Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه عراق امروز (شنبه) اعلام کرد، دبیرکل اتحادیه عرب صبح امروز وارد بغداد شد.

به نقل از سومریه نیوز، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب وارد بغداد شد و با برهم صالح رئیس جمهوری عراق و فواد حسین، وزیر خارجه عراق دیدار کرد و قرار است با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر و محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان این کشور نیز دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این دبیرکل اتحادیه عرب گفته بود، سفرش به عراق در راستای تاکید بر حمایت اتحادیه از سیاست‌های این کشور پیرامون گسترش همکاری و اعتمادسازی با کشورهای برادر است.

فواد حسین پس از دیدار با دبیرکل اتحادیه عرب در بغداد در نشست خبری مشترک گفت: با ابوالغیط وضعیت منطقه، روابط میان عراق و اتحادیه عرب، سیاست خارجه این کشور در زمان فعلی و نتایج سفرهای هیئت‌های عراق به کشورهای منطقه به ویژه سفرهای اخیر الکاظمی به برخی کشورهای حوزه خلیج فارس را بررسی کردیم.

وی افزود، روابط کشورهای عربی به طور کلی، روابط عراق با کشورهای همسایه و ترکیه، ایران و برخی مسائل مربوط به اتحادیه عرب و نحوه همکاری در این زمینه از دیگر محورهای این دیدار بود.

وزیر خارجه عراق افزود: بخشی از این دیدار به وضعیت سوریه اختصاص داشت و اشاره کردیم که وضعیت بی‌ثبات این کشور بر وضعیت عراق هم تاثیر می‌گذارد و لازم است که برای احیای سازو کارهای گفت‌وگو با کشورهایی که بر وضعیت سوریه تاثیر دارند، تلاش شود.

وی ادامه داد، در این دیدار موضوعات مختلفی بررسی شد و دبیرکل اتحادیه عرب در این سفرش به عراق برنامه فشرده‌ای دارد و با رهبران این کشور دیدار خواهد کرد و در ادامه برای دیدار با رهبران اقلیم کردستان به اربیل می‌رود.

دبیرکل اتحادیه عرب هم گفت: عملکرد عراق، قدرت این عملکرد، دیپلماسی و رویکرد آن را که بیانگر اعتماد به نفس بالاست، با دقت دنبال می‌کنم. امیدواریم این سفر در حمایت از روابط میان اتحادیه عرب و عراق باشد.

وی افزود: امیدواریم ظرف سه ماه آینده اتحادیه با وجود دشواری‌هایی که سپری می‌کند، میزبان رهبران عراق باشد.

ابوالغیط در پایان گفت: این وعده را می‌دهیم که در هر خواسته‌ای تحت فرمان رهبری عراق باشیم به گونه‌ای که منافع این کشور حفظ شود. عراق یکی از بنیانگذاران اتحادیه عرب است.

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه سفر خود به عراق در کاخ السلام در بغداد مورد استقبال رئیس جمهوری این کشور قرار گرفت.

برهم صالح گفت: ثبات عراق پارامتری مهم برای حفظ امنیت کل منطقه است.

صالح در در دیدار با ابوالغیط بر اهمیت گفت‌وگوی مشترک بر تثبیت ثبات منطقه تاکید کرد و گفت، امنیت عراق به نفع کشورهای خاورمیانه است.

وی افزود، سیاست استقبال و گشودگی که عراق در پیش گرفته بیانگر آگاهی این کشور از اهمیت ایجاد گفت‌وگوهای مشترک برای تثبیت ستون‌ها و مبانی ثبات است.

صالح گفت، تلاش‌های عراق در راستای حمایت از گفت‌وگو برای حل و فصل مشکلات، کاهش شدت تنش‌ها، اتخاذ همکاری عربی مشترک در برقراری امنیت و صبح منطقه به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از امنیت و ثبات عراق است.

دبیرکل اتحادیه عرب پس از سفر رسمی نخست وزیر عراق به عربستان و امارات وارد بغداد شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دبیرکل اتحادیه عرب خارجه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۰۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، منابع عراقی، امروز (یکشنبه)، گزارش دادند که پارلمان این کشور روز گذشته قانون روابط * و تراجنسیتی را بعد از اصلاح طرح پیشین که در آن مجازات اعدام برای همجنس‌بازان در نظر گرفته شده بود، در نهایت با مجازات تا ۱۵ سال زندان به تصویب رسانده است.

روابط عمومی پارلمان عراق در واپسین ساعات شامگاه شنبه اعلام کرد که این قانون اصلاحیه قانون پیشین این کشور تحت عنوان «مبارزه با فحشا» صادره در سال ۱۹۸۸ است.

قانون جدید با حضور ۱۷۰ نماینده از مجموع ۳۲۹ نماینده عراقی روز گذشته در پارلمان این کشور به تصویب رسیده است. به گزارش منابع عراقی، این قانون همجنس‌بازی، و همچنین «تغییر جنسیت بیولوژیکی افرد براساس تمایلات شخصی» و «تبادل همسر» را ممنوع کرده است.

در اصلاحیه جدید اشاره شده است که همجنس‌بازان به ۱۰ تا ۱۵ سال زندان محکوم خواهند شد. به دنبال تصویب این قانون، «متیو تولر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن از تصویب چنین قانونی ابراز نگرانی می‌کند و «این اصلاحیه آسیب‌پذیرترین گروه‌های جامعه عراق را در معرض خطر قرار می‌دهد و توان این کشور در تنوع بخشیدن به اقتصاد و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی را تضعیف می‌کند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد