرمانی مازندران در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور
  • تصویری پنجاه ساله از زحمت و تلاش؛ روز کارگر مبارک + عکس
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»