Web Analytics Made Easy - Statcounter

«گرانی بی‌بهانه و بی‌نظارت» فشار مضاعفی به مردم وارد آورده است و باید دید اکنون که بسیاری از داخل همین دولت می‌خواهند وارد عرصه انتخابات شوند، آن هم در روزگاری که گرانی مسئله‌ای بر سر راه رئیس‌جمهور آینده است، چه برنامه‌ای برای گرانی و بازگشت قدرت خرید مردم دارند؟

خبرگزاری میزان - روزنامه جوان نوشت: تحمل فشار حداکثری برای بسیاری از ناظران وقایع ایران باورپذیر نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدال افتخار آن هم فقط بر سینه مردم می‌نشیند. با این حال گرانی و بی‌ارزش شدن پول ملی، چیزی نیست که این مدال‌آوران مطالبه‌ای از دولت آینده برای غلبه بر آن نداشته باشند. در واقع گرانی، آن هم «گرانی‌های بی‌بهانه» موضوعی نیست که بدون پاسخ و راه‌حل برای آن بتوان وارد عرصه انتخابات شد. حامیان دولت می‌دانند با این گرانی‌ها شانسی برای باقی‌ماندن در قدرت ندارند.

گرانی‌ها البته دغدغه کسانی هم که به «مشارکت بالا» می‌اندیشند، هست. به همین خاطر باید دید اکنون که بسیاری از داخل همین دولت می‌خواهند وارد عرصه انتخابات شوند، آن هم در روزگاری که گرانی مسئله‌ای بر سر راه رئیس‌جمهور آینده است، چه برنامه‌ای برای گرانی و بازگشت قدرت خرید مردم دارند؟ یا منتقدان دولت چه برنامه‌ای خواهند داشت، زیرا هر نامزدی قطعاً می‌داند که بدون برنامه‌ای معقول درباره گرانی که مردم آن را باور کنند، توفیقی در انتخابات نخواهد داشت و این برنامه قطعاً نباید به معجزه برجام و بازگشت امریکا گره زده شود، زیرا این وعده هشت سال بر زمین مانده است و باوراندن یک شبه آن به مردم حتی اگر در همین روز‌ها امریکا به برجام بازگردد و گشایش‌هایی حداقلی را شاهد باشیم، مشکل است.

اکنون وقایع و اخبار کشور غیر از «گرانی بی‌بهانه و بی‌نظارت»، دو ضلع دیگر هم دارد که با ضلع گرانی، فشار مضاعفی به مردم وارد آورده است. ضلع دوم «معطل و مشروط کردن کشور به نتیجه مذاکره با غرب» و ضلع سوم «تلاش مجدد ناکامان در مدیریت برای انتخابات» است. اما وظیفه دولت آینده شکستن این مثلث فشار است و باید هر نامزدی مشخصاً برنامه خود را برای این مهم به صورت مکتوب و با معرفی افراد شاخص اقتصادی خود به اطلاع مردم برساند.

موضوع «گرانی بی‌مهار»، بی‌نیاز از اثبات است. با این حال در چند روز گذشته با یک کار میدانی، مصداق‌هایی برای آن جمع‌آوری کردم. کار میدانی از آن جهت اهمیت دارد که عموم مسئولان مملکت از انجام آن ناتوان و بی‌بهره‌اند و البته بی‌باور! چنانچه نهایت پذیرش آن از سوی رئیس‌جمهور آن است که قیمت‌ها را «نامتعادل» می‌خواند و نهایت سعی سخنگو، رئیس‌دفتر و اعضای دیگر دولت آن است که بگویند «ببینید اگر ما نبودیم، چی می‌شد» یا اینکه «اگر روحانی نبود، کشور قحطی و کوپنی می‌شد و نظام سقوط می‌کرد».

دیروز یکی از برند‌های معروف فانتزی در تهران، بسته‌های کوچک نان جو خود را به لحاظ حجمی نصف و به لحاظ قیمتی افزایش داد. همچنین یک بسته کیک دارچینی را که تا دیروز ۲۵ هزارتومان می‌فروخت، ناگهان ۳۷ هزارتومان قیمت زد! پرسیدم چه اتفاقی افتاده که ۵۰ درصد نان و کیک را گران کردید؟! فروشنده‌ها از شاکی بودن مشتریان گفتند و اینکه صاحب برند نه تنها گران کرده که حجم و کیفیت محصول را نیز پایین آورده است!

بیشتر بخوانید:

ضرورت تشکیل کمیته بررسی موانع مشارکت در انتخابات

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: انتخابات گرانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات گرانی برنامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت  ۸ صبح یک روز قبل از انتخابات ادامه خواهد داشت.
در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.
این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.
دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.
این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.
وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود