Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:50:23 GMT

حمل و نقل ۵.۵ میلیون تن محصول کشاورزی از مبدأ خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۹۸۹۱

حمل و نقل ۵.۵ میلیون تن محصول کشاورزی از مبدأ خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از برنامه‌ریزی برای حمل و نقل ۵.۵ میلیون تن محصول کشاورزی از مبدأ خوزستان به سایر استان‌ها خبر داد.

غلامعباس بهرامی‌نیا، در نشست ویدئوکنفرانس هماهنگی، برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیم‌های لازم برای حمل کالای چغندر قند از مبدأ استان خوزستان به استان‌های فارس، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، قزوین، اصفهان و همدان، اظهار کرد: طبق آمار ارائه‌شده از سوی شورای کشاورزی خوزستان، با توجه به افزایش ۲۵ درصدی تولید گندم، ۷۲ درصدی تولید کلزا، ۶۳ درصدی تولید چغندرقند و تولید بیش از ۲ میلیون تن تره‌بار، حمل و نقل ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تن محصول کشاورزی از مبدأ خوزستان به سایر استان‌ها باید برنامه‌ریزی شود.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، وی با بیان اینکه جابجایی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) نیز بدون وقفه در حال انجام است، افزود: با توجه به فساد پذیری چغندرقند و مدت محدود دوره حمل آن، حمل این محصول به استان‌های مقصد باید با سرعت بیشتری صورت پذیرد که این مهم نیازمند برنامه‌ریزی و همکاری این استان‌ها است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: دو کارخانه تولید قند در استان اصفهان، دو کارخانه در استان فارس، دو کارخانه در استان کرمانشاه و در استان‌های همدان، قزوین، چهارمحال و بختیاری و خوزستان هر کدام یک کارخانه، خریدار محصول چغندرقند هستند و جابجایی این  محصول از استان خوزستان نیازمند روزانه ۲۲۰۰ کامیون است.

بهرامی‌نیا ادامه داد: مدیران استان‌های مقصد با برگزاری جلسات در سطح استان خود و ارائه مشوق‌های لازم می‌توانند مشکل اعزام ناوگان حمل و نقل به خوزستان برای جابجایی محصول چغندرقند را رفع کنند.

وی افزود: هماهنگی با کارخانه‌های قند استان‌های مقصد در خصوص پرداخت به موقع کرایه حمل به رانندگان و حق خواب ناوگان، افزایش مقطعی کرایه حمل، اختصاص سهمیه تشویقی گازوئیل به میزان ۲۰ درصد، اضافه تناژ به میزان ۲ تن برای کامیون‌های حمل محصول و بازنگری در عوارض آزادراه‌ها جزو اقدامات پیشنهادی تشویقی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان راهداری و حمل ونقل جاده ای برنامه ریزی میلیون تن حمل و نقل استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حبیبه هراتی با اشاره به سرانه ۶۳۰ کیلوگرمی تولید زباله در تبریز، اظهار کرد: روزانه به صورت متوسط یکهزار تن زباله از سطح شهر تبریز جمع‌آوری می‌شود .

وی افزود: در طرح جدید سازمان مدیریت پسماند، به صورت آزمونه در ۲ منطقه زعفرانیه و رشدیه، جمع اوری پسماند خانگی به صورت شبانه از ساعت ۲۱ آغاز شده است و در ادامه به سایر مناطق شهر تسری می‌یابد.

هراتی با اشاره به خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست در سال گذشته افزود: پس از خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست، تفکیک پسماند و تولیدات این کارخانه افزایش یافته است.

وی با اشاره به فعالیت ۲ خط ۲۵۰ تنی تولید کمپوست در این کارخانه اعلام کرد: خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در سال جاری راه‌اندازی می‌شود که در مجموع ظرفیت تولید کمپوست در سازمان مدیریت پسماند به ۸۰۰ تن در روز می‌رسد.

دیگر خبرها

  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد