Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@23:38:31 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۰۷۵۹

پنج رویداد جهان

«شهر طلایی گمشده» پیدا شد باستان‌شناسان موفق به کشف یک شهر باستانی در مصر با قدمتی ۳۴۰۰ ساله شده‌اند که مربوط به دوران حکمرانی آمنهوتپ سوم از قدرتمندترین فراعنه مصر است. دولت مصر نام آن را «شهر طلایی گم‌شده» گذاشته و اعلام کرده یکی از «بزرگترین» کشف‌های باستان‌شناسی این کشور اتفاق افتاده است. زاهی حواس رهبر تیم باستان‌شناسی که از پاییز گذشته حفاری‌ها در این منطقه را آغاز کرده‌اند، می‌گوید که دیوارها و اتاق‌های مدفون شده زیر خاک بسیار سالم باقی مانده و لوازم بسیاری مانند جواهرات، سفال‌های رنگ‌آمیزی شده و آجرهای گلی با مهر آمنهوتپ سوم در این شهر باستانی کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  ---   یک‌چهارم امریکایی‌ها واکسینه شدند جو بایدن وعده داده بود در صد روز اول دولتش صد میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شود؛ این هدف خیلی زودتر تحقق یافت و حالا ۲۵ درصد شهروندان امریکایی واکسینه شده‌اند. مسئولان امور بهداشتی ایالات متحده در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کردند که تا کنون دست‌کم ۱۷۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده است. ایالات متحده حدود ۳۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد و شمار افراد بالای ۱۶ ساله آن که مشمول دریافت واکسن کرونا می‌شوند ۲۶۰ میلیون نفر برآورد می‌شود. در گزارش وزارت بهداشت امریکا آمده است که تاکنون ۶۶ میلیون شهروند امریکایی به‌طور کامل واکسینه شده‌اند.  تا روز گذشته بیش از ۱۱۲ میلیون شهروند امریکایی دست‌کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. واکسیناسیون در امریکا با واکسن‌های شرکت آمریکایی آلمانی فایزر – بیون‌تک و شرکت آمریکایی مدرنا آغاز شد. رئیس جمهوری امریکا، جو بایدن وعده داده تا پایان ماه مه (دهم خرداد) واکسن مورد نیاز برای ارائه به تمام شهروندان بالای ۱۶ سال ایالات متحده در دسترس باشد.     ---   فرار 16هزارنفری از آتشفشان فوران کوه آتشفشان لا سوفیر در جزیره سنت وینسنت دریای کارائیب موجب پرتاب گدازه‌های داغ تا ارتفاع ۶ کیلومتری شده و حدود ۱۶ هزار سکنه مناطق اطراف را ناچار به تخلیه فوری کرده است. این کوه آتشفشان برای دهه‌ها خاموش بود. سازمان مدیریت سوانح طبیعی جزیره سنت وینسنت گفته دامنه خاکستر و گدازه‌های پرتاب شده از دهانه این آتشفشان تا فرودگاه بین‌المللی آرگیل فرا رفته است. هزاران نفر از ساکنان مناطق قرمز به کشتی‌های بزرگ تفریحی اطراف جزیره یا مناطق امن‌تر منتقل شده‌اند. فاجعه‌بارترین آتشفشان ثبت شده در سال ۱۹۰۲ روی داد که حدود ۱۰۰۰ کشته برجای گذاشت.     ---   «جانسون‌ اند جانسون» زیر سؤال رفت آژانس دارویی اروپا (EMA) اعلام کرد که به دلیل بروز چهار مورد لخته شدن خون در واکسینه‌شدگان با واکسن کرونای امریکایی «جانسون اند جانسون» تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است. پیش از این پیدا شدن مواردی از لختگی خون در واکسینه‌شدگان با واکسن بریتانیایی  سوئدی آسترازنکا مسأله‌ساز شده بود.  به گفته آژانس دارویی اروپا چهار مورد جدی وجود دارد که یک مورد از آن‌ها به مرگ انجامیده است. شرکت «جانسون اند جانسون» بهمن‌ماه گذشته کارایی واکسن تک‌دوزه خود را طبق آزمایش‌های بالینی گسترده، ۶۶ درصد اعلام کرد.     ---   8 روز عزای عمومی برای همسر ملکه مراسم تدفین شاهزاده فیلیپ، همسر ملکه انگلیس پس از هشت روز عزای عمومی شنبه آتی با حضور تعداد محدودی برگزار خواهد شد. قرار است شاهزاده فیلیپ همسر الیزابت دوم، ملکه انگلیس در قلعه ویندزور واقع در غرب لندن دفن ‌شود. خاندان سلطنتی انگلیس برای دعوت از میهمانان با بحران مواجه شده‌اند چرا که محدودیت تجمع ۳۰ نفر بابت پاندمی کرونا پای بر جاست. ملکه انگلیس در مدت هشت روز عزا به انجام وظایفش نمی‌پردازد. همچنین قرار است مراسمی در کلیسای کوچک سنت جورج واقع در قلعه ویندزور برگزار شود. به خواست فیلیپ، تدفین با تشریفات رسمی و ادای احترام مردم به او برگزار نخواهد شد.  حضور هشت نفر از اعضای خاندان سلطنتی در این مراسم قطعی است که شامل ملکه، ولیعهد و همسرش، پسر ارشد ولیعهد و همسرش، تنها دختر فیلیپ و کوچک‌ترین پسر الیزابت دوم به همراه همسرش می‌شود. فیلیپ سه پسر و یک دختر دارد. فیلیپ جمعه در سن ۹۹ سالگی درگذشت. فیلیپ در دوران حضورش در کاخ باکینگهام از زمان تاجگذاری ملکه در ۱۹۵۳، شاهد آمدن و رفتن ۱۳ رئیس جمهور در امریکا بود.  

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۰۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اسلامی پزشک و ی تخصصی ژنتیک، فلوشیپ پزشکی بازساختی اظهار کرد: واکسن سرطان، میزان بقا را دو برابر می‌کند و امید جدیدی را برانگیخته می‌کند.

این واکسن سفارشی، امیدی برای درمان دارد و در مرحله نهایی آزمایشات در UCLH قرار دارد.

بیماران بریتانیایی در حال آزمایش واکسن بالقوه درمانی شخصی‌شده mRNA برای ملانوم هستند که نور امیدی را برای بیماران سرطان پوست ارائه می‌کند.

اینواکسن سفارشی ساخته شده توسط Moderna و MSD می‌تواند برای هر بیمار در عرض چند هفته ایجاد شود. به گفته Metro، آزمایشات اولیه کاهش قابل توجهی در عود ملانوم نشان داد.

این واکسن با دستور دادن به سیستم ایمنی بدن برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول‌های سرطانی عمل می‌کند.
این درمان نوآورانه در حال حاضر تحت آزمایشات مرحله نهایی به رهبری UCLH قرار دارد و بالقوه می‌تواند در برابر سرطان‌های ریه، مثانه و کلیه نیز موثر باشد.

Heather Shaw، سرپرست این کارآزمایی، نسبت به توانایی این دارو در درمان ملانوما ابراز خوش بینی کرد و در حال بررسی کاربرد آن در سایر سرطان‌ها است.

او گفت: اینیکی از هیجان‌انگیزترین چیز‌هایی است که در مدت زمان طولانی دیده‌ایم. اینیک ابزار واقعاً دقیق است. چیز‌ها بسیار فنی هستند و به خوبی برایبیمار ایجاد می‌شوند، بیماران واقعاً در مورد آنها هیجان زده هستند.
Steve Young، مردی ۵۲ ساله از استیونیج، که یکی از اولین شرکت کنندگان در UCLH است. برای تقریباً ده سال، Steve Young برآمدگی روی سر خود داشت که هیچ فکری برای آن نمی‌کرد. با این حال، معلوم شد که ملانوما است، تشخیصی که شوک بزرگی به همراه داشت.
پدرم در ۵۷ سالگی بر اثر آمفیزم درگذشت، و من در واقع فکر کردم: "من از پدرم کوچکتر خواهم مرد. "

او افزود: این واقعاً علاقه من را برانگیخت. به محض اینکه آنها به این فناوری mRNA که برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شود اشاره کردند، من به نظرم جذاب می‌رسید و هنوز هم همان احساس را دارم. من واقعاً بسیار هیجان زده هستم. این بهترین شانس من برای جلوگیری از مسیر سرطان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد